"Ne a tükröt szidd..."
2012.07.28. 15:12
Hatalmasat szólt a miniszterelnök minapi beszéde a Vállalkozók Országos Szövetsége előtt. Őszintén: nem értem, hogy miért. Illetve: nem értem, hogy miért úgy, ahogy.
Nem értem egyrészt azért, mert szerintem Orbán Viktor semmi újat nem mondott. És különösen nem mondott semmi olyat, ami ne következne egyenes módon eddigi politikájából. Korábban is többször elszólta magát, a „centrális erőtérről”, vagy arról, hogy „egyszer kell csak győznünk, de akkor nagyon” (oszt’ jónapot). Ahogy elszólta magát minden alkalommal, amikor saját magát azonosította a nemzettel, kizárva abból a vele ellentétesen gondolkodókat. Amikor átírta az alkotmányt, meg a választási törvényt, és az összes lényeges magyar jogszabályt is a maga önző érdeke szerint. Amikor nevében és szellemében eltörölte a Köztársaságot, és bevezette helyette a maga félázsiai politikai rendszerét. Na, az volt a felháborító, nem az, hogy tart egy beszédet, ahol egyszer kivételesen megmondja az őszintét.
De nem értem azt sem, hogy a domináns reakció miért a sértett önérzet, a „nemzetgyalázás” felett érzett honfiúi felháborodás. Az, hogy a magyarok honnan jöttek, nagyjából ténykérdés. Ahogy egyébként az is, hogy az országban élők túlnyomó többségének nagyon is vegyes a származása, tehát, ha akarja, tarthatja magát ázsiainak, szlávnak, svábnak, zsidónak vagy akár normannak is. Ha Nimród nem kóser, a legtöbben találunk a családfánkon más atyafiságot is. Azok a magyarok, akikre érdemes felnézni – mint Petőfi, József Attila, és még oly sokan mások – a vegyes származásukból erőt merítettek (v.ö. pl. Szent István király idevágó gondolataival). A származásukba belerokkanni csak az olyan percemberkék szoktak, mint Szegedi Csanád. Azok, akiknek az önképe egy szánalmas hazugságra, önmaguk megtagadására épül. Különben is, miért lenne az ezer évvel ezelőtti ázsiai származás ma bármilyen szinten dehonesztáló?!
Hülyeség lenne tagadni azt is, hogy a magyar politikai hagyomány lényegileg különbözik a nyugat európaitól. A sok százéves polgári fejlődés, az évtizedes, esetleg évszázados demokratikus berendezkedés ránk egyáltalán nem jellemző. Rövid pillanatoktól eltekintve a magyarok ötszáz éve idegen uralom alatt, és / vagy diktatúrákban éltek. Ez pedig nyilván másmilyen közösséget, nemzettudatot eredményez, mint a hanyatló nyugaton. Szóval, Orbán ebben sem hazudott. Sőt, félek, még csak nem is tévedett. Egyszerűen a pofánkba vágta azt, hogy mit érlel a sorsa annak az országnak, ahol a FIDESZ-nek még ma is elsöprő többsége lehet. Igen, Orbán cinikus módon a képünkbe röhögött. Igen, megint félrecsúszott a felkent néptribun cirádás maszkja – de ahhoz, hogy valaki ezen ennyire megdöbbenjen, vagy meglehetősen naívnak, vagy farizeusnak kell lenni. Annak pedig, hogy sértődéssel reagáljunk, a világon semmi értelme sincs.
Sokakkal, sokszor vitatkozom arról, hogy vajon felelőssé tehető-e a magyar választó azért a rendszerért, amelyben élünk. A véleményem nem szokott népszerű lenni: meggyőződésem ugyanis, hogy igen, teljes mértékben. Bennem 2010-ben sem volt semmi kétség afelől, hogy mi lesz, ha Orbán hatalomra kerül. Sokaknak másoknak sem – és sokan világosan ki is mondták még a választások előtt: ha a FIDESZ kétharmadot kap, nagy baj lesz. Persze, őket a többség akkor mind szélsőségesnek, vagy idiótának tartotta. „Azt, itt, Európa közepén úgysem lehet. Ne tessék szegény Orbánt démonizálni!”. Nehéz dolog felismerni, hogy tévedtünk, amikor – mi így együtt – egy ilyen emberre, ilyen társaságra rábíztuk az országot. Még nehezebb lesz elismerni, és ne adj isten átértékelni egyet és mást a közelmúltunkból. Igen, akár abból a sajnos elmúlt nyolc évből is.
Az, hogy demokráciában éljünk, nem történelmi jussunk. Nem mert „félázsiai népség” lennénk, hanem azért mert egyetlen népnek sem történelmi jussa. A demokráciáért meg kell küzdenie minden generációnak, ahogy megharcoltak érte a ’48-asok, az ’56-osok, és a ’89-esek. Ahogy mi most állunk, a küzdelmet nagyjából újra kell kezdenünk. A Magyar Köztársaság meghalt. A mi nemzedékünk hagyta, hogy meghaljon. Ha nem tetszik az eredmény, akkor nekünk is kell feltámasztani.
Orbán Viktor beszéde nem sértés – csak világos beszéd. Egy végletekig magabiztos, győztes politikai vezér melldöngető szónoklata. A magyar politikai közösség többsége – legalábbis az aktív választók többsége – által mindmáig támogatott világkép konzisztens kifejeződése. Aki azt gondolja, hogy Orbánnak nincs igaza, hogy mi nem ilyenek vagyunk, ne nyafogjon, hanem tegyen ellene. Igen, mindenkinek megvan rá a lehetősége.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: 'Ne a tükröt szidd...' 2012.07.28. 23:46:19
Trackback: Paranoid téveszméket feltételez Orbánnál az ex-fideszes Fodor Gábor 2012.07.28. 20:33:46
Trackback: Ján Slotától tanul magyargyűlöletet Orbán Viktor 2012.07.28. 20:32:22
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Alvin666 2012.07.28. 19:37:41
Tokeletes, koszonjuk.
A sok sertett nyavajgo olvassa el ketszer... Legalabb.
Gáborom 2012.07.28. 19:51:15
DE hogyan tovább?
Honnan kaparunk össze egy kormányra való olyan embert, aki szakmailag "ott van", egyben tisztességes, nem korrumpálható semmilyen módon,és képes csapatként, belül demokratikusan de egyben döntésképesen is, határozottan kormányozni.
Mert ellenszél lesz bőven, főleg balról - nekik megvannak ehhez a nyugati kapcsolataik, és ideig-óráig azért még erős ahhoz a nyugat, hogy belekakiljon a bilinkbe.
Hát hajrá, nekem az a véleményem, hogy esélytelen a dolog. Az ország nagy része nincs tisztában azzal, hogy milyen az ország helyzete és miért.
A történelemmel meg pláne.
Így aztán befolyásolható, és mindkét oldalról alaposan ki is használják ezt a jövőben is.
tankaranka 2012.07.28. 19:55:19
Ki az, aki Viktátornak kihívója lehet ? gyurcsány ? ne vicceljünk..
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.07.28. 19:59:00
Úgyhogy gratulálok a sok progresszívnek! Köszönjük Kádárt, Hornt, Medgyessyt, Gyurcsányt, Bajnait és legfőképpen a 2002 utáni Orbánt.
De legalább ne sírjatok, hogy nem tetszik a rendszer...
whale 2012.07.28. 19:59:26
Rasid al-Maghribi (törölt) 2012.07.28. 20:01:26
Ez nagyon ott van :-D
homér 2012.07.28. 20:01:57
whale 2012.07.28. 20:02:32
alte trottel 2012.07.28. 20:04:28
_EZEKKEL_ valamit megértetni? _EZEKKEL_ bármit építeni? _EZEKKEL_ bármilyen létfontosságú ügyben (akár a _NEMZET_ jövője múljon rajta) lehet együttműködni? _EZEKKEL_, akik ha részegen lehányják a 10 évre CHF-re vásárolt Alto vezetőülését az az első reakciójuk, hogy rohadékszadesz, gyurcsánytakarodj? _EZEK_ csak addig húzzák ki a fejüket orbánc valagából, amíg idehánynak egy svungosat és már bújnak is vissza a megszokott jó melegbe.
Galandféreg, csak véletlenül géphez engedték.
homér 2012.07.28. 20:05:49
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.07.28. 20:14:08
sedi 2012.07.28. 20:15:25
De sajnos élőhalottként itt jár-kel közöttünk.
dr. Bubó 2012.07.28. 20:19:46
@alte trottel: csak azt akarta szemléltetni, hogy a félázsiai mentalitást legyőzni nem lesz könnyű... sok a vezérseggnyaló buta (általában öreg vénasszony nyuger vidéki babonás/vallásos) papra hallgató buta lusta népség
christophe 2012.07.28. 20:22:47
ob.szerver 2012.07.28. 20:26:23
Pedig Orbán ez elmúlt 15 évben másodszor mondott igazat. Az első az volt, amikor kényszerzubbonynak nevezte az EU-t. Másodszor pedig a félázsiai népség. Ha nem azok lennénk, akkor egy ilyen hitvány gazember nem hogy miniszterelnök nem lehetne, de még alcsúti önkormányzati képviselő sem. Különösen azok után, hogy 1998 és 2002 között már volt alkalmunk tapasztalatokat szerezni vele kapcsolatban, és minden épeszű ember tudhatta, hogy mi várható tőle, súlyosbítva a félázsiai népség által biztosított 2/3-dal.
nanomano 2012.07.28. 20:28:03
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.07.28. 20:28:22
Magyarországon nem véletlenül maradt meg a jogállam 33 után.
@whale: EZ a köztársaság, ez a magyar köztársaság. Mindennel együtt. Vagy szerinted volt olyan Magyar (Nép)Köztársaság mi jobb volt?
sóhajó 2012.07.28. 20:35:07
Dolgozónép 2012.07.28. 20:38:39
letmetellyou 2012.07.28. 20:39:09
Én már négy éve "kint". Innen max köpködök az indexes blogokon. A magyarorszái demokráciacsinálásban meg nincs humorom részt venni.
Röghözkötés? Én megúsztam! :DDDDD
dr. Bubó 2012.07.28. 20:44:22
2006 óta minden megyei és városi önkormányzatban ők lopnak... 2010 óta mindenki tuggya mi megy...
a játékszabájokat ők írják... demokratikus választásokon nincs semmi eséj.
ad1) minden potenciális IGAZI ellenfelet kinyírnak...
ad2) a választások nem demokratikusak (kopogtató, regisztráció, kubatovlista, obv stb)
ad3) egy esetleges választási vereség után is ELLEHETETLENÍTENEK MINDENT... soha nem látott világ égést csinálnak (KE, AB, ügyészség, rendőrség, bíróság, iskolák... mindenhol az ő hűbéres károkozóik maradnak)
csak a szabájok elfelejtésével, azaz ERŐSZAKOS vagy JÓL SZERVEZETT többségi puccsal zavarhatók el...
(lásd Esztergom... az mindenre példa...)
Squid 2012.07.28. 20:48:50
Teljesen egyetértek!
K.Tomoceusz 2012.07.28. 20:48:58
Ne vegyük el tőlük a dicsőséget.
A poszt is jól írja, hogy - ez a generáció a seggnyaló népség.
És hát ma se öregek. 2 év nem a világ.
Lehet, hogy mind kinn dolgoznak, de nem lettek okosabbak.
fran7 2012.07.28. 20:49:24
hungarisztan 2012.07.28. 20:52:00
Szerintem félreérted. Aki megsértődött, az nem azon sértődött meg, hogy lefélázsiaizták, hanem azon, hogy OV milyen értelemben használta a félázsiai szót. Szerinte félázsiai az, aki csak az erőből ért, esélye sincs rá, hogy skandináv típusú közösségtudata legyen.
Amúgy igazad van, ebben igazat mondott véletlenül. Mindazonáltal az a véleményem, hogy egy regnáló miniszterelnök ilyen lekezelő, pökhendi véleményt nem ejthet ki a száján a saját szavazóiról (merthogy alapvetően ők azok, akiknek erő kell, nem azok, akik ellene szavaznak!).
