Csak a dohány...
2012.02.20. 19:23
A végső döntés még nincs meg, de a FIDESZ, úgy néz ki, valóban államosítani fogja a dohánykereskedelmet. A lényeget tekintve ugyanezt tették a magánnyugdíj-pénztárakkal, és ugyanez a képlet a mobiltelefonos parkolás, az étkezési utalványok, és a negyedik mobilszolgáltató esetében is. Jött az állam, és Einstand!
Trendforduló van, véreim. A kormány a piacgazdaság alapjait bontogatja. Oda tolja be a képét, ahol semmi értelmes keresnivalója nincs. Megdöbbentő,hogy a magyar társadalom megint milyen csendben tűri ezt. Pedig, működő cégek mennek tönkre, befektetések válnak egyik napról a másikra értelmetlenné, munkahelyek pusztulnak el. És tényleg van, aki elhiszi, hogy ettől nekünk jobb, meg olcsóbb lesz...
Nem akkor kéne ám felemelni a hangunkat, amikor már késő. Egy ilyen eset is sok. A hülyeség kis méretekben is hülyeség. A jogtipráspedig kis méretben is elfogadhatatlan. (Még akkor is, ha ez utóbbi vélekedés mifelénk szélsőliberális nézetnek számít. :-))
A mindenhonnan ránk omló, bornírt és debil, antiliberális propaganda ellenére: emeletes marhaság, hogy az állam jobb tulajdonos tudna lenni, mint a magszféra. (Ezt egyébként az összes közgazdasági tankönyv tartalmazza – Dr. Matolcsyét kivéve, persze.) Ha véletlenül egy állami cég mégis jól működik, az csak azért lehet, mert kiiktatnak belőle minden olyan tényezőt, ami a magánszférától megkülönböztetné.Ha az állam nem így tesz, annak szívás a vége.
Ha egy állami cégnél a dolgozókat, a vezetőket is, nem fizetik meg teljesítményük szerint – mert megint valami ütődött barom populista kampány van – akkor nem kapják meg a jó szakembereket, csak az ejtőernyősöket. Egyébként pedig mindenki ellustul. A francnak dolgozzanak éjjel-nappal, ha úgyis mindegy. A tulajdonosok pedig – ezek volnánk mi – a "felháborító jutalmak" helyett fizethetjük az adót a sokszorta nagyobb, milliárdos állami veszteségkompenzációra.
Ha a piaci árképzést lehetetlenítik el, dettó. Mert, vagy kipótolják adófizetői pénzből, amit a piacon nem engednek megkeresni, vagy BKV. Lerohasztják a céget, amíg leáll. Nincs olyan, hogy ingyen ebéd. Nincs olcsó buszjegy, csak olyan van, hogy nem az utas fizeti meg, hanem mindenki.
Továbbá, ha belegondolunk, az állam a fent említett esetekben a már piacon lévő cégekkel szemben legalábbis súlyos méltánytalanságot követett el. Hogy jogsértésről is szó van-e, majd eldönti az EU Bíróság – de személyes véleményem szerint igen. Olyan módon korlátozta ugyanis a piaci versenyt, ami a szolgáltatás-nyújtás szabadságával nem férhet össze. Pl., mert nincs közérdek, ami egyébként sérült volna. Csak jött, és kihúzta a dugót. Takarodjatok innen, apuskáim, mostantól itt én focizok.
Nademostakkor... ha nincs védendő közérdek, akkor mi a magyarázat? Csak két lehetőség van.
Az egyik a totális közgazdasági alkalmatlanság. A Matolcsyzmus. A másik … az büntetőjogi kategória, úgyhogy nem is mondom tovább. Döntsék el önök, kinek és hogyan érné meg egy-egy újabb, sokmilliárdos állami tender, aminek a végén egy szakajtó pénz, és egy másoktól elrekvirált atombiztos monopolpiac áll.
Tisztán közgazdasági szempontból igen kevés eset van, amikor örülni kell annak, ha az állam tulajdonosként beszáll egy vállalkozásba. Ennek, szükséges, de nem elégséges feltétele, hogy a piac súlyos közérdeket jelentő tényezőket ne honoráljon. További feltétel, hogy ezen adóztatással (pl. jövedéki adó) vagy – fordított esetben – költségarányos (tehát EU-konform) szubvencióval se lehessen segíteni. A Malévé, szerintem, ilyen lett volna, de azt meg pont el…ták.
A dohánykereskedelem viszont nagyon, de nagyon nem ilyen. És ahogy az lenni szokott, megint hallgatunk, amíg valaki másnak a jogait sértik. Pedig nem is csak a másét. Az Önét, a Tiédet, a mienket.
Rá kéne már jönni végre: a szomszéd tehene is a GDP része...
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kis sértett járja be Európát 2012.02.21. 13:28:14
Trackback: Zsiga Marcellt lemondatná a FIDESZ? 2012.02.21. 10:33:29
Trackback: Szívjunk! 2012.02.21. 10:07:27
Trackback: De akkor ki lehet Superman??? 2012.02.21. 10:02:52
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Roy 2012.02.21. 10:49:29
Akkor nem voltál kocsmában. Minden falusi kocsmában lehet cigit kapni amennyiben jövedéki temékekre engedélye van.