Nomármost az a furcsa helyzet állt elő, hogy akiket ő lenézett, az a saját szavazóbázisa. A saját szavazóbázisa azonban még csak nem is érte föl ésszel, mekkora böszmeséget mondott *rájuk* a vezérük. Védik, magyarázzák a bizonyítványt – azaz, business as usual. A fő paradoxon pedig az, hogy Orbán ellenzői sértődtek meg azon, hogy Orbán a saját – erős vezérürüt éltető – szavazóit imigyen lenézi.
Orbán valóban nem mondott újdonságot; legalábbis az ellenzőinek. Ugyanakkor megint egy új szintet lépett – ezért a nagy felhorgadás. Ilyen nyíltan ugyanis eddig talán még senki nem nézte le a saját választóit.
Tévedés ne essék: nem a félázsiai jelleggel („származékkal”) van a baj, hanem azzal, amit OV ez alatt a kifejezés alatt ért. Mert OV a félázsiai alatt nem féljapánt vagy féldélkoreait értett, hanem félészakkoreait vagy félburmait, vagy féltürkmént. Akinek kvázi türkménbasira van szüksége, hogy a szaros kis életét valaki eltervezze helyette – és minő szerencse, pont akad kéznél egy saját maga szerint megfelelő türkménbasi.
A cikk érdemi részéhez:
Én is a megoldást hiányolom.
Mert az egy dolog, hogy hülyék vagyunk mindannyian, no de akkor tessen szíves lenni fénynek lenni az éjszakában, és elmagyarázni, hogy miképpen kell azt érteni, hogy „Ha nem tetszik az eredmény, akkor nekünk is kell feltámasztani.”
Én ugyanis nem érzem magam felelősnek: pontosan tudtam, mivel jár majd Viktornak a kétharmad (bár tény, hogy néhány vonatkozásban sikerült alulmúlnia a legvadabb elképzeléseimet is), a saját mikrokörnyezetemben mindent meg is tettem annak érdekében, hogy ne következzen be az országlása, illetve leadtam a protestszavazatomat – természetesen nem a szocikra és a jobbikra. Mi mást tehetne még az átlagember?
No_Fidesz_No_Problem 2012.07.28. 20:52:06
Dehogy nincs. A sértődöttség is egy reakció, és bármilyen reakció jobb, mint a közöny.
Orbán taktikája ugyanis az, hogy addig gyötri az országot, amíg az emberek belefásulnak, kifáradnak és megadják magukat.
No_Fidesz_No_Problem 2012.07.28. 20:57:48
"Mert ellenszél lesz bőven, főleg balról - nekik megvannak ehhez a nyugati kapcsolataik, és ideig-óráig azért még erős ahhoz a nyugat, hogy belekakiljon a bilinkbe."
Mi bajod a nyugattal?
Magyarország mind kultúráját, mind gazdasági kapcsolatait, mind állami berendezkedését tekintve a nyugathoz tartozik.
Az Európai Unió tagállama vagyunk, uniós polgárok. Tudsz róla?
sárkányfő 2012.07.28. 20:58:23
2. Biztos kurva nehéz felfogni egy mondatot, de Orbán ezt mondta: "egy ilyen félázsiai származék, mint mi, akkor tud összefogni, ha erő van." Aki még nem hülyítette magát szét heroinnal vagy Hír Tv-vel, annak elég könnyű értelmezni ezt. Azt mondja, hogy a származásunk miatt vagyunk olyanok, amilyenek. Származásból levezetni egy nép tulajdonságait: rasszista gondolkodás. Pontosan ugyanez a logika a zsidózás alapja is. Ha ez nektek normális...
3. A cinizmus abszolút világcsúcsa, fokozhatatlan őrület (de a bloggernek persze nem veri ki a szemét), hogy a szétszakítás örökös olimpiai bajnoka beszél arról, hogy nálunk nem megy az összefogás...
Orbán az, aki messze a legtöbbet tett azért, hogy ez a nép ide zülljön, Orbán az, aki a kormányzást nem építkezésnek, hanem háborúzásnak fogja fel (nem is bír másképp gondolkodni), Orbán az, aki nem ellenfeleket hanem ellenségeket lát maga körül, Orbán az, aki ellenforradalmárnak/idegenszívűnek/stb mondja a politikájával egyet nem értőket. Orbán az, aki a belpolitikát hideg polgárháborúnak fogja fel, Orbán az, aki az ellenfél átható gyűlöletére építette fel politikáját és médiabirodalmát, Orbán csinált intézményt egy Szíjjártó Péterből, és Orbán az aki sikeresen gyűlölködő zombitrollokká hergelte legelszántabb híveit, aminek itt a neten is naponta látjuk a tragikus következményeit.
Az az ember beszél a nemzeti összefogás nehézségeiről, akinek épp a nemzet szétszakítása a történelmi bűne (nem csak belföldön, de a határon túl is: Szlovákiában és Erdélyben), akinek olyan nemzetellenes, széthúzó, megbocsáthatatlan kijelentések bűnlistáján, mint:
- "A haza nem lehet ellenzékben" (értve másik szintén magyar pártokra)
- "A nemzet visszanyert fővárosát" (miután Fideszes lett a főpolgármester)
- "A kormány idegenszerű" (értsd: nem fideszes, azaz nem magyar)
- és Orbán az, aki kisajátította a nemzeti zászlót.
- stb.
Szóval itt van a nemzeti kirekesztés és széthúzás bajnoka, aki mindenkinél sokkalta többet tett azért, hogy ez a nép ide zülljön, és most panaszkodik hogy nem megy az összefogás, meg ázsiai származásra hivatkozik.
Ez pont olyan, mintha Orbán pincétől a padlásig méter vastagon telefosná a házadat, aztán panaszkodna hogy milyen büdös van, nyilván a lakók ázsiai származása miatt...
légügyi megfigyelő 2012.07.28. 21:02:48
fran7 2012.07.28. 21:04:35
captain morgan 2012.07.28. 21:09:50
Meridian74 2012.07.28. 21:10:36
24 éven keresztül volt itt 2xMDF, 2xFidesz, és 3xMSZP&SZDSZ.
Javult a helyzet? Nem! Elkúrták, és következményeket mi álljuk. Tehát nekik menniük kell, és tök mindegy ki, de valami más csapat jöjjön. Marad tehát a Jobbik, mivel az LMP is ugyanazt képviselné, amivel az előző garnitúrák is befürüdtek.
Tehát marad a Jobbik, és ha 2014-ben nem ők nyerbek, akkor az utána következő szívástengert csakis magunknak köszönhetjük.
christophe 2012.07.28. 21:12:10
7.65browning 2012.07.28. 21:12:51
Az index is elesett 2012.07.28. 21:13:35
fran7 2012.07.28. 21:13:46
2. Ahhoz, hogy a politika működjön erőszakszervezetek kellenek. 2006 szeptember. Mert a politika olyanra kötelez, amit magadtól sosem tennél meg. Ha megtagadod, hogy beadass a gyerekednek oltást, akkor börtönt kaphatsz.
3. Van 40% ember, aki soha nem fog elmenni szavazni. Akik távollétükkel legitimizálják a rendszert, akkor is ha maga Batu kán lenne a miniszterelnök. Nem érdekli őket.
4. Erről nem Viktor tehet ez tömeglélektan.
5. A maradék 60%nak a felét sem érdekli a demokrácia. Olyan embert vár, aki megoldja a dolgokat. A maradék pedig marakodik néhány párt között. De ők is hatalomhoz vonzódnának inkább, mint a demokráciához, de nem kapnak belőle.
S ez így van mindenhol, csak kicsit pepitában.
Az index is elesett 2012.07.28. 21:14:24
Remélem, a börtönben fogsz megrohadni, szar fideszbérenc. (természetesen a tartóiddal együtt)
No_Fidesz_No_Problem 2012.07.28. 21:15:10
"Épp egy határvonalon vagyunk. Nyugathoz tartozunk, de a Nyugat soha nem segített. Sokkal több megértést kapott a magyar ember a Portától, mint a Habsburgoktól. Valahogy mindig odavetett a Nyugat Keletnek. "
Ugyan már. Felesleges a múlttal példálózni, hiszen a múlt SEMMILYEN hatással nem bír a józanul eltervezett jövőbeni lépésekre.
Vagy te, amikor a saját életeddel kapcsolatban meghozol egy döntést, azon rágódsz előtte, hogy milyen döntéseket hozott előtte 50 évvel a nagyapád, 100 évvel a dédapád meg 200 évvel az ükapád?
És az ő döntéseik és az ő megélt sorsuk irányít téged abban, hogy milyen ember legyél, hogyan viselkedj, milyen életstratégiát alakíts ki és hogyan működj együtt másokkal?
hungarisztan 2012.07.28. 21:16:19
Viccelsz ugye? Itt az elmúlt 20 évben fejlesztés nem volt a nyugat-európai polgárok adói nélkül! Nem egy projekt 90% EU, 10% magyar résszel megy.
Nem segített a Nyugat? Ember, és ezt terjeszted?
De még ha igazad is lenne: ahhoz a kelethez kéne dörgölőzni, ahol a mindent elborító korrupció, a szegénység, a bűnözés, a létbizonytalanság, a kiszolgáltatottság, a megalázottság (stb.) az állampolgár mindennapi élményei? Tényleg Türkmenisztán a példa? Vagy Észak-Korea? (Merthogy a kiscsávó nem Japánról beszélt, az is fix!)
Putyinhoz nem azért kell rohangálni, mert ő majd jól megsegít bennünket, hanem azért, hogy ha véletlenül rossz napja van, akkor azért ne zárja már el a gázcsapot, mert másnapra a fél ország megfagy.
Nyugtass meg, hogy nem külügyes vagy.
K.Tomoceusz 2012.07.28. 21:16:37
Idelátogattak. Minket is fogadtak.
Hogy Viktort elkerülik, ez az ő személyes sara.
Köze sincs a magyarsághoz.
Hogy Viktor képtelen a saját aklán kívül létezni,
ez a saját gondja.
Semmi néplélek.
Ez egy összeférhetetlen kis g...
hungarisztan 2012.07.28. 21:25:07
„és Orbán az aki sikeresen gyűlölködő zombitrollokká hergelte legelszántabb híveit”
Nono. Azért ehhez kellett az alapanyag is, ami – lássuk be! – nagyon készséges a gyűlölködésre. Ha nem Orbán, akkor Csurka vagy Vona, vagy még perifériásabb (de még gyűlölködőbb) alakok.
Kettőn állt és kettőn áll ez a vásár!
De tény, hogy OV nagyon szépen felismerte, hogy a gyűlölködésnél semmi más nem mozgósít hatékonyabban.
Gyártja is az ellenségeket minden nap: a szégyellnivalóan nyilvánvaló politikai ellenzéken kívül ott vannak a multik, a bankok, az EU, az IMF, az összeurópai ballib média, a romkocsmákban merengő bölcsészek (ehhez hova kell már süllyedni, hogy már ők is ellenségek??? :o)), a spekulánsok, az értelmiségiek, a vállalkozók számára a közalkalmazottak, a közalkalmazottak számára a vállalkozók, i tak dalse. Minden napra egy ellenség.
De lássuk, hogy ez csak akkor működik, ha van rá kereslet. Ne aggódjunk, van.
fran7 2012.07.28. 21:26:09
@hungarisztan: Viktor nyilván nem a türkménekről beszélt, sem É-Koreáról. Hanem Kínáról, ami 5000 éve birodalmat épít. Türkmének csinálják 20 éve. Koreaiak 100 éve. Mondjuk ez ettől bonyolultabb.
Putyinhoz szaladgál az EU soros elnöke, nem csak azért mert kommunista. Miért nem Barrosotól kérnek pénzt? Te is tudod a választ. Mindent az EU finanszíroz, de cserében olyan szinten szabályozza az életedet, mint a SZU. Ugyananyira megválasztott emberekkel, mint ahogy Csernyijenko volt megválasztva. Ha meg a korrupció miatt mennél Nyugatra. Akkor nézz az USÁ-ra. Ahol kormányzói székeket árultak és árulnak. Meg nagyköveti poziciókat. Milyen demokratikus is az?
sárkányfő 2012.07.28. 21:26:26
Ezek a fránya magyarok, ej-ej...
Mi jön még?
- Simicska kiáll majd, hogy: "O tempora, o mores! - túl sok a korrupció a közbeszerzéseken!"?
- Győzike sír majd, hogy a fél-ázsiai magyarokat nem érdekli a komolyzene?
- Maya Gold felháborodik, hogy szemben a nyugatiakkal, a barbár magyarok nem őrzik meg a szüzességüket a házasságig?
captain morgan 2012.07.28. 21:27:03
sárkányfő 2012.07.28. 21:35:19
@hungarisztan: Igazad van, de ez itt mellékes, most Orbán debil mondata a téma, így Őt vettem górcső alá, Őt szembesítem saját múltjával, saját szavaival és tetteivel: önmagával.
Hogy egy réteg hagyja magát behülyíteni, vagy akár igényli is ezt, ez szomorú, és rettenetes nagy lelki nyomorról tesz bizonyságot, de ez speciel nem Orbán sara. Az, hogy ezt Orbán maximálisan kihasználja, meg a normálisabbakat is behülyíti saját önös politikai céljából, és hogy a tömegmanipulációra, gyűlölködésre ipari méretekben egy gépezetet hozott létre - na ezt már fel lehet neki róni.
fran7 2012.07.28. 21:35:28
villamos alóli kacaj 2012.07.28. 21:35:41
fran7 2012.07.28. 21:41:20
villamos alóli kacaj 2012.07.28. 21:45:42
felróni lehet, de értelmetlen.
Sehol nem lenne az öntörvényű hülyeségeivel, ha nem támogatná az a sok talpnyaló gerinctelen szolgalélek aki körülötte van. Pedig azok ismerik.
sárkányfő 2012.07.28. 21:50:25
Ugyanazt tudom mondani neked is: Orbántól csak azt lehet számonkérni, ami az ő sara, mást nem. De az, hogy rosszak a körülmények, hogy tényleg van nélküle is sok gyűlölet és feszültség, ez nem ad sem felmenetést, sem igazolást arra hogy Orbán még tovább rontsa a nemzet állapotát.
Arra meg pláne nincs semmiféle mentség, hogy a legnagyobb széthúzó és kirekesztő, a hideg polgárháború rohamosztagos ezredese hullat krokodilkönnyeket a nemzeti összefogás nehézségei fölött.
Sola Scriptura 2012.07.28. 21:53:21
Ez egyszerű betegség. Pszichiátriai probléma, nem politikai.
fran7 2012.07.28. 21:55:30
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.07.28. 21:57:18
"Nehéz dolog felismerni, hogy tévedtünk, amikor –mi így együtt –egy ilyen emberre, ilyen társaságra rábíztuk az országot."
baromság!
Ők együtt!
Én is a memória tulajdonosok közé tartozom és szemernyi kétségem nem volt mi történik, ha ez bolondgomba kétharmadot kap. Megvalósúlt a Magyar psycho. Hiába pofáztam, könyörögtem, beszéltem órákat, soroltam a tényeket, az általam befolyásolhatónak gondolt 15 emberből kettő fogadta meg a tanácsaim.
Ma már naugyézhetnék, de minek.
Igenis vannak ŐK! Akiket kiválóan jellemzett a Véleményvezér egyik kommentátora Magyari Péter:
"Nagyon nehéz egy mondatból komoly értelmezést leszűrni, mert OV azért nem fejtette ki részletesen, hogy mit ért ezen a dolgon. De megpróbálkoznék én is egy értelmezéssel, ami szerintem legalább annyira reális mint a Véleményvezéré, csak éppen teljesen más végkicsengésű. Orbánnak szerintem teljesen igaza van a félázsiai és erőre vágyó társadalmi lelkületről, és hogy még tovább csavarjam, kb. ugyanerről a kelet-nyugat határon tipródásról beszélt Bajnai is a búcsúbeszédében a parlamentben. Ha megnézzük a vonatkozó közvélemény-kutatásokat, akkor azt látjuk, hogy a Kádár-korszakot tartja a lakosság nagy többsége a magyar aranykornak, míg az egész régióban itt a legnagyobb elutasítottsága a többpártrendszernek és a kapitalizmusnak. A szabadságszerető magyar nép mítosza a Véleményvezér fantazmagóriája, ezzel szemben az erős vezető utáni vágy remekül megmagyarázza például Orbán Viktor karrierjének történetét.
De ennél komolyabban érvelve: nézzük meg a társadalom hétköznapi viszonyrendszerét: az iskolákat, az egészségügyet, a hivatalokat, a bíróságokat. Alapvetően ezek csicskáztatásra, feudális hangulatra épülő rendszerek, Elnyomáson, önkényeskedésen, megalázáson alapuló érintkezési formák jellemzőek a magyar társadalomban akkor, amikor csak ezt a hierarchikus rend megengedi. A tanárok megalázzák a diákokat, az orvosok a betegeket stb. stb. Csak annyit hadd írjak ide, hogy "Szervusz, elnök úr!" és máris világos talán, hogy az úgynevezett piaci szereplők körében is mennyire feudális értékrendek alapján működnek itt a dolgok.
A magyar társadalomban a megalázás és az erőfitogtatás szerepe meghatározó, erős, megkerülhetetlen. Akihez szólt már rendőr Észak-Európában, annak pontosan világos lesz, hogy miről beszélt Orbán Viktor. És ez lengi be a politikai életet is, nem véletlen, hogy nincsenek nyilvánvaló körvonalakkal értelmezhető belső, pártokon belüli rivalizálások, alig vannak jól kivehető párhuzamos vélemények. Az erő logikája ezt nem engedi komolyan sehol. Még a bázisdemokrata gyökerű LMP-ről sem tudjuk, hogy például Schiffer akkor most miért is sokallt be pontosan, amikor otthagyta a frakcióvezetést. És teljesen igaza van Orbánnak abban is, hogy a nemzeti összefogás értelmezhetetlen kategória a magyar társadalom számára. (Persze ha ezt ilyen jól tudja, akkor mennyire cinikus volt már a NER.)
A magyar pártpolitika az ellenfél megsemmisítésére és megalázására épül, kegyetlen és kompromisszumot nem ismerő világ. (Nem egyedülálló ez a demokráciák között persze, lásd a mostani romániai fejleményeket.) Itt a szemben állók soha semmilyen gesztust nem tettek egymás felé. Ott volt például a tisztelet kultúrájáról szóló Áder-beszéd, amit a legnagyobb ellenzéki párt még csak meg sem hallgatott. (És nyilván a végtelenségig lehetne minden oldalról sorolni a félázsiai gesztusokat.) Valóban reménytelen, elképzelhetetlen, irreális hogy itt bárki gesztust gyakoroljon, aki kicsit is enged, azt rúgni kezdik. És innen következik, hogy nem lehetnek értelmes belső viták vagy felelősségre vonások, mert aki az egység látszatán sebet üt, az áruló lesz. Törzsi gondolkodás, félázsiai modell jellemzi a magyar politikát. Orbánt éppen az tette a rendszerváltás utáni időszak legsikeresebb politikusává, hogy rájött, hogy erőből kell csinálni. Persze pont ez jó sok bajt is okoz, de személyes szempontból átélte, hogy ez a sikeres út ebben a közegben.
Hogy a politikának mennyire felelőssége, és milyen eszközei lehetnek e félázsiai társadalmi rendszer megváltoztatására, az megint érdekes kérdés, meg az is, hogy például a Fidesznek és Orbánnak mennyi a felelőssége e tekintetben. Ugyanakkor azt se feledjük, hogy a demokráciában nem a népnevelés, hanem a népképviselet a politikusok legfontosabb feladata."
K.Tomoceusz 2012.07.28. 21:57:38
Csak megbízhatónak kéne lennie.
De ezt soha nem tudná megtenni.
Putyinhoz meg a kínaiakhoz is hiába dörgölőzött.
Az araboknak se kellett.
Mert segget csinál a szájából és hátbaszúrja, aki a közélében van.
Hamis.
Ezt tényleg csak a fidesznyikek nem látják.
Ennyire ostobák.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.07.28. 22:03:37
Amikor kellett volna, lapítottak mint sz.r a fűben, most meg rekedtre üvöltitek magatokat. Még tönkreteszitek a hangszalagjaitokat.
fran7 2012.07.28. 22:03:54
Hallottam egy jó megközelítést erre. Bethlen erdélyi emberként ravasz módon vitte végbe a politikai harcát. Míg egy dunántúli politikusnak gazdag hercegnek mindig volt annyi javadalma, hogy mehetet a saját feje után. Eltudta intézni egy Esterházy Nádasdy, ahogy ő akarta nekik nem kellett trükközni. Ez a két politikai hagyomány keveredik nálunk. Nyilván nyugatiak vagyunk, de mi a keleti gondolkozást is értjük és használjuk. Viktor igazat is mondott is meg nem is, talán ezért mondott félázsiait. Amúgy ez a kultúrvonal most tevődik át Romániára, Moldáviára és Ukrajnára a neoprotestáns felekezetek megerősödésével. Hátha így könnyebb lesz nekünk is nyugat felé húzni.
Szása11 2012.07.28. 22:04:28
"egy ilyen félázsiai származék, mint mi, akkor tud összefogni, ha erő van." egyenlő a "genetikailag alattvaló" , azaz sok mindennek nevezhető, de semmiképpen sem szabad polgár.
Csak tudnám ezen akkor miért akadt ki a jobb oldal
hungarisztan 2012.07.28. 22:06:13
Barátom, ha szerinted az EU=SZU (bármilyen vonatkozásban), akkor itt véget ér a párbeszédünk. Akkor ugyanis megetted, amivel hülyítenek.
Neked Ázsia, nekem Európa. Ezen nem veszünk össze. Csak azt nem komálom (nem feltétlen rólad mondom, mert nem ismerlek), mikor valaki szajkózza a bölcs orbáni szpícset a haldokló nyugatról (hol hallottam én ezt már? csak nem a komenyizmusban?), aztán mégsem Szaúd-Arábia vagy Pakisztán fele veszi az irányt, mikor már nem tudja fizetni a CHF-hiteles Buzukit, hanem indul mosogatni Ausztriába vagy Londonba...
Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.07.28. 22:06:47
Igen, de most kimondta. Ez most nem kettős beszéd volt, ezt nem lehet máshogy magyarázni.
fran7 2012.07.28. 22:12:08
Itt az IMF, Orbán takarodsz végleg, azt igérted? 2012.07.28. 22:14:57
Hogy van ehhez pofája a szarházinak, miért és hogy mer beavatkozni egy másik ország belpolitikájába. Ha velünk tennék, habzó szájjal ugatna, hogy micsoda dolog ez. Már persze többször megtette, de az a párt bukott is mindig!
ORBÁN ALJAS, SUNYI, SZEMÉT, Jellemtelen, BETEG ALAK, TAKARODJ A FENÉBE!
fran7 2012.07.28. 22:18:46
EsteeSatmary 2012.07.28. 22:19:08
Ha kell, regisztrálni ! és menni menni kell szavazni
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.07.28. 22:21:50
hungarisztan 2012.07.28. 22:33:58
Ezzel együtt léteznek bizonyos általános jellemzők, melyek alapján az EU-t (lett légyen bármilyen hatalmi koncentráció) és a SZU-t még csak egyazon skálán sem lehet elhelyezni (vagy ha igen, akkor az egyik a nullától jobbra, a másik pedig balra helyezkedik el – a távolságokról nyilván lehet vitázni, az irányokról nem).
Ha tehát logikailag azt már levezettük, hogy az EU (valamilyen szinten, de) demokratikus, akkor értelmetlenné válik az a kérdés, hogy miképpen mondhatja meg, mi a demokratikus. Pont úgy, ahogy például a világcsendőr USA, vagy az egyáltalán nem demokratikus gondolkodású Orbán.
Az alkalmazkodásról: mondj nekem egyetlen másodpercet, mikor valamihez nem kell alkalmazkodni...
Olvastam egyszer egy nőn egy tök jó pólófeliratot: I've got the pussy, I make the rules!
Ez van. Akinél a della, az mondja meg, hogyan költsd el. És ezt még csak rossz néven sem lehet venni tőle. Te sem adnál kölcsön munkanélkülinek feltételek és garanciák nélkül.
alte trottel 2012.07.28. 22:38:35
És engem akkor oly érzés fogott el...
A szőlős gazda is, az egyszeri,
Magánkivűl s őrjöngve kacagott fel,
Látván, hogy szőlejét a jég veri,
Dorongot ő is hirtelen kapott fel,
Paskolni kezdé, hullván könnyei:
"No hát, no!" így kiált; "én uram isten!
Csak rajta! hadd lám: mire megyünk ketten!"