@qwertzu: Egy kicsit rosszul tudod. NEM IS KÉRHETIK, mert ezzel is már adatvédelmi törvényt sértenek. Azt mondhatja, hogy valamilyen igazolványt kérek, de a személyi szót ki se ejtheti.
soniq 2012.02.21. 10:50:43
sajtpap 2012.02.21. 10:53:45
qwertzu 2012.02.21. 10:59:04
Innen indultunk. Lehet hogy a személyit nem kérheti, de azt igen, hogy fényképes igazolvánnyal igazold, hogy elmúltál 18. Aztán hogy személyi, diák, jogsi vagy útlevél az már a te dolgod. De meg tudja állapítani, hogy elmúltál-e 18.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.02.21. 11:00:17
Mercedes: török vendégmukásokkal Kecskeméten, 20 Mrd vissza nem térítendő állami támogatással. de, az is mutyi.
"a diktatórikus Svédországban, Kanadában"
fejlett, civilizált országokra kéretik nem hivatkozni itt az Észak-Balkánon.
"Nem tudom, végülis infrastruktúra, lassan megkerülhetetlenebb mint a víz meg a gáz, ilyen esetekben van hogy indokolt az állami jelenlét, vagy akár a monopólium."
és még: oktatás, egészségügy, de akkor már legyen az ipar, meg a mezőgazdaság is.
b+ barátom, az ország 89%-a antikommunista, a Fidesz-szavazók 97%-a meg szocializmust akar.
ez nem őrület?
ghostwriter.blog.hu 2012.02.21. 11:00:55
Alapvető gondom van azzal, amikor - egyébként teljesen félreértelmezett hazafiúi hevületből - a "magyar" és a "külföldi" cég között különbséget teszünk.
Aki magyarországon gazdálkodik, az magyar cég, függetlenül attól, hogy ki az anyavállalat. Magyarokkal, magyar cégektől beszerezve az anyagot, stb., magyar fogyasztónak eladva az termékét.
A "kiviszik a profitot" kezdetű nóta is hibás. Minden befektető azért fektet be, hogy visszakapja. Attól, hogy külföldi, nem biztos, hogy többet visz ki, mint a magyar tulajdonos. Aki esetleg lehet, hogy szintén külföldön fektet be.
Másként, és egyszerűbben: nagy szükségünk van a külföldi befektetőkre. És örüljünk, hogy Európa többi része nem úgy áll hozzánk, mint mi a külföldhöz mostanság. Mindenünk az exportból van. És ha elkezdenének minket védővámmal kitiltani a német, francia, stb. hazafiak, hát megszívnánk.
A gazdaság lényege az, hogy mindenki nyer. Fideszék azt a baromságot sulykolják, hogy ami egynek jó, az a másinak rossz. Tehát: a magyarnak akkor jó, ha a külföldi megszívja.
Pont fordítva van. És közben még le is nyúlnak bennünket.
Hát így.
ob.szerver 2012.02.21. 11:05:43
"miért fáj nektek, ha egy több tízmilliárdos üzlet a nagy kereskedőházaktól magyar családi vállalkozásokhoz kerül... "
Ha a CBA mondjuk "szoci közeli" lenne, akkor
is támogatnák a "magyar családi vállalkozást"? Egy lófaszt. A CBA finanszírozza őket, az állam meg visszaadja. Semmi köze a "magyar családi vállalkozáshoz". Az állami szintre emelt és a legfelsőbb szintről koordinált korrupcióhoz annál több.
Tahó Sandokan 2012.02.21. 11:08:08
Jártam Finnországban, ott az alkohol árusítás állami kézben van, működik. Ez is egy modell. A probléma az, hogy Finnország rendelkezik egy olyan politikai kultúrával, amellyel Magyarország valószínűleg sosem fog. Ott nem pacsira adják ki az alkohol terjesztési jogát, hanem direkt állami ellátó rendszer van. Ha alkohol kell, mész az ALKO-ba. Itthon bátyámuram rendszerben lesz az elosztás. Fidesznek a kedvenc cégei fogják majd a zsebeket tömni, és ha váltja mondjuk az MSZP, vagy bárki más, akkor jön az új slepp.
És chipanddale74-nek is igaza van. Biztosan megy majd emberünk a CBA-ba venni 1000 Ft-ért cigit, ha államilag úgy hozza a rendelkezés, mint egy rosszarcú ukrántól beszerezni 400-ért két csomag prilukit.
A véleményem szumma: működik a koncepció, de nem itt és nem így.
Borenbukk 2012.02.21. 11:09:35
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.02.21. 11:10:46
mindig jót röhögök - pedig sírni kellene - azon a hagymázas, álhazafias, meseszerű elképzelésen, hogy a magyar kapitalista az a profitot Magyarországon és Magyarországra költi el, és nem Mallorcán veri el rózsaszínű koktélokra, meg félvér lányokra. persze.
egyébként, ha a magyar vállalkozó annyira a magyarokért van, akkor pl. miért az OTP az egyik legdrágább, a munkatársainak (rabszolgáinak) pedig a legrosszabbul fizető bank, miért olyan ótvar és drága a CBA a szintén "versenyképes" fizetésivel és így tovább.
Magyarorstág, te csak álmodj tovább...
galszabo 2012.02.21. 11:14:59
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.02.21. 11:16:29
galszabo 2012.02.21. 11:24:31
qwertzu 2012.02.21. 11:26:37
Persze egy olyan indoklást szeretnék hallani ami megmagyarázza, hogy a vendéglátóhelyeken miért tiltották be a dohányzást. Merthogy annak sincs gazdasági vagy politikai haszna.
2012.02.21. 11:27:38
szúnyog69 2012.02.21. 11:28:36
themostwanted.blog.hu/2012/02/20/a_fizetesnel_is_lehet_fontosabb
sárkányfő 2012.02.21. 11:30:26
Ennyi erővel lehetne különadóznunk egyenesen Simicska bankszámlájára is, ha már úgyis neki termel az ország. Ja, a látszat... akkor marad az állami kerülőút...
Magyarország = Fideszország = Mutyiország = Orbán&Simicska Zrt.
cavecanem 2012.02.21. 11:31:59
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.21. 11:32:30
Crescendo 2012.02.21. 11:32:48
De eleg a dohanyzas karos kovetkezmenyeirol, valamint az aljas modon ezaltal az egeszsegkasszabol kivett penzekre utalni es arra, hogy gyerekek is vehettek idaig (?!) azonnal ott az erkolcsi alap, hogy a josagos allam most ezt megakadalyozza a sok bunko sirama ellenere. Meg kell vedeni ezeket az embereket onmaguktol.
Olyan ovodas korban ez meg konnyen asszimilalhato informacio lenne, ennel magasabb ertelmi szinvonalon azonban annak latszik, ami atlatszo kifogas az allamkapitalizmus es az elit kiepitesere.
A szomoru (es a kivalo szinvonalu, minden korulmenyek kozott fenntartando allami oktatas eredmenye) az, hogy az emberek jo nagy szelete ezt eppenseggel olyan 3-6 eves szellemi szinvonalon veszi es tamogatja... :(
Zak 2012.02.21. 11:37:13
Nem! Azért kellene hülyére adóztatni minket, mert az elbaszott gazdaságpolitika az elmúlt 2 évben erre az útra vitte őket. Ezért kellett nyúlni a mnyp vagyonhoz, megadóztatni a bankokat, mobilszektort, nem? Nagyon látszik rajtuk, hogy kényszer alatt cselekednek, és minden lehető pénzforrást magukhoz próbálnak vonni, bármilyen áron, csak a pénz meglegyen a költségvetésben, ráadásul ezzel együtt mellékhatásként a zsebek is tömődni fognak.
collateral collector (törölt) 2012.02.21. 11:41:17
közben megmagyarázzák az EU-s politikusoknak, hogy rosszul értik a mi alkotmányunkat, és egyébként is mindenki elfogultan, rosszindulatúan ítél meg minket.
a kereskedőket meg a befektetőket ez persze nem érdekli. ők csak simán elkerülik az országot.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.21. 11:44:36
Nem megdöbbentő. A magyar társadalom nagy része veszteségként éli meg az elmúlt 20 évet és szeretnénk visszamászni a kádári mocsárba. Ezt ork bán nagy örömmel kiszolgálja és közben a haverokat hozza helyzetbe. L. Erzsébet kártya esete a CBA-val. :(
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.21. 11:56:50
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.02.21. 12:00:36
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.02.21. 12:14:54
A dohányzást úgy ahogy van be kellene tiltani, vagy az egészségügyet teljesen fizetőssé tenni, mert a dohányzás miatti kezelések költségeit főleg a nemdohányosok fizetik meg jelenleg.
Vagy ha már nekünk, adófizetőknek kell állni a cechet, akkor legalább a dohányipar haszna menjen szépen az államkasszába, valami folyjon vissza a vesztesgekből.
Punktum, nincs apelláta, ezt követeli meg a gazdasági ésszerűség. Minden egyéb szélsőliberális aknamunka, az eddigi zsákmány elvesztése miatti botránykeltés.
almatermelő 2012.02.21. 12:21:19
Az erre adott kimerítő, tisztán kapitalista és nem pártpolitikus válasz világítaná meg az Erzsébet utalványos rendszer létrejöttének valósághoz közeli hátterét.
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.02.21. 12:27:35
köszönjük az interjút.
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.02.21. 12:36:17
ezzel szemben a bözsi kártya még egy kicsit drágább is, mint a korábbi konstrukció volt. hurrá.
Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.02.21. 12:41:17
Aureliano Buendía ezredes 2012.02.21. 12:44:33
Ennek a káros hatása pedig beláthatatlan.
Akik külföldi hasonló példával jönnek: ott is úgy csinálták, hogy 20 évig hagyták kiépülni az infrastruktúrát, majd egy huszárvágással állami monopóliummá nyilvánították? Ugye, hogy nem?
preddy 2012.02.21. 12:48:28
Ilyen egyszerű a képlet...
preddy 2012.02.21. 12:51:29
This post has been sponsored by Tesco & Auchan. Máskülönben nem értem, hogy miért fáj nektek, ha egy több tízmilliárdos üzlet a nagy kereskedőházaktól magyar családi vállalkozásokhoz kerül...