Csak rajta.
ranat 2012.07.28. 22:42:05
Mai napig a fidesz vezérli. Amikor orbán azt mondta, hogy jön majd a jobbik, akkor egy héten belül volt egy nagyobb jobbik összeröffenés az év elején. (Addig tök kuss volt a jobbiknál. Télen nem is szoktak ilyeneket rendezni. De amikor orbán így próbált fenyegetőzni nyugaton, akkor láss csodát, rögtön be kellett törniük a bankcenterbe és baromságokat röfögni a kamerába.)
Szóval a jobbik = fidesz = orbánsosemhazudokerőkellnekteknemdemokráciaviktor
Ppix 2012.07.28. 22:42:14
Az összefogás.
Amiről ezek itt papolnak.
Az jutott eszembe, hogy szükség van-e erre. Kell-e összefogni mindig, mindenben mindenkinek. Az-e a baj velünk magyarokkal, hogy nem fogunk össze?
Aki világlátott ember és látott már néhány a miénknél jobban működő, sikeres országot, az ha mond 100 dolgot, amitől Svájc, Anglia, az USA, Dánia jobban működik mint kis hazánk, akkor biztos vagyok benne, hogy az összefogás nem lesz az első húszban. Lehet meg sem említik...
Ott sem fog össze a bankár a kőművessel, a városi hivatalnok a vidéki őstermelővel. Mi a szar az az összefogás egyáltalán? Miért kellene hangsúlyozni, miért kellene erőltetni?
Munkás-paraszt összefogás. Emlékszünk? Miért is volt arra szükség?
Nagyon egyszerű. Azért volt rá szükség, hogy a városban és a faluban mindenki ugyanazt gondolja, tegye, építse a kommunizmust, szavazzon a pártra. Arra az egyre.
A pártnak kell az összefogás.
A hazának nem felülről kinyilatkoztatott összefogás kell. Erkölcs kell, betartott törvények kellenek, felelős gondolkodás és tettek, erős helyi közösségek, önálló, vállalkozó szellemű, saját és közösségük érdekéért kiálló emberek kellenek és még ezer dolog kell, hogy megállja a helyét az ország.
Ezt mindanki tudja, érzi, akinek van egy kis tapasztalata ismeri az életet, az embereket, a közösségeket, vállalatokat, gazdaságot, rendszereket és általában ezt az összetett világot.
A megkérdőjelezhetetlen összefogás káros. Ha nincs különböző vélemény, nincs vita, nincs ellenérdek és nem lehetne megegyezni, akkor az törvényszerűen sok-sok kudarchoz, csődhöz vezet. Lásd kommunizmus. A kommunizmus nem azért omlott össze, mert a kommunisták gonoszak vagy hazaárulók. A magyarokra mindig ezt fogják rá. De az orosz kommunisták nyilván nem idegen hatalmat szolgáltak ki, nem voltak hazaárulók, mégis tönkretették az országukat. Vajon miért? Azért mert "összefogás" volt. Mert központilag határozták meg, hogy miből mennyit és kinek kell termelni, hogy meg kell fordítani a folyók irányát. stb. Azért mert központi és megkérdőjelezhetetlen akarat próbálta felülírni a természet, a fizika, a közgazdaságtan és a társadalom működésének törvényszerűségeit.
Központból kinyilatkoztatott összefogás annak kell, aki előbbre helyezi a saját megkérdőjelezhetetlen igazát a vitánál, a saját akaratát mások (akár a többség) akartánál, a saját központi hatalmát a haza boldogulásánál.
Összefogásra a diktatúrának, a tudatlanságnak, a hazugságnak és az inkompetens, a világot nem értő, nem ismerő szemfényvesztésnek van szüksége...
fran7 2012.07.28. 22:43:58
ranat 2012.07.28. 22:48:03
Az EU pont akkor működne jól, ha ország lenne. A magyarsághoz az kell, hogy ápold a kultúrát. Nem az kell, hogy bezárkózz valamilyen határok mögé.
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.28. 22:48:16
ti is, ügye? habzsolni fogjuk kétpofára! jön a hitel és nem kell félnünk hogy drágább lesz a bkv, több lesz a tandíj meg a többi! úúú de jó lesz
nagyon várom már! imádunk hitel!
No_Fidesz_No_Problem 2012.07.28. 22:54:40
"Történelemtanárod nem lehet túl büszke rád."
Rád meg a magyartanárod nem lehet büszke, hiszen még a névelők használatát se tanultad meg, pedig az alap.
*
"Nem sokat értettél meg abból, ami ott elhangzott. Másrészt látatlanban megmondom, hogy 40-45 éves korodban már mindent ugyanúgy fogsz csinálni, mint az apád, akkor is ha utáltad. Mindenki így csinálja te se lehetsz kivétel."
Te nyilván elmúltál már 45 - hiszen másképp honnan tudhatnád - és mindent pontosan úgy csinálsz, mint az apád, akit utálsz.
Magadból indulsz ki, és általánosítasz.
ranat 2012.07.28. 22:55:23
Összefogásra mindig is szükség lesz a túlélésért és mindig is szükség volt. Még amikor egysejtűek voltak a földön, azokból is többsejtűek lettek. Amikor egyedek voltak, azokból csordák lettek. A csordákból csoportok. A csoportokból népek, nemzetek, társadalmak. És a fejlődésnek nincs vége. Nem létezik más út, csak az összefogás. De olyan nem létezik, hogy erőből szervezett összefogás. Ez egy logikai paradoxon.
Ppix 2012.07.28. 22:58:06
Vajon miért nem jó orbánnak a mostani választási rendszer? Mi az indok?
Egyetlen valós indok van, a meglévő végrehajtó és médiahatalmát akarja felhasználni arra, hogy ellehetetlenítse az ellenzéket. Az elmúlt 2 év alapján egyértelmű, hogy ezzel 100%-ban vissza fog élni. Kecskére káposztát ugye.
Ez nem demokratikus, ezen nincs mit szépíteni. Látszat demokráciát épít, a NER rendszeréből, amiből az egyetértést úgy kell érteni, hogy mindenki egyet kell hogy értsen vele, vagy ha nem, akkor kurvára meg lesz nehezítve az élete.
És ezügyben nem érv az USA, ahol _nincs_mindenhol_regisztráció_ és köze nincs az ottani választási rendszernek az ittenihez, a lordok házát meg nyilván viccnek szántad.
Orbán kurvára antidemokratikus, már arról beszél, hogy reméli nem kell valami mást bevezetni a demokrácia helyett, mégis mi kell még?
Minden létező demokratikus normát felrúgott már. Újabban már az alkotmánybíróság határozata sem számít.
"Értem én a siránkozást, de még mindig a demokratikus vonalon belül vagyunk."
Kurvára nem vagyunk ott. Csak azt hazudják. A nyugdíjállamosításnál a sunyi hazudozás, hogy nem lesz állami nyugdíjad, ha manyup tag maradsz, mennyire volt demokratikus? Mennyire volt "vonalon belüli"?
"Ennek megkérdőjelezése nagy hiba."
100 manyuphoz hasonló példa van még, meddig kell elmenni? Ha betiltják a tüntetést a Kossuth téren (már megtették)? Ha betiltják az ellenzéki pártokat? Ha megnyitják az első kényszermunka tábort?
Orbán nem demokrata. Ráerőszakolja az országra saját torz világképét, messze túllépve azon a meghatalmazáson amit kapott. Szegény buta fidesz szavazók nagy része már rég megbánta, hogy a velejéig romlott mszp elzavarása után ezt a másik beteg társaságot ültette a saját nyakára...
dr. Bubó 2012.07.28. 22:59:51
Egy társadalom csak akkor lehet egészséges, ha vannak olyan közös értékek, célok, amelyeket az emberek túlnyomó többsége elfogad, és erős az úgynevezett társadalmi tőke, a bizalom, a kölcsönösség és a civil szervezetekben való részvétel. Ezzel szemben a mai magyar társadalomra a közös értékek, célok drámai csökkenése és a társadalmi tőke soha nem látott erodálódása jellemző.
Az utóbbi évtizedekben vált a szociológiai, közgazdasági irodalom egyik központi fogalmává a társadalmi tőke. Az alapvető elméleti háttér e megállapítás: a bizalmon és együttműködésen alapuló emberi kapcsolatok hálózata jelentős társadalmi erőforrás. Egyértelműen igen szoros kétirányú kapcsolat mutatható ki a társadalmi tőke és az egészségi állapot, élettartam, életminőség, de még a gazdasági fejlődés mutatói között is. A társadalmi tőke alacsony foka szoros kapcsolatban áll az értékvesztett, anómiás lelkiállapottal. A magyar népesség körében azonos módszerekkel végzett vizsgálataink eredményei szerint a társadalmi tőke jellemzői 1995 és 2002 között javultak, míg 2002 és 2006 között rendkívül nagy mértékben romlottak. Ezzel párhuzamosan az anómia, értékvesztés mutatói is jelentősen emelkedtek 2002 és 2006 között.
Vizsgálatainkban a társadalmi bizalmatlanság mértéke volt a megyék, kistérségek közötti halálozási, egészségi különbségek egyik legfontosabb előrejelzője nemzetközi felmérések szerint a legmagasabb bizalomértékeket a gazdaságilag is igen sikeres skandináv országokban találták, a norvégek 65 százaléka, a svédek 60 százaléka állítja, hogy a legtöbb emberben meg lehet bízni, tehát a norvégeknek csupán 35 százalékát, a svédeknek 40 százalékát jellemzi a társadalmi bizalmatlanság. Ma Magyarországon ezzel éppen fordított arányokat találunk.1995-ben Magyarországon az emberek 63 százalékát jellemezte a társadalmi bizalmatlanság, ennyien értettek egyet azzal az állítással, hogy „az emberek általában aljasak, önzőek, akik csak ki akarják használni a másikat”. Ez az arány, ugyanazzal a kérdéssel vizsgálva 2002-re valamelyest csökkent, 58 százalék volt. 2006-ban viszont már a megkérdezettek 69 százalékát jellemezte ez az állítás. Még megdöbbentőbbek a változások azzal a véleménnyel kapcsolatban, hogy „senki sem törődik azzal, hogy mi történik a másikkal”. Ezzel az állítással 1995-ben a magyar népesség 63 százaléka egyetértett, 2002-ben már csak 48 százaléka, míg ugyanez az arány 2006-ban 81 százalékra emelkedett. szintén igen jelentősen változott a „legbiztosabb nem bízni senkiben” állítással egyetértők aránya, 1995-ben 56 százalék volt, 2002-ben 54 százalék. 2006-ban a megkérdezettek 70 százaléka válaszolta ezt azok közül, akik esetében 2002-ben csak minden második ember érezte így.
Az értékvesztést, kilátástalanságot jelző anómiamutatók a krónikus stressz lelkiállapotának legmegfelelőbb jellemzői mind az egészségi állapot, mind az életminőség jelentős rosszabbodásával járnak együtt. Azoknak az aránya, akik úgy vélekedtek, hogy „az ember egyik napról a másikra él, nincs értelme előre terveket szőni”, négy év alatt drasztikusan nőtt, 52 százalékról 69 százalékra. Akik úgy vélték, hogy „minden olyan gyorsan változik, hogy az ember azt sem tudja már, hogy miben higgyen” 72 százalékról 82 százalékra emelkedett. Azok aránya, akiknek az volt a véleményük, hogy „manapság alig tudok eligazodni az élet dolgaiban” 66 százalékról 75 százalékra nőtt. A 2002-ben is már igen magas anómiaértékek 2006-ra tovább növekedtek, ami a magyar társadalom igen súlyos erkölcsi és lelki állapotára utal. A szabálysértő magatartás, az a vélemény, hogy „aki vinni akarja valamire, rákényszerül arra, hogy egyes szabályokat áthágjon” már 2002-ben is magas arányban volt jellemző, a megkérdezettek 80 százaléka válaszolta ezt. 2006-ban ez az arány 84 százalék lett. Érdekes módon, míg a többi anómiaváltozó egyértelműen rosszabb egészségi állapottal, életminőséggel jár együtt, a szabálysértő magatartás inkább egészségvédő faktorként jelent meg. Ez arra mutat, hogy a magyar társadalomban bizonyos értelemben még ma is a túlélés feltétele egyes szabályok áthágása. Azt már Andorka Rudolf is többször elmondta, hogy a magyar társadalom túléléséhez szükség volt a szabályok áthágására, ami a politikai vezetés súlyos felelősségére utal az anómiás állapot kialakulásában és fenntartásában.
Hogyan jutottunk idáig, hogy az emberek több mint 80 százaléka számára a szabálysértő magatartás a természetes? Hegedűs András, akire 1956-ban a szovjet csapatok behívásának szerepét osztották, később egy szociológiai előadásában egyértelműen azt állította, hogy a kommunista rendszer tudatosan alkotott és tartott fenn olyan törvény- és szabályozórendszert, amit lehetetlen volt betartani. Ez arra adott lehetőséget a diktatórikus rendszer számára, hogy mindenkit rajta kaphasson törvényszegésen, és a rajtakapás vagy „félrenézés” csak a hatalom kénye-kedvén múlhasson. Ez a berendezkedés teremtette meg a cinkos összekacsintások országos hálózatát: ha a hatalom elnézi a kis szabálysértéseket, senkinek ne legyen erkölcsi alapja a súlyos jogsértések firtatására, a hatalom legitimációjának megkérdőjelezésére.
Mi történt a politikai rendszerváltás után? Átnéztük-e a teljes jogrendszert ebből a szempontból? Egyáltalán nem, ma is olyanok a törvények és szabályok, amelyek a vállalkozók túlnyomó többsége számára egyszerűen nem teszik lehetővé a jogkövető magatartást, hiszen akkor menthetetlenül tönkremennének. Pontosan ezért nem beszélhetünk még ma sem valódi rendszerváltásról, hiszen megmaradt a diktatúrára jellemző kettős mérce és az anómiát erősítő, társadalmi tőkét, kölcsönösséget, bizalmat romboló jogrendszer.
Az állam oldaláról a jogszabályok áttekinthetősége alapvető követelmény volna. Ma a jogi környezet annyira áttekinthetetlen, folytonosan változó, hogy emiatt is szinte lehetetlen a jogkövető magatartás. Ráadásul amennyiben a jogszabályokat nem sikerül megváltoztatni, ezt rendeletekkel teszik meg. Így olyan, a jogrendszerbe vetett bizalmat aláásó helyzet alakult ki, amelyben szinte mindenkit jogsértőnek lehet nyilvánítani, miközben a nagy állami cégek gyakran alapvető kötelezettségeiknek sem tesznek eleget. Ez a helyzet továbbra is az önkényuralmi berendezkedés állapotát tartja fenn, amikor bárki bármikor fenyegetettnek érezheti magát. Ennek a helyzetnek a megváltoztatása a jogalkotók alapvető feladata volna.
A kölcsönösségnek, az egymás segítésének ez a teljes hiánya a másik oldalról ellenállást, lehetőségek szerinti szabálykerülést eredményez, ami a társadalmi tőke erodálódásával kapcsolatos legsúlyosabb ördögi kör. A társadalmi tőke mutatóinak erősödése jelezné leghatékonyabban, ha sikerülne ezt a kóros helyzetet visszafordítanunk.
Mint az előző évtizedek tapasztalatai mutatják, viszonylag igen rövid idő alatt is lehetőség van a társadalmi tőke mutatóinak változtatására. Egyáltalán nem irreális célkitűzés a társadalmi tőke erősítésére, az anómia csökkentésére törekednünk. Ehhez azonban alapvető volna a teljes jogrendszer átalakítása olyan irányban, hogy a törvények és szabályok betarthatóak legyenek, hogy a közjavak eltulajdonítását megbüntetik. Meg kellene alapozni azt a meggyőződést, hogy az állam felelősen gazdálkodik az emberek javaival, hogy erősödhet a közbiztonság és a társadalmi szolidaritás érzete. Ha ezt el tudnánk érni, a magyar társadalom képes volna felszabadítani az egészséges értékrendből és az individualizmusból fakadó erőforrásait ahhoz, hogy újra kialakulhasson az a nemzeti azonosságtudat, amelyre 1945 és 1948 között vagy az 1956-os forradalom idején már példát mutattunk.
Kopp Mária – Skrabski Árpád 2008"
K.Tomoceusz 2012.07.28. 23:04:07
Orbán törvénykezik összevissza.
Mindenki más meg próbálja túlélni.
Ezt fogjam föl demokráciának?
Akkor mi lesz, ha annak fogom föl ?
fran7 2012.07.28. 23:05:04
ElPadre 2012.07.28. 23:05:16
"A Magyar Köztársaság meghalt. A mi nemzedékünk hagyta, hogy meghaljon. Ha nem tetszik az eredmény, akkor nekünk is kell feltámasztani."
én nem hagytam. a sok többi fasz és picsa hagyta. de a demokrácia ez, ha sok fasz és picsa van, ez a vége.
de túl azon, hogy egy szokványos ülésnapon egy lopott, katonai minősítésű hummerrel belehajtok a parlamentbe, és magammal együtt a levegőbe röpítem az egész bagázst és rosszemlékű épületet, mit tehetnék? szavazzak 2014ben? fogok, de minek, addigra a fidesz elintézi, hogy csakazértis ők nyerjenek.
vagy indítsak egy kickstarter-projektet azzal a céllal, hogy gyűjtsünk össze egymillió dollárt egy igazi profi bérgyilkosra, hogy tegye el láb alól az egész fideszes-kdnps vezérkart (és akkor bónuszként megkaphatnánk az mszp-s vezérkart is?)?
egyik sem éppen demokratikus módszer, nem? és sajnos annyit kapnék értük, mint rendes emberekért. szóval minek.
a baj az, hogy mind az mszp, mind a fidesz-kdnp, sőt, még a jobbik is pontosan tudja, hogy hogyan működik a demokrácia, és azt is pontosan tudják, hogy a tipikus magyar választópolgárnak lövése sincs, hogy hogyan működik egy demokrácia, és hogyan működik, pénzügyileg, egy állam. vissza is élnek vele rendesen.
szóval tessék engem békénhagyni, mint generációt.
No_Fidesz_No_Problem 2012.07.28. 23:06:59
Csak Kopp Máriát ne idézd. Bárkit, csak őt ne.
Az egyik legtehetségesebb volt abban, hogy meggyőzőnek tűnő érvekkel altassa el a gyanakvásodat, és a szád íze szerinti mázba forgatva az aktuális lenyelnivalót vegyen rá, hogy lenyeld a fideszes pirulát.
fran7 2012.07.28. 23:14:49
@K.Tomoceusz: Minden kormány összevissza törvénykezik. Ebben Viktor sem különbözik. Ezt kellene megérteni. Nem többet.
letmetellyou 2012.07.28. 23:20:32
Ppix 2012.07.28. 23:21:29
"Azért nem igaz amit írsz, mert a kommunizmusban nem volt összefogás. Központi hatalom diktált. Ezt nem összefogásnak nevezik. Az összefogás szövetkezés közös célért. A kommunizmusban nem volt közös cél. Felülről diktált cél volt csak."
Ezt mondom én is barátom. Kurvára összefogásnak hívták azt is. Csak az sem volt az. Most talán nem felülről diktálják?
"Összefogásra mindig is szükség lesz a túlélésért és mindig is szükség volt. Még amikor egysejtűek voltak a földön, azokból is többsejtűek lettek."
Ja, igen az evolúció, ezt azért ne nevezzük összefogásnak, összetettebb rendszerek alakultak ki, rendben, de ez nem önálló entitások összefogása.
"Amikor egyedek voltak, azokból csordák lettek. A csordákból csoportok. A csoportokból népek, nemzetek, társadalmak. És a fejlődésnek nincs vége. Nem létezik más út, csak az összefogás. De olyan nem létezik, hogy erőből szervezett összefogás. Ez egy logikai paradoxon. "
Jól mondod, éppen ez az amit a NER ránk akar erőltetni. Mint a kommunisták. Csak nem vezet semmi jóra.
Összefogás az, amikor Te, meg én, meg 10 szomszéd az utcában kitaláljuk, hogy kiírtjuk a gazt az út szélén, vagy polgárőrséget alakítunk.
De vikorka is éppen azt mondja, hogy itt erőből kell összefogni, mert ez a sok szemétláda ázsiai vadbarom állampolgár önként nem ért egyet a hülyességeivel :(
Szóval szerintem igazam van, illetve én is pont azt mondom mint Te :)
Amikor felülről öntik a nyakunkba, az nem összefogás, hanem valami egészen más...
fran7 2012.07.28. 23:27:16
Blogger Géza 2012.07.28. 23:28:03
fran7 2012.07.28. 23:32:39
fran7 2012.07.28. 23:36:14
K.Tomoceusz 2012.07.28. 23:36:52
Ez neki és 10 szobatársának jó.
Akkor Orbán demokrata?
fran7 2012.07.28. 23:44:24
neoteny · http://word.blog.hu 2012.07.28. 23:46:10
"Akkor nézz az USÁ-ra. Ahol kormányzói székeket árultak és árulnak. Meg nagyköveti poziciókat. Milyen demokratikus is az?"
Mely államok kormányzói székét árulja és ki?
A nagyköveti pozíciókra az elnök jelöl és a Szenátus beleegyezése szükséges. Mégis mi lenne a neked megfelelően demokratikus, ha népszavazáson kerülne eldöntésre egy nagykövet személye?
K.Tomoceusz 2012.07.28. 23:53:45
Majd ha itt is az lesz, azután jöhetnek a kibaszások.
2012.07.28. 23:54:11
Furcsa, de a magyarok legjobb leírását egy paperback krimiben találtam meg, amiben ez az ír nép karakterének leírásaként szerepel, de szó szerint igaz ránk:
"Az ír politikai életet hihetetlen alattomosság jellemzi, és a zűrzavaros, vérfertőző, törzsi viszonyokat még a résztvevők közül is csak kevesen látják át. A két legnagyobb párt között a külső szemlélő alapvetően semmi különbséget nem lát. Mindkettő a jobbszélen foglalja el önelégült pozícióját, de az emberek közül sokan következetes és szenvedélyes hívei egyiknek vagy másiknak, attól függően, melyik oldalon harcolt a dédapjuk a polgárháborúban, vagy mert apunak üzleti partnere a helyi képviselőjelölt, és remek fickónak tartja. A korrupciót mindenki természetesnek veszi, sőt a lelke mélyén még csodálja is. Mélyen belénk ivódott a gyarmatosított népekre jellemző agyafúrtság és gerillamentalitás: az adófizetés elsumákolása meg a kétes ügyletek az ír lázadó szellem ékes bizonyítékai a szemünkben, ugyanolyan hősi tettek, mint amikor eldugtuk az angolok elől a lovakat meg a krumplit.
A korrupció tehát burjánzik, és a sötét üzelmek jórészt az írek közhelyszámba menő ősi szenvedélye, a föld körül forognak. Az ingatlanfejlesztők és a politikusok hagyományosan kenyeres pajtások, és gyakorlatilag nincs jelentősebb telekügylet barna borítékok, megmagyarázhatatlan terület-átminősítések és offshore-számlákon át lebonyolított, komplikált tranzakciók nélkül." /Tana French: Hallgatag erdő/ A magyar nép 1541 óta de facto gyarmati létben él - vagy legalábbis így érzi, ami végső soron egyre megy. A gyarmattartó neve változott az idők során, hívták császárnak, szultánnak, Tengelyhatalomnak, Szovjetúniónak vagy külföldi befektetőnek.
A Véleményvezéren írják: "a magyar történelem különlegessége éppen a joguralom évszázados mélységében és a magyar emberek már-már irracionális szabadságvágyában fogható meg a leginkább." Ezzel egyet tudok érteni, nem szabad elmenni amellett a tény mellett, hogy minden háborús pusztítás ellenére a magyar középkorból több okirat maradt fenn, mint Csehországban és Lengyelországban összesen. III. Béla hozta létre a hiteleshelyeket, ahol bizonyító erejű magánokiratokat készítettek a többnyire írástudatlan szerződő feleknek. Zsigmond és I. Lipót uralkodása alatt ezek a régi kutyabőrök segítettek a királyi önkénnyel szemben a tulajdonjogot igazolni. Hol van ez OV áhított ázsiai, despotikus modelljétől?