Nem az fáj! Az fáj, hogy a családi vállalkozások nem adózzák le, kihozzák nullszaldóra!
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.02.21. 12:53:36
kissiú 2012.02.21. 12:55:15
Már vártunk közel kettőt, mikor hozza végre a Matolcsyzmus a várva várt eredményeket. Egyelőre a visszavonulást ünnepli mindkét tábor: nemkommunista és narancskommunista egyaránt (előbbi örül a csőd elkerüésének, utóbbinak meg kötelező).
sárkányfő 2012.02.21. 12:56:44
ezt a remek kommentet nem is láttam eddig :)
"miért fáj nektek, ha egy több tízmilliárdos üzlet a nagy kereskedőházaktól magyar családi vállalkozásokhoz kerül"
először is nem magyarokhoz kerül, hanem fideszesekhez.
másdoszor tényleg jó az ötlet, államosítsuk a teljes bankszerktort, kereskedelmet, ipart, stb., hisz a kommunizmus olyan jó dolog...
kissiú 2012.02.21. 13:00:25
Erre már mintha lett volna próbálkozás, de valamelyik híres nemzetmentőnk az emlékezetes 300 Ft-os népszavazáson az első lépést is annulálta. Csak nem "liberális aknamunkára" vetemedtél?
galszabo 2012.02.21. 13:02:19
"Felesleges itt rinyálni, hisztérikusan sikítozni!
A dohányzást úgy ahogy van be kellene tiltani, vagy az egészségügyet teljesen fizetőssé tenni, mert a dohányzás miatti kezelések költségeit főleg a nemdohányosok fizetik meg jelenleg" Hogy ez mekkora tévedés!!!!! A teljes egészségügy évi 1.750 milliárdból gazdálkodik, és "csak" a dohányosok ebbe évi 450 milliárdot beletolnak, és ennek a töredéke furdul vissza rájuk a "dohányzási ártalmak" miatt!
kissiú 2012.02.21. 13:04:28
Kórházak.
Magánnyugdíjpénztári vagyon.
Cafeteria.
Mobil-fizetés.
Dohánykereskedelem.
Következik:
Babakötvények.
Önkéntes nyugdíjpénztári vagyon.
Egyéb ötletek?
Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.02.21. 13:12:23
Az államosítás a legszebb kommunista hagyomány, de manapság az államosítók (és drukkereik) kommunistázzák azokat, akik tiltakoznak a kommunisztikus államosítás ellen...
Magyarország, én így szeretlek!
kvadrillio 2012.02.21. 13:13:59
HGMMMM... privatizálóslógósok óta fűtés 70 %-kal, villany 40 %-kal, gáz 60 %-kal emelkedett... A BÉKA PICSÁJA ALATT LÉVŐ ILLETMÉNY MELLETT.
AKIK EZT CSINÁLTÁK AZOK HÚZZANAK MINÉÉ ELŐBB EL EBBŐL AZ ORSZÁGBÓL !
amíg még nem késő.
kissiú 2012.02.21. 13:14:45
A Ft azért erősödik, mert a piac beárazta az IMF-hitelfelvételt. A MANYUP pénzt meg azért lopták el, hogy ne kelljen hitelt felvenni. AKkor most hol is fogjuk látni a MANYUP pénzt egyre inkább?
kissiú 2012.02.21. 13:17:16
Nincs is szebb a Kádár-nosztalgiánál...
Isten hozott a piacgazdaságban!
subtotal 2012.02.21. 13:18:28
egyorrú elmegy vásárolni, viszont cigi az mindenképpen kell, tehát CBA-ba muszály.
Akkor most el kellene mennie a multihoz, hogy vegyen minden mást is. Elmegy? Nem biztos. Ez benne az üzlet, itt torzítja el az állam a piacot.
Alamio 2012.02.21. 13:23:20
"először is nem magyarokhoz kerül, hanem fideszesekhez."
Szal 3 millió embert most magyartalanítottál. Gratulálok, ekkora kirekesztés után mersz majd még vádolni másokat ezzel?
Még mielőtt azzal jönnél hogy majd Simicskához kerül, olvasd el a tervezetet, te nagyon magyar.
hullarablo 2012.02.21. 13:24:50
Tudod te mennyi jövedéki adót fizetnek a dohányosok? Arról nem ők tehetnek, hogy nem az egészségügy kapja meg. Nyugodj meg,sokkal nagyobb a bevétel, mint a dohányzás okozta kiadás az egészségügynél.
Egyébként sok minden mást is be lehetne tiltani ilyen alapon. pl be kellene tiltani a belső égésű motorokat, mert szennyezik a levegőt, az egészségtelen italokat, ételeket is be kellene tiltani, sőt a stresszes munkahelyeket is, és nyugodtan be lehetne tiltani a tv nézést, képernyő előtti munkavégzést is:)
Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.02.21. 13:24:57
A MANYUP pénzeket megtalálhatod pl. Lázár Boldizsár svájci bankszámláján, aki remek party lesz.
A magukat és a pénzes támogatóikat még több pénzhez juttató egykulcsos SZJA miatt kiesett lovetta helyét tömték be a lenyúlt MANYUP pénzekkel, tehát áttételesen a kis és közepes jövedelműek összespórolt pénzét áttolták a gazdagoknak.
Ilyen egyszerű ez.
sárkányfő 2012.02.21. 13:31:01
mond, ekkorát hazudni, ilyen nyíltan kiforgatni más szavát, nem szégyelled magad? oké, egy szíjjártó ezt is röhögve bevállalná, de te ember vagy, nem?, nem sül a képedről a bőr? pontosan tudod hogy értettem, és hogy eszembe se volt ilyet írni 1,2 millió emberről, de ha ilyen gátlástalan vagy szerintem azt is ki fogod találni hogy te jobban tudod mit mondtam, mint én magam... szégyelld magad, ha még emlékszel rá hogy kell...
ja, és én nem vagyok egy Orbán viktor aki megtagadja milliók magyarságát... ő ugyanis tényleg ezt csinálja, méghozzá rendszeresen, de az téged sose zavart.
PR-küszöb 2012.02.21. 13:41:29
Ha a centralizáció hatékonyabban működtetné a gazdaságot, mint a piac, az USA esett volna szét és a Szovjetunió lenne a világ vezető nagyhatalma. A piac ugyanis kikényszeríti a szelekciót, míg a központosított struktúrák félelem-vezéreltek és kontraszelektálnak: a bizalom felülírja a kompetenciát és kizárólag a Peter-elv működik.
www.hrcafe.eu/szervezet-fejlesztes/2009/09/03/peter-elv-a-szervezetfejlesztesben
Alamio 2012.02.21. 13:41:53
"először is nem magyarokhoz kerül, hanem fideszesekhez."
Ez után a mondatod után semmi erkölcsi alapod nincs megmondani, hogy kinek kell szégyellnie magát.
a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.21. 13:46:18
bár szerintem egybites embereknek tök mindegy, mit írsz.
a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.21. 13:47:28
sárkányfő 2012.02.21. 13:47:30
csak a jegyzőkönyv kedvéért: aki nem a Holdon él, pontosan tudja, hogy fidesz vállakozókhoz fog kerülni a több száz milliárdos biznisz, akár lesz a látszat kedvéért kamu közbeszerzés, akár nem. a fidezs erre is zsákményként tekint, nem fideszesnek erre esélye sem lesz, és valszeg még vissza is kell majd csorgatni egy kis illegális pártfinanszírozásra. a millárdokból bőven futja majd. új simicskák, új pintérek, új lázárok, új vitézyk úk nyergesek építheti majd a jó kis magánvagyonukat a fidesz-mutyiból.
ehhez egyébként nem is kell sok, csak bizalmi viszony a pért egy fontos belős embere felé, és olyan gátlástalnság, ami téged is jellemez.
sárkányfő 2012.02.21. 13:49:32
ha vitatod, morális hulla vagy...
Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.02.21. 13:55:01
Kutya nem vonta kétségbe senki magyarságát, te félcédulás. Az olv. társ úgy értette, hogy nem az átlag magyar (polgártárs, zember, ahogy tetszik)kezébe kerül a tuti üzlet, hanem a narancsos cimbikébe.
Szövegértés nulla, pofa és önérzet óriási. Igazi fityiszes vagy.
Alamio 2012.02.21. 13:57:46
Nem a szám a lényeg, hanem a tett: nem írom le neked, hogy nem vagy magyar. Ez hiányzik @sárkányfő: -ből, az ismeretlen emberek iránti tisztelet legalapvetőbb csírája is.
Mielőtt megint kisbetűs tulajdonneveket sorolsz, talán olvasd el előbb a javaslatot.
Hogy téged idézzelek: ezért a stílusért szégyelld magad. Én nem vonom kétségbe, hogy még tudsz olyant. Magyarázhatod ezt a mondatodat akárhogyan:
"először is nem magyarokhoz kerül, hanem fideszesekhez."
Ezek alapján Fidesz-szavazóként én nem vagyok magyar. Tényleg szégyelletes megállapítás. Nem csoda, hogy egyből vádaskodni kezdesz egy egyszerű "bocsánat" helyett.
Peterpapo 2012.02.21. 14:00:00
És legfőképp magát az életet, mert minden élet halállal végződik
Na meg a magyar politikusokat, mert azoktól teljesen elszáll az ember vérnyomása.
Silent Bob 2012.02.21. 14:00:53
Alamio 2012.02.21. 14:02:33
Kertész Ákos védelmezői között is kb. ilyen morális és magasröpű érveket láttam. Esetleg kiindulnál az eredeti mondatból?
De ha már ez nem megy kiindulhatnál a javaslatból is. Mert az részben épp arról szól, hogy igenis kiskereskedőkhöz (meghatározott méretű dohányláncokhoz) kerülne a forgalmazás a helyett, hogy a Tecsó kapná. Nem pedig a Skála-hálózat.