Végül érdemes elgondolkozni, hogy vajon mi volt OV célja ezzel a beszéddel. Én azt hiszem, hogy ez nem egy tervezett beszéd volt, hanem elragadta a hév Demján beszéde után. Minden józan megfontolás ellenére őszintén színt vallott. Lehet, hogy túlzás, de szerintem ez OV őszödi beszéde, az álarc lehullt, a király meztelen, a bukása eldöntött tény. Sok újdonságot nem hallottunk (Őszödön se, aki nyitott szemmel járt, az tudta, hogy az államcsőd felé rohanunk), de ez a választók széles rétegeiben felháborodást keltett.
leponex 2012.07.28. 23:54:44
Nem értem egyrészt
...
De nem értem azt sem ..."
Így van komám, nem értetek semmit, csak megmagyarázzátok. Tényleg buták vagytok, és nem kicsit, nagyon!
Persze közben rettenetesen bánt benneteket, hogy a Patás meg tudta azt csinálni, amiről ti csak álmodoztok.
Hadd idézzek 1998-ból:
"„Néha azt álmodom, hogy győztünk, és odavannak mind a virsliujjak, a puha, nyirkos tenyerek, a Nagy Generáció nekilát összecsomagolni összes mítoszát, legendáját, és kiderül, hogy az egész elfér egy neszesszerben… Azt dúdolják, hogy »ha én zászló volnék…«, de már ők is unják, nagyon. Csak egy nagyon pici zászlójuk van, azt rázogatják, tétován, minden hit és meggyőződés nélkül, és szikár, vádló kérdőjellé kunkorodik azon a zászlón minden jelszó. (…)
Néha azt álmodom, hogy győztünk, és ők nem értik… Riadtan körbetelefonálják egymást, még éjszaka is, hogy akkor most mi lesz – az intellektuálisabbak elkezdik felvázolni a szélsőjobb vízióját, a racionálisabbja pedig csak azon zokog, hogy nem oszthatja szét az EU-pénzeket.
Néha azt álmodom, hogy győztünk, és megengedjük magunknak a nyugalom, a türelem, az okosság és az igazmondás luxusát. És kiderül végre, ki kicsoda…
És egy pillanatra, csak egyetlen pillanatra, helyükre kerülnek végre a dolgok; kihúzkodják a fiókjaikat, idegesen összepakolják az aktákat, leveszik az íróasztalról a családi fotókat, megisszák az utolsó kávét, elköszönnek a titkárnőktől, és elmennek végre a fenébe. És nagyon-nagyon jól fognak élni, de az minket már nem érdekel."
leponex 2012.07.28. 23:59:07
Nincs persze, oszt mégis vérig vagytok sértődve, hogy nem a ti kedvetek szerint alakultak a dolgok.
"Nehéz dolog felismerni, hogy tévedtünk, "
Hát hajrá, itt a nagy lehetőség!
De NE utólag legyen önkritikátok, mint az elvtársaknál volt szokás hatvan évvel ezelőtt, lássatok neki MOST! Amíg nem késő !
:))
Rodolfo63 2012.07.29. 00:05:15
"Honnan kaparunk össze egy kormányra való olyan embert, aki szakmailag "ott van", egyben tisztességes, nem korrumpálható semmilyen módon,és képes csapatként, belül demokratikusan de egyben döntésképesen is, határozottan kormányozni."
Miért kellene nekünk összekaparni? Ha a "tömeg" képes lenne békés módszerekkel kifejeznie azt, hogy elég abból, amit orbánék művelnek, a fideszkdnp frakciónak meg lenne a lehetősége, hogy új kormányt állít fel - persze, ez csak szigorúan elvi lehetőség, de attól még lehetőség. Ha elég egyértelmű lenne egy 500.000 fős felvonulás amellett, hogy elég ebből, akkor kénytelenek lennének saját magukon módosítani.
2012.07.29. 00:06:02
Semmilyen meglepő nincs abban, hogy az aktuális vezető meghatározza az ország vezetésének irányát és céljait. István nyilván nem a nyugati kultúra iránti csodálatában választotta Rómát Bizánc helyett, hanem a kor adottságai miatt. Egyrészről III. Ottó volt a császár és a pápa Ottó gyerekkori nevelője, Gerbert d'Aurillac II. Szilveszter néven. A fiatal császár (maga is félig bizánci volt) álma a Római birodalom keresztény szellemű újjáélesztése volt. Gyenge uralkodó volt, gyakoriak voltak a lázadások, ezért engedélyezte a pápának, hogy István a császárságtól független királyságot hozhasson létre. Ezzel szemben Bizánc ekkor fénykorát élte a makedón dinasztia legkeményebb uralkodója, II. Baszileiosz alatt. Róma a szuverenitást, Bizánc a gyarmati függőséget jelentette, nem volt nehéz a választás.
leponex 2012.07.29. 00:08:23
"Csak Kopp Máriát ne idézd. Bárkit, csak őt ne."
De vajon miért félsz szembenézni a valósággal?
Mert ha valaki ennyire fél a szelíd Kopp Mária kutatási eredményeitől, annak komoly oka lehet.
2012.07.29. 00:27:39
A problémát a nyugati társadalmi rend átvétele okozta, amelynek végén szabadokra és szolgákra oszlott a népesség. Akik egykor vidáman sarcolgatták a nyugati parasztokat, hirtelen azzal szembesültek, hogy mások földjén élnek és maguk is szolgákká váltak. A magyar jogrend szabadnak jellemzően a homo posessiones-t, a birtokló embert tekintette. Aki a király, vagy valamelyik úr földjén élt, szolga lett, belőlük alakult ki a 13. században a jobbágyság. A szabadok közé tartoztak a főurak (ispánok rendje) és a vitézek (a vármegye katonái, várjobbágyok). Belőlük alakult ki a 13. században a nemesség. Ezen kívül ott voltak az udvarnokok és az egyházi személyek, akik speciális státuszban voltak, ez István törvényeiből is látható.
A nyugathoz csatlakozás folyamata egyáltalán nem volt hosszú, két nemzedék alatt megszilárdult a társadalmi rend és a "rendszerváltás nyertesei" elégedetten üldögéltek birtokaikban. Bizonyos pogány hagyományok hosszan megmaradtak, de ez ugyanígy történt a keresztény hitre térített germán vagy kelta törzsek esetében is.
DR. Smit Pal 2012.07.29. 00:53:18
Akkor miert nem teccetek felteni a demokraciat, amikor a Gyurcsany 2006-ban tuzparancsot adott a forradalom 50. evfordulojat unneplo emberekre ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Amikor a Gyurcsany orjongo gyilkosai az utcan vadasztak az emberekre, az nem volt egy picit diktatorikus ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Az Orban kormany a legrosszabb esetben is millioszor jobb, mint a mafiakent az orszagot pusztito mszp.
Psyman 2012.07.29. 00:56:15
vakablak 2012.07.29. 00:56:49
A „félázsiai származék” kitétel teljes tévút, legjobb esetben metaforának fogható fel. Orbán teljesen be van kattanva valami miatt, ami lehet elmebetegség is vagy valami más, ezért nem tételezem fel róla, hogy különösebben tudatosan beszélt, hanem inkább csak valami belső gátlás szűnt meg benne és verbálisan odafosott a pultra, ezért nem volna értelme azt dicsérni, hogy ez amúgy milyen jó kis retorikai húzás volt, pedig kvázi az volt. Mégpedig abban az értelemben volt az, hogy ez egy ütős szókapcsolat, amitől mindenki jól felfigyelt a beszédére, és most elgondolkodunk mindannyian azon, hogy ad 1) mit is mondott vagy gondolt és ad 2) hogyan is állnak a mi dolgaink? Ilyen értelemben ez egy teljes siker. Más kérdés, hogy Orbán egy fasz, és az ad 1-2-ről gondolkodás eredménye számára semmi jóval nem kecsegtet.
A fentiek értelmében retorikai fogásként jó volt a félázsiai származék, ám mivel itt valójában egy metafora volt, nézzük, mit is akart ő valójában mondani.
„Premodern törzsi társadalom” — ez a pontos fogalom, ami a mondandójának a lényege, és máris minden a helyére kerül. (Zárójelben, hogy miért nem kell nagyon fennakadni a félázsiaiságon, mint konkrét kifejezésen: a magyarok eredete nem számít, ez európai múlt, a kulturális és a genetikai keveredés ezt régesrég felülírta. Továbbá az ázsiai társadalmak abszolút más jellegűek, mint a magyar, minden párhuzam hamis és erőltetett. A legfőbb különbség, hogy az ázsiai társadalmakban az individualizmusnak alig van tere, a magyar pedig extrém individualista, csak éppen a nyugati individualizmussal szemben nem modern, hanem archaikus, s cseppet sem polgári-kooperatív, hanem dezertáló és zsákmányszerző.)
Ha Orbán állítását tehát úgy értelmezzük, hogy szerinte a magyar kooperációra képtelen, individualista, dezertáló és zsákmányszerző egyedekből felépülő premodern törzsi társadalom, melyben az összefogás csak kivételes esetekben valósulhat meg, melyek közül neki csak az erőszaktevéses kikényszerítés jut eszébe, akkor, azt hiszem, alapvetően egyetérthetünk vele. Más kérdés, hogy méltán érezzük sértőnek, hogy ezt egy olyan ember vágja a pofánkba, aki az összes felsorolt káros tulajdonságot a legfelfokozottabb mértékben saját maga bírja és aki mind közül a legtöbbet tette azért, hogy mindez így is maradjon — neki ugyanis pont az ezekből adódó megosztottság kellett ahhoz, hogy hatalomra tudjon kerülni.
Ilyen értelemben ez a beszéd még a legjóindulatúbb értelmezésben is a cinizmus felsőfoka. Nem azért sértődünk meg, mert annyira helytelen, amit mondott, hanem mert pont ő mondja ezt nekünk. Ehhez tényleg pofa kell, ami neki van is, jó nagy.
Innentől Orbán egy két lábon járkáló hulla, csak ezt még fel nem foghatja.
vakablak 2012.07.29. 01:13:22
„A Magyar Köztársaság meghalt.”
Ez teljes mértékben így van szerintem is.
„A mi nemzedékünk hagyta, hogy meghaljon. Ha nem tetszik az eredmény, akkor nekünk is kell feltámasztani.”
Ezzel elvben egyet is tudnék érteni, de személy szerint úgy vélem, hogy innen nincs visszaút. A magyar társadalom túlságosan széttöredezett („felfeslett a társadalom szövete”, ahogy a nálam okosabbak ezt mondani szokták), és most megtalálta — sőt: kinevelte magának — saját csúcsragadozóját, aki pórázra vette és bezárta egy olyan ketrecbe, ahonnan nincs kijárat.
Az innen való továbblépésről majd Orbán halála napján beszéljünk tovább, s addig még eltelhet akár negyven év is. Kizártnak tartom, hogy változás álljon be, legfőképpen azért, mert a magyar társadalomban nincs elit (meritokratikus értelemben), nincs tartalék. Sokan felpanaszolják, hogy nincs ellenzék, de azt elfelejtik, hogy már Orbánnal és pártjával is az alkalmatlan emberi hulladék került a csúcsra. Azaz nem csak Orbánnak nincs alternatívája, hanem Orbán maga sem alternatívája semminek.
Ha a magyar társadalomban megvolna az a potenciál, hogy felzárkózzon a Nyugathoz, már megtehette volna ezer év alatt, ezen már gondolkodtatok? Ám hogy, hogy nem, valahogy mindig van valami akadály, ami miatt ez nem megy. Miért pont most változna ez meg? Pont Orbánnal és milliónyi hívével meg a transzparenseikkel, hogy nem leszünk gyarmat? Vagy a 6-800e jobbikos hülyegyerekkel?
Nem, itt az elkúrt évszázadok szerves folytatásaként további elkúrt évszázadok jönnek. Ennek soron következő etapja néhány elkúrt évtized Orbánnal. Ne reménykedjetek, nincs miben.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.07.29. 01:44:32
A magyarok nem azért nem foglalták el Bizáncot, vagy Rómát, mert nem tudták, hanem mert az számukra értéktelen terület volt, s ami érték ott volt, azt el lehetett hozni.
El is hozták.
A magyarok nem féltek a nyugattól, onnan inváziós hadsereg ritkán jött erre, és ami jött, az sem ment haza.
A magyarok egy dologtól tartottak, attól, hogy kelet felől újabb támadás éri az országot.