Te félcédulás :-D
Akkor te kékcédulás vagy, hogy egyszerűen HAZUDSZ?
sárkányfő 2012.02.21. 14:03:42
Tudja ő teljesen pontosan hogy így értettem :)
Csak mivel szar alak, hát kiforgatja. És mivel még szarabb, még a cáfolat után is fenntartja, hogy jobban tudja hogy értettem, mint én magam (aki írtam), és mint rajta kívül mindeki más...
És még ő prédikál...
Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.02.21. 14:07:25
Nem biztos, hogy ennyire szemét, simán lehet valag hülye is. Igazából mindegy, szarom le az ilyet.
budai zöld 2012.02.21. 14:08:15
A dohánytermékek kiskereskedelmével kapcsolatban...
- nincs szó a szokásos értelemben vett államosításról
- monopóliumról van szó, ami tényleg torzítja a piacot és a versenyt
- a fő érv egészségügyi, nem gazdasági: korlátozott és kontrollált hozzáférés, fiatalkorúak kizárása (mind a skandináv piaboltokban), ami ma, ebben az iparágban akár lehetne is elegendő érv egy monopólium lértehozása mellett
...egyébként egy monopóliumos rendszer nem lenne egyoldalúan rossz minden dohánygyártónak. 40000 helyett 7000 boltnak kellene szállítani, ami elég jó megtakarításnak tűnik (meg a "munkahelyteremtés" témához is kapcoslódik).
Számomra a legfőbb ellenérv gazdasági, de nem az, hogy az állam rossz gazda (ásít):
- a magyar dohányipar teljes forgalma 4-500 milliárd évente, ennek kb. 75%-a eleve költségvetési bevétel (jövedéki adó + áfa), a teljes költégvetés kb. 3%-a
- a dohánytermékek kisker árrése 7-8%. Az állam nem erre akarja rátenni a kezét, a baj éppen az, hogy _elosztogatja_, és végül, lehet hogy ennél többet is veszít a piac csökkenéséből/külföldre/feketébe mozdulásából.
Nem értem, hogy mi az a racionális, egészségügyet, költségvetést figyelembe vevő érv, amiért a jelen gazdasági helyzetben a költségvetés nem keresni akar 30 milliárdot (megdrágítva a fogyasztást), hanem szűk körben elosztogatni.
pilar ternera 2012.02.21. 14:11:08
de meg kell ideologizálni valahogy, mégsem mondhatják, h ide a lóvét, mert még elvesztenék a sok dohányos szavazót!!!
budai zöld 2012.02.21. 14:14:33
A lényeg kimaradt: _jövedéki adóemeléssel_ megkereshetné a költségvetés azt a pénzt, amit a kiskerkoncessziókkal elosztogatnának.
a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.21. 14:18:56
azért remélem, fordított esetben is fel szoktál szólalni :)
wmanó 2012.02.21. 14:19:07
A nagy dohánycégeg szintén sorba fognak állni a kasszánál, hogy szintén had fizessenek, cserébe a termékeik 'belistázásáért'!
Alamio 2012.02.21. 14:20:20
E mellett is az szól. Ha a dohánytermelés nem a 300 plusz addiktív adalékanyaggal dolgozó PM kezében van... Ezzel meg csak azzal nincs tisztában, aki még nem látott semmilyen dohánylobbi-ellenes pert vagy filmet.
Szal ha ezt sikerül kiszűrni vagy csökkenteni, máris kevésbé lesz egészségtelen dohányozni (mondom ezt anno rendszeres, most alkalmi fogyasztóként).
Íme egy cikk, nem Fidesz-párti, de némi rálátást ad a javaslatra - küldöm azoknak, akik szerint ez Demjánnak fog kedvezni :-D :
index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/07/kiuti_a_kisboltokat_a_dohanykereskedelem_allamositasa/
wmanó 2012.02.21. 14:21:20
Ne légy naiv! Az egészségre mindenki szarik!
A túlszabályzás a korrupció melegágy, és ez egy igen nagy falat!
wmanó 2012.02.21. 14:23:40
sárkányfő 2012.02.21. 14:28:09
Igen, ez a kérdés ("tök szemét vagy tök hülye?") általában jogos, de Alamio elég jól tájékozott, sokat kommentel, szóval a narancselvtárs pontosan tudja mi folyik az országban. De igazad van, le kell szarni.
@budai zöld:
Én támogatnék egy kormányt, amelyik komolyan veszi az egészségvédelmet, de kb. a legelső intézkedése ennek a kormánynak a pálinka-előállítás megkönnyítése volt - noha 800.000 alkoholista országában élünk. Épp ezért ez szerintem nettó bűncselekmény volt. Az alkoholizmus leépít testileg-lelkileg, aztán szociálisan, egzisztenciálisan, stb. Gyakorlatilag az alkohol egy szint felett drog, függővé tesz és roncsol. Azaz az ország közel tizede alkoholbeteg, vagy drogos, nevezhetjük bárhogy. És ezeknek a Fidesz még segített az alkoholhoz való hozzáférésben, erghhh.... Na mindegy ez más téma. De ezek után a cigi-üzlet lenyúlását álszent egészségügyi agitpropba csomagolni kamu duma. Tojnak ők az egészségre. Különben az alkohol még nagyobb baj is mint a cigi, és családok sokaságát teszi tönkre.
A cél nyilvánvalóan a zsákmányzserzés a fideszes gazdasági háttérhatalomnak. Csak úgy nyüzsögnek a kondér körül, örökké éhesek...
Crescendo 2012.02.21. 14:36:02
A hozzaferes mar eddig is torvenyileg szabalyoztt. Ha ez a torvenyi szabalyozas mukodeskeptelen (miert is?), pontosan milyen indok vezetne arra, hogy egy ujabb torvenyi szabalyozassal probaljanak megoldani valamilyen mondvacsinalt helyzetet, amit a torvenyi az eddigi szabalyozas, ellenorzesek, stb. eddig sem oldottak meg?
Ertelmet, logikat, "kozjot" ebben az intezkedesben folosleges keresni.
Crescendo 2012.02.21. 14:47:57
Az egyeni eletvitel es szenvedelyek allami "szabalyozasa" egy teljesen repressziv rendszert alakit ki. Hitler kivalo peldaja (teljes dohanyzasellenesseg, stb.), hogy hova vezet mindez.
Mert nem fog megallni a drogok, dohanyzas, taplalkozas szintjen, ha mar beindul az uzlet... utana jon az eletvitel, tulzott bulizas elleni kampany, a szellemi fogyasztasi termekek (cenzura), stb. Mindezt a legnagyobb "joszandekkal", meg brutalis rendori erovel es korlatozo torvenyekkel.
Egy totalitarianus diktatura (ki az angyal, aki nem elne vissza a hatalommal) a kivanatos allamforma szerinted?
A karos szenvedelyekre a valasz az egyen felelossegvallalasaban van, nem pedig a rendorseg es az allami eroszakszervezetek megerositeseben.
Alamio 2012.02.21. 14:59:18
Én tőle sem ezt olvastam.
Hogy kicsit átmenjek abszurdba:
Egészségpolitikát lehet folytatni a nélkül is, hogy mindenki egészséges legyen. Nem írta itt senki, hogy a kétmilliónyi dohányost internáljuk.
Én viszont állítom, hogy az államosítás, és a forgalmazás (először) és a termelés kadása magyar termelőknek (másodszor) nem csak államháztartási szempontból és az öngondoskodás révén pozitív, hanem lesznek egészségügyi pozitívumai is. Akárcsak a dohányzó helyek korlátozásának. Említettem a nagy dohánycégek által használt addiktív szereket, ahogyan említhető a passzív dohányzás mint veszélyforrás is.
@sárkányfő: szerintem itt már elküld a fenébe, de nekem ugyanez az irány a pálnikafőzés legalizálása is. Azonnal lehet hogy káros a "sárgaföld-effektus" miatt, de így legalább kevesebb ízesített alkoholos ital kerül a családi konyhába, helyette talán gyakrabban készül PÁLINKA, pl. szilvából, barackból. Azon kívül, hogy ezzel 1., nem pl. a Zwack kapja meg a hasznot, hanem a családban marad egy része, ez jóléti intézkedés is. 2., Azzal, hogy az adalékanyagok jó része kimarad (pl. a Fütyülős termékek aromái, stb.) lehet, hogy népegészségügyileg is jobb, mintha a mindenféle pancsokat vásárolnánk.
sárkányfő 2012.02.21. 15:06:06
Ebben sok igazság van, de a svédeknél pl. korlátozzák a piához való hozzáférést (és máshol is), de ettől még nem nácultak be, sőt a legtolreánsabb népek a világon. Szóval lehetne ezt jól is csinálni, persze nem nálunk.
Szerintem pl. nem lenne hülyeség éjfél (vagy 11) után tiltani az alkohol-árusítrást, mint Angliában. Illetve úgy álatlában szembe kéne nézni azzal, hogy az ország kb. tizede alkoholbeteg. Ha ezt a valós súlyán kezelnénk, betegség-megelőző és gyógyító programoktól volna hangos az ország. Iskolában már tanítanák a veszélyeit. Nem egyszer, különórán, hanem legalább egy féléves tantárgy lenne (persze lehetne szó benne a cigiról is, stb). Állandóan cikkeznének róla, mennének a riportok, de nem a bulvár módján, hanem a jelenség testi- és lelki okainak feltárásával, és a lehetséges gyógyulási utak bemutatásával, hogy egy családtag hogyan segíthet, stb. Van e körül egy társadalmi tabu is, ezt is át kéne törni, hogy egy piás a háziorvosa (vagy egy szakintézmény orvosa) előtt erről nyugodtan tudjon beszélni, és nyugodtan kérjen magától segítséget. Kocsmában, bárban már részeg embert ne szolgáljanak ki. Stb., most csak a hasamra ütve felsoroltam pár dolgot, lehetne ezt bőven fejtegetni De a lényeg hogy paradigmaváltás kéne. Sok jó dolgot lehetne tenni. De most nincs semmi, nem csak velük kapcsolatban, az egész egészségügyet leszarja a kormány, menekülnek is a dokik, állítólag már havonta 100, azaz naponta 3 doki megy ki az országból, és a kórházak, az egész rendszer nem kap sem több pénzt, sem átszervezést, reformot, semmit. De vizitdíj, az aztán nincs, pálinka, az meg van, szóval örüljön mindeki...