Ami menetrendszerűen be is következett, hol a besenyők, hol a kunok, hol a mongolok által.
Géza meg István nem azért dörgölődztött a nyugat felé, mert ez volt az ország érdeke, hanem mert ki akarták játszani az öröklési rendet.
Ezért felszámolták a vallási toleranciát.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.07.29. 01:48:39
Ha Orbán azt mondja, hogy ne adj isten le kelljen cserélni a demokráciát, mi azt mondjuk, ne adj isten, hogy használni kelljen a lámpavasakat...
Ő, a félázsiai, ért az erőből!
Az apja is ezért verte.
Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.07.29. 02:51:25
***
Orbán szarrágó seggarcot csinált az egykori forradalmi ifjúból, aki volt, és saját mocskát kenegeti szét felfúvódott ábrázatán. Több szóra nem is érdemes lufi-manus. Kipukkad, és hulláját önön férgei zabálják fel.
Mától nem érdekel ez a járkáló (politikus) hulla.
nu pagagyí 2012.07.29. 06:15:26
A diktatúra "milliónyi" áldozata úgy fog csinálni, mint aki lojális a fennállóval és minden egyéni hasznot kifacsar belőle. Ilyen haszon lehet a gyűlölt szomszéd bemószerolása a hatóságnak, a mindent átitató, ámde abszolút törvényes korrupció előnyeinek kihasználása saját célokra.
Mindez a tevékenység párosul azzal, hogy szűk körben bátran bírálja a rendszert, saját kudarcait ráfogja. Az lesz a véleménye, hogy a hatalom ostobasága és alkalmatlansága gátolja saját zsenialitásának kibontakozását és általában a magyarok szenzációs egyéni képességeinek megnyilvánulását.
"Mennyivel más lenne minden, ha nálunk is nyugati demokrácia lenne!"
Előbbiek persze csak az értelmiségi rétegekre érvényesek, a fizikai munkából élőknek most se jó és akkor sem lesz jobb. Amíg nincs durva erőszak, addig csendben csinálgatnak valamit, kevés pénzért keveset, többért némileg többet. Ha meg lehet élni valahogy, csendben maradnak.
A rendszer közben befutja szokásos pályaívét. Némi fellendülés után szépen, csendben szétrohad.
is 2012.07.29. 06:53:46
köpd magad szembe az első tükörben.
is 2012.07.29. 07:32:20
Ezen a videon jelöld be piros karikával az általad említett ünneplőket: www.youtube.com/watch?v=ohz9NzpkrQ8
Ha nem sikerül, onnantól fuss neki még egyszer, hogy kik és mit is csináltak aznap. Van ám értelme kicsit tájékozódni, mielőtt ilyen valótlan hülyeségekben kezd el az ember hinni, mert ez csak egyre súlyosabb lesz, és onnantól csak a kérdőjelek, meg a nagybetűs ordítozás marad.
Wagem 2012.07.29. 07:48:46
A Köztársaságunkhoz semmi közötök.
Sem Vv-nek,Varánusznak,Vincentnek,sem az itt blogot indító fizetett libsi szoci provokatőröknek.
Teccik érteni...??
nu pagagyí 2012.07.29. 07:50:53
Nálunk Orbánék a hatalom minden szegletét leválthatatlan jelöltekkel szórták tele. A kormányt ellensúlyozó hatalmi ágak vezetőit gyakorlatilag életfogytiglanig nevezték ki. Az ország csak úgy működtethető, ha ők vannak kormányzati hatalmon, egy esetleges ellenzéki kormány gyakorlatilag tehetetlen lesz. Ezek a vezetők ugyanis egytől-egyig olyanok, akik Orbán lekötelezettjei (mégcsak nem is a Fideszé, mint pártté, bár jelenleg a Fidesz=Orbán). Prototípusuk Polt Péter.
Egy veszély fenyegeti csak a jól kigondolt rendszert, egy ellenzéki kétharmad. Jelenleg ennek elhárításán dolgoznak, nehogy olyan nemkívánatos esemény történjen, aminek szerencséjüket köszönhették, azaz egyharmadnyi szavazattal ne lehessen a továbbiakban kétharmados parlamenti többséget szerezni.
Én az ellenzék helyében abbahagynám az asszisztálást ehhez a látszatdemokráciához. Ezt a rendszert már csak az utcán lehet megdönteni. Minél később ismerik fel, annál inkább ránktelepül ez reménytelen, velejéig korrupt rendszer, ami szép lassan deformálja azokat is, akik még őrzik személyes autonómiájukat és a szabadságvágyat, hisznek abban, hogy az egyéni teljesítmény alapján kell kiválasztódnia az ország vezetőrétegének.
Mivel a Fidesz leginkább az emberi méltóságba gyalogol bele, itt kell kezdeni. El kell jutniuk a megfélemlített, egzisztenciálisan megzsarolt emberekhez. A közmunkásokra, az államosított gigaszervezetek közalkalmazottaira, a zsellérsorsra ítélt falusi szegényekre gondolok. Az egyéni jogokat nem hírdetni kell, hanem gyakorolni.
Sajnos nem nagyon látom, hogy ezen dolgozna az ellenzék, inkább helyezkedést és megalkuvást lehet tapasztalni. Hatástalan látszat balhék, értelmiségi performanszok jellemzik tevékenységét (LMP), vagy cselekvés nélküli pofázás (MSZP).
nu pagagyí 2012.07.29. 08:01:47
neoteny · http://word.blog.hu 2012.07.29. 08:03:25
Ez mind kiváló csak semmi köze ahhoz amit fran7 állított, és amire én reflektáltam.
De ha már itt vagyunk: milyen az "abszolút törvényes korrupció"? Olyasmi mint a Szeplőtelen Fogantatás?
Wagem 2012.07.29. 08:23:01
De ha így is lenne..melyik regnáló rezsim nem ezt teszi a világ más országaiban?
A hibbant rendszere nem ilyen volt??
De igen..annyi különbséggel,hogy nem csak neki nyaltak,hanem ő is ezt tette csak sokkal sunyibban.
gy.a multik,az IMF. valagát tisztította ezerrel.
Melchi Zadok 2012.07.29. 08:57:21
Melchi Zadok 2012.07.29. 08:59:38
ranat 2012.07.29. 09:05:16
Nem a mondandód lényegével vitatkoztam, mert azzal egyetértek. :)
Az egysejtű-többsejtű nem csak osztódással lett, hanem "összefogással" is:
criticalbiomass.freeblog.hu/archives/2011/02/06/A_tobbsejtuek_eredete/
De a lényeg, hogy orbán olyat csinál, amit már sokszor próbáltak és mindig megbukott és mindig rosszabb lett tőle. Gazdaságilag is, politikailag is.
ranat 2012.07.29. 09:07:56
ranat 2012.07.29. 09:13:35
Az, hogy magyar vagyok, az azt jelenti (nekem), hogy van valamilyen kultúra, amiben felnőttem és ez nekem tetszik és ápolni szeretném. Ehhez nem kell nacionalizmus. (Sőt...)
NIL7 2012.07.29. 09:15:11
töreki 2012.07.29. 09:25:16
Lajosforras 2012.07.29. 09:25:40
ranat 2012.07.29. 09:32:30
Kb olyan ez, mintha azt állítanánk, hogy a társadalmat képes egyén irányítani. Vagy ha azt mondanánk, hogy az embert képes a kisujjkörme irányítani. (Nem kinyírni, irányítani)
A gazdaság köszöni szépen, irányítja önmagát! A gazdaság és az ember viszonya az már nem az irányító-irányított viszony, hanem szimbiózis.
A gazdaságban létezőket (pl multi, vagy bank) lehet nem szeretni, de e létüket megkérdőjelezni kb olyan, mintha azon merengenénk, hogy az összes szúnyogot el kéne pusztítani, mert hiszen nincs létjogosultsága egy olyan élőlénynek, ami csak a vérünket szívja.
A válság mindig része lesz egy jól működő gazdaságnak, ha a körülmények változnak. (Most is ez történik). Nem a gazdaság élőlényei ezért a hibásak. Senki sem hibás ezért. Ha valamit tenni kell a gazdaságért, akkor az maximum a játékszabályok módosítása.
A munkanélküliség mindig gond lesz, ha az emberiség ilyen ütemben szaporodik. Igen, az olyan helyeken is, ahol éppen kevesebben vannak, mint ezelőtt. Ez a történelmi idők lokális áldozata. Tudom, hogy ez nem vigasztalja az áldozatokat. De azt is tudom, hogy ezért senki sem hibás. (Az sem megoldás, hogy leszereljük az összes gépet és holnaptól mindenki földet túr. A nyomoron nem változtatna, sőt.. )
A nyugdíjrendszer sosem lehet stabil, amíg mások nyugdíját kell kitermelni és nem mindenki magáról gondoskodik. (Néhány szociális pluszgondoskodás belefér)
Melchi Zadok 2012.07.29. 09:36:28
így is van, ezért irány a kádárizmus igaz?
szia gyula! :)
Lajosforras 2012.07.29. 09:40:22
dr. Bubó 2012.07.29. 10:02:19
"A baloldali vállalkozók vagy ilyen világhoz tartozók esetében kifejezetten gesztus, amit szeretnék a köszönetemmel viszonozni, hogy az ország érdekét fontosabbnak tartották, mint a rövidtávú zavarkeltéssel okozható meg lázítással okozható politikai károkat, amit a kormánynak okozni lehet. Ez egy SOKKAL NAGYOBB DOLOG annál, mint azt talán MA ITT a teremben A TÖBBSÉG GONDOLJA. Nagyon remélem, hogy ez megmarad a következő másfél-két évre is."
Hogy mekkora dolog nem bármi áron kormányt rombolni, ZAVART KELTENI, KÁROKAT OKOZNI... ellenzékben - erről tényleg Orbán tudhat legtöbbet ebben az országban.
2012.07.29. 10:32:13
Segélyek (álláskeresési ellátások 57 000,0 + Egyes jövedelempótló támogatások kiegészítése 135 773,1 millió forint): 192 773,1 millió forint
Rokkantsági ellátások: 342 342,2 millió forint.
Forrás net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100188.TV
A közszférában 677000 fő dolgozik, átlag bruttó 201000 Ft-os fizetéssel. Ez nettó 131000 Ft, a bérköltség többi része visszacsorog adóként és járulékként. profitline.hu/hircentrum/hir/244365/56-szazalekkal-emelkedtek-a-netto-atlagkeresetek Eszerint az éves költség kb. 1064 244 millió forint.
Szóval a logikád szerint a 1599359,3 millió forint nagyobb gondot okoz, mint a 2448930 forint kiadás. Jól látszik, hogy csak özvegyi nyugdíjként kifizetünk annyit, mint rokkantsági nyugdíjra.
A közalkalmazott pedig ugyanolyan munkát végez, mint bárki más, csak a fizetését adókból finanszírozzák. Mivel értéktelenebb a munkája egy könyvelőnek, aki nem vállalkozásnak, hanem hivatalnak végez munkát? Mivel értéktelenebb egy kórházi orvos munkája egy magánorvosénál? Egy iskolai tanáré egy magántanárénál? Esetleg belemennél abba, hogy ne fizess adót, viszont fizess a gyereked iskoláztatásáért tandíjat, illetve a családod orvosi kezelésének teljes költségét?
Én átgondolnám a helyedben.
nu pagagyí 2012.07.29. 10:48:40
Az intézményes korrupció nálunk egymást erősítő kölcsönös függésen alapul. A politika és haszonélvező köre teljesen összefonódik, nem tudni ki írja törvényt, ki instruálja a kormányszerveket, szakhatóságokat. Egységes masszát alkot az egész. A közpénzeket/közvagyont szabályozó törvények az arról döntő vezetőnek a lehető legtöbb szubjektív lehetőséget biztosítják. Bár ílymódon minden törvényes, az eredményt azonban nem lehet meghamisítani, mint a Közgép példáján láthatjuk. Fontos eleme az intézményes korrupciónak a nyilvánosság teljes kizárása, a döntések indoklása nem ismerhető meg (állami földek bérbeadása). Az intézményes korrupció csak olyan televényben tenyészik, ahol az emberek nem sok demokratikus élménnyel szembesültek, nincsenek tisztában a jogaikkal.
2012.07.29. 10:50:29
Tévedés. És tudod mi erre a legjobb bizonyíték? Hogy bizonyos gazdasági dinasztiák valahogy minden válságot túlélnek, sőt amíg a legerősebb vállalatok is tönremennek, ők valahogy ebben a gyalázatos időszakban is csak keresnek. Ilyen csak irányított körülmények között működik. Egyébként a mai "tökéletesen" működő világgazdaság két óriási sebből vérzik:
1) minden csak annyit ér, amennyit befolyással rendelkezők rámondanak, ergo minden, gyufásskatulyánál nagyobb tárgynak, terméknek, cégnek, vállalatnak, az határozza meg az értékét, hogy mit rebezsgetnek róla.
2) Egy 7 milliárdos populációnál 6 millió mélyszegénységben, semmiképp nem nevezhető sikeres modellnek. A kapitalizmus egy ugyanolyan elbaszott modell mint a többi, annyi különbséggel, hogy ezt nem kell megdönteni, előbbutóbb belefullad a saját sz*rába, csak idő kérdése. Működhetne jól is, pl; te a munkanélküliséget teszed elsődleges felelőssé, és az emberiség túlszaporodását nevezed meg oknak. Én erre azt mondanám, hogy a mai magyar munkahelyeken 2-4 ember munkáját látja el 1 ember, munkavállalók csapágyasra vannak hajtva, elég a magam, vagy ismerősi körömben szétnézni, szinte mindenki 12-16 órákat nyom le egy nap, éhbérért, egyre kevesebb lóvéért, és megbecsülésért cserébe. Lenne itt munka gazdagon, csak a profitéhség-vadkapitalizmus kombó lehetővé teszi, hogy az emberi erőforrással úgy bánjanak mint egy taknyos zsebkendővel, ami használat után eldobandó.
nu pagagyí 2012.07.29. 10:59:56
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.07.29. 11:05:44
Hát a faszom.
Kiderült, hogy az egyik ismerősöm kamu rokkantnyugger, mert van két mesterséges szívbillentyűje, plusz megroppant a egy csigolyája.
Villanyszerelő, amúgy, csak árammal nem dolgozhat, meg nem emelhet, és nem ülhet sokat.
Magyarországon élő sok rokkantnyuggerek java azért rokkantnyugger, mert nincs munkavédelem.
Ötven kilós volt a cementeszsák, egy zsák búza hetven kiló, és ezeket egyedül vitték az emberek.
Melchi Zadok 2012.07.29. 11:23:37
Meridian74 2012.07.29. 12:21:34
Aztán valahogy mindig megfeledkeznek arról, hogy onnan nem utasításra lépett ki és alapította a Jobbikot, hanem csalódottságából, aminek rendszeresen hangot is adott 2009ben, 2010-ben a választások alkalmával.
Meridian74 2012.07.29. 12:23:48
Meridian74 2012.07.29. 12:27:37
az MDF 2x volt hatalmon. 1990-1994 között, majd 1998-2002 között.
az MSZP 3x volt, 1994-1998 majd 2002-2010 között.
SZDSZ ugyszintén 3x, MSZP-vel karöltve.
Fidesz 2x volt/van 1998-2002 és most 2010 és 2014 között.
Morcos Kartal (törölt) 2012.07.29. 13:36:09
Squid 2012.07.29. 18:08:45
Aztán valahogy mindig megfeledkeznek arról, hogy onnan nem utasításra lépett ki és alapította a Jobbikot, hanem csalódottságából, aminek rendszeresen hangot is adott 2009ben, 2010-ben a választások alkalmával."
Királyfi.. 155-ös IQ-val hiszel még a mesékben? Politikusnak?
Ugggyanmár..
alte trottel 2012.07.29. 19:17:50
Lajosforras 2012.07.30. 00:27:18
akkor mondd el nekem mégis,mi az anyámnak tartjuk el annak a 677.000 közalkalmazottnak azt a részét,aki szart se csinál,vagy ha csinál is,teljesen feleslegesen...? és a segéylesekről még egy szó sem esett.
Meridian74 2012.07.30. 11:36:40
Így hát ezek nem jöhetnek számításba, mert mit is veszíthetünk velük? Semmit. Ha a Jobbik is ugyanilyen férgek lennének kormányon, mint a mostaniak, lényegében akkor sem veszítünk semmit sem. De ha nem, hanem tartják a szavukat amennyire csak lehet, akkor csak nyerhetünk.
Squid 2012.07.30. 11:46:00
Van a jobbiknak olyan gazdasági programja ami egy ilyen nyitott gazdaságnak felívelő pályát jelent? Egy exportból élő országnak egy revizionista jobboldali, EU-szkeptikus párt Zagyva Gy.-vel a soraiban, fog tudni olyan befektetésvonzó és megtartó kondíciós rendszert alkotni ami fejlődéshez vezet?
Tudnád linkelni? Kicsi a hitem ugyanis eddig a fiúkban, melegfelvonulásszétcseszésből, Andrássy út felgyújtásból,gárdaavatásból nem lesz GDP szerintem..
Meridian74 2012.07.30. 12:55:34
Squid 2012.07.30. 12:57:39
Kaphatnék egy linket? Tudom kötözködő típus vagyok!
Esetleg ha link nincs, csak pár mondatban leírnád nekem mi a terv?
Meridian74 2012.07.30. 13:15:18
Pl ott van a tranzakciós díj bevezetése, amit eltorzítva vezettek be. Ugyanis a jelenleg adózatlan tőzsdei pénzmachinációkat akarták volna megadóztatni Jobbik részről, és nem az egyszerű banki átutalásokat. És nem lett volna felső határ sem - mert pont nem a nayg pénzeket akarták volna adózatlanul hagyni, inkább alsó határ szabtak volna meg. Ezt amúgy az LMP is támogatta volna, mármint a tőzsdei pénzmozgások megadóztatását - mert a spekuláció, ami kurva nagy károkat is okoz, jelenleg adózatlanul történnek.
Meridian74 2012.07.30. 13:21:55
Az elkapatott cigányokkal kezdeni kell valamit, lásd most pl mi folyik Devecserben? Azért az durva, ami ott megy, és a rendőrség balfasz módjára a sértetteket vegzálja, nem pedig a "hordát". Aztán a zsidózás kérdée: azon ki a faszom nem háborodik fel, amikor pár tucat zsidó kitalálja kanadában meg usa-ban, hogy na, akkor a MÁV és az OTP fizzessen pár száz milliárdot nekik kárpótlásként. Én erre azt mondom: majd ha kárpótolták az amcsi niggereket a több száz évnyi rabszolgamunkáért, az otthonukból való erőszakos elhurcolásért, kamatos kamattal, na akkor nyithatják ki az ilyen téren mocskos pofájukat. Majd ha nem lesz kettős mérce, akkor lehet tárgyalni, addig nem.
Squid 2012.07.30. 13:23:31
Hogyan tervezi szerinted a jobbik a Magyarországra irányuló tőke csökkenésének megállítását.
És most hagyjuk a "majd belűről megoldjuk magyar pénzből a pótlást/kiváltást", mert mindketten tudjuk, hogy a százada nincs meg országon belül magyar forrásból annak a tőkének amit a külföldiek befektettek.
Hogyan lehet megoldani az ország fennmaradását (pláne növekedését prosperálását) ha a Jobbik kiléptetne minket az EU-ból és elhajtanák a külföldi tőkét?
Nem gondolom, hogy volna olyan gazdasági program a jelenben vagy a jövőben a Jobbik fiókjában ami az ország épülését és hosszútávú fejlődését biztosítaná.
A baj hogy bárhány jobbikost vagy jobbikos ismerőst kérdezek senki nem tud erre választ adni a "majd ha választások lesznek akkor" mondaton kívül.
Meridian74 2012.07.30. 13:49:23
4:05-től kell hallgatni.
www.youtube.com/watch?v=DcinTc3BlF4
A II. rész:
www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=5sOCaLFQD0w&NR=1
3:15 államadósság rész, a 4:20-tól hogyan képzelik a magyar gazdaság jövőjét.
Ppix 2012.07.31. 10:09:35
Atya ég, ezt a sötétséget. A csávó szavazói biztos nem ismerik a világ működését. Ha a csávó sem ismeri az is gáz, ha meg ismeri akkor csak simán hülyíti a szavazóit...
Csak szólok, hogy nem az IMF-nek tartozunk, ha pedig felvetnénk az egyébként messze nem túl nagy államadósság nemfizetését, akkor abban a pillanatban borulna a forint, az összes működőtőke beruházás, stb. A Jobbik kormányra kerülése napján mennénk csődbe kb...
Meridian74 2012.07.31. 12:46:42
Ez nem úgy van ahogyan azt te képzeled. Az államadósság újratárgyalása nem nálunk történne meg legelőször. Nézz utána, ha nem hiszed. És nem Argentínát kell alapul venned, mert ők csődbe mentek, nálunk meg nem erről van szó.
Szúrófény 2012.08.02. 04:10:04
Be kell látnunk, hogy az emberek érzelmei általában mindig oda húznak, ahol az erő rejlik. Meghódított országokban nem sokáig él a hazaszeretet.
Ezeket, az embereket, kik már oly erősen függnek a központi hatalomtól, már hiába bízzák meg azzal, hogy időről időre megválasszák e hatalom képviselőit: szabad akaratuknak ez oly fontos, ám oly ritka gyakorlásában nem képes meggátolni gondolkodási, érzelmi, cselekvési képességének fokozatos elveszítését s azt, hogy lassacskán az emberi szint alá ne süllyedjenek! 952. old.
Hozzáteszem még, hogy hamarosan már arra is képtelenek lesznek, hogy még meglevő jelentős és egyetlen előjogukat gyakorolják…
Valóban nehéz elképzelni, hogyan is tudnának jó vezetőt választani maguknak olyan emberek, akik végképp leszoktak önmaguk irányításáról: az is teljesen hihetetlen, hogy egy szolga nép valaha is képes lenne liberális, energikus és bölcs kormányt megszavazni.
Mai valóságunkat köszönjük meg a Szovjetuniónak, és az Ő helytartóinak, a szocialista pártnak.
Ppix 2012.08.03. 12:06:02
Nem képzelem sehogy nyuszifül, Te nem írsz le semmit azon az elmés kocsmai fordulaton kívül, hogy "nemúgyvanaz".
Ezzel szemben állnak a kibaszottul konkrét tények, hogy amikor a szellemifogyatékos (vagy spekuláns) Kósa meg Rogán tavalyelőtt kiálltak hogy "bajban az ország", egyből leborult a a forint a Bajnai által stabilizált pályártól és jött a devizahitelesek kínlódása 250 Ft-os frank meg 320 forintos euró árfolyamon.
Mégis szerinted mi a faszomat fognak csinálni a befeketetők, ha bejelenti az ország hogy 4 dollár tartozásból csak 1-2-t adunk vissza? Ki ad majd hitelt? Mennyiért???
Konkrétan érdekelne az a fene nagy jobbikos okosság ebben a témában, nem csak a kocsmai néphülyítés. Az falun elmegy, csak nem vezet sehová...
Meridian74 2012.08.03. 20:43:36
Ha neked a fizetésed 1000EUR, és a hiteled 2500EUR - aminek éves kamata monjuk 20-22 EUR, továbbá a fizetésed max 20EUR-ot fog nőni évente, te további hiteleket veszel fel, észlény?
Aki nekünk még további hitelt ad az vagy idióta, vagy valamilyen hátsó szándékkel teszi azt.
Meridian74 2012.08.03. 20:44:47
Meridian74 2012.08.03. 20:47:11
alte trottel 2012.08.03. 21:48:35
Vagy egy olyan szervezet, amit a hülye vezetőik miatt szarba került tagországok adósságállományának olcsóbbra konvertálására hoztak létre.
És nem ártana tudni, hogy abból a 230 milliárd EUR-ból mennyi a hazai hitelállomány, abból mennyi a lakossági, forintban, mennyi a lakossági valutában, mennyivel taroznak az önkormányzatok és milyen összetételben, milyen fedezettel és a külföldi adósságállományunk mekkora része a rövid, a közép és a hosszú lejáratú állampapír.
És lehetne még kérdezni.
(Az IMF-hitel egyértelműen sokkal kedvezőbb kamatozású mint a piaci, viszont nem lehet Csúti Maracanára, Debreceni New Wembley-re, Fideszotoni Nou Campra költeni és sokkal macerásabb "átirányítani" egy jelentős részét.)