Crescendo 2012.02.21. 15:17:48
Ha az allam beteszi a labat valahova a szabalyozasra kiepulo burokracia soha nem csokken, hanem mindig nagyobb es tobb penzt fog igenyelni. (A burokracia 5 szabalya elv) Sot ujabb feladatokat es hatalmas problemakat talalnak majd, melyet csak ok kepesek megoldani...
Arrol meg ne is beszeljunk, hogy mekkora allami (persze ez mindig az aktualis kormany es holdudvara szemelyes anyagi erdekeit jelenti, nem a "NEP" erdekeit) hozzajarulas kellett ahhoz, hogy a jelenlegi helyzet kialakuljon. A "privatizacionak" nevezett intezmenyesitett es atlathatatlan szabad rablas, javak atjatszasa, stb. Ezt kovetoen nyilvanvaloan kialakultak azok a gazdasagi poziciok, amiket nehez megingatni (pl. nagyker lancok).
Egyetertek az addiktiv szerek, cukor, stb. dohanytermekekbe keverese csalard es vasarlokat termekhez lancolo hatasu. De ilyenkor hol van az allami penzen epp ilyenek kiszuresere fenntartott ANTSZ, Gazdasagi Versenyhivatal, stb.? Ja, hogy ezek leginkabb epp a nagy ipari (kulonosen gyogyszeripar) cegek erdekeit hivatottak vedeni, nem a lakossagot?
Szoval a szabalyozas mukodhetne, ha talalni lehetne tisztesseges embereket, akik ezt vegeznek. Ha tudsz ilyet mutatni, okvetlenul szabalyozzunk. Ha nem akkor meg hagyjuk a dolgot.
Peterpapo 2012.02.21. 15:24:06
Crescendo 2012.02.21. 15:32:58
Az egeszsegugyi rendszer a masik neuralgikus pont. Milyen osztonzest ad egy "ingyenes" rendszer arra, hogy egeszsegesek maradjanak az emberek?
Ez is egy tulszabalyzott eletkeptelen rendszer, legalabb is, ha tenyleg az atlagnepesseg egeszsege a fontos. Ha az itteni szazmilliardokbol bizonyes egyeneknek, erdekcsoportioknak szemely szerint leakaszthato penzmennyiseg, akkor egy aranybanya es majd nem tokeletes, ahogy van. :(
Peterpapo 2012.02.21. 15:43:23
Silent Bob 2012.02.21. 16:11:15
Budapesten 10 után egész nehéz már italt kapni.
Crescendo 2012.02.21. 16:55:30
Az adonkat azonban 2.5 millio ember allitja elo (privatszfera) valamint az allami szektor egy resze. A tulnyomo tobbseg szamara az egeszsegugyi ellatas tenylegesen ingyenes.
Persze az ellenerv, hogy egy jo reszuk (3 millio nyugdijas) mar kifizette korabban... Ugyan arrol nem beszelnek, hogy hol ez a hatalmas befizetes akkor, mert ennek nyoma nincs, csak a mostani befizeteseknek.
De igy is marad a gyerekeket leszamitva egy 2.5-3 millios embertomeg akinek ez ingyenes.
Milyen osztonzoje van pl. egy munkanelkuli alkoholistanak arra, hogy hagyja az alkoholt? Segelyt kap, korhazba mehet, stb. Koltsegei neki nincsenek ezzel, szemben azzal, aki fizet is ezert.
Crescendo 2012.02.21. 16:57:16
tarackos 2012.02.21. 17:20:20
A 8 sovány esztendő után beköszöntött a bőség ideje. Most takarítják be a termést.
2012. Magyarország megújul. Immár csak a narancsok lopnak. Mint a régi szép időkben amikor csak a vörösök loptak. Nem hiába mondták anno, sokaknak csak ennyi baja volt az átkossal, na meg, hogy nem ők dirigáltak...
PR-küszöb 2012.02.21. 18:18:14
Tudod Kara kán, a gond ott kezdődik, hogy a középosztály nem vagyoni kategória. Nem tinózlak vissza, mivel azzal magamat minősíteném, de ajánlok egy alapművet: konyvar.hu/thomas-mann/a-buddenbrook-haz/ A szerző az, akiről egy épp helyét változtató szobor azt mondotta volt egykor: "Fehérek közt egy európai".
Crescendo 2012.02.21. 18:23:17
HoPali 2012.02.21. 18:31:18
privatbankar.hu/ado/talalt-penz-244878
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.02.21. 19:15:37
egy doboz talpas Alcsút?
az első Orbán-kormány idején Mo. (kormánya) újranyittatta az EU-nál a már lezárt dohányügyet.
nem a kicsik érdekében.
szeretem a kis dohánycégekre való hivatkozást, mert elfedi az igazi szándékot...
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.02.21. 19:20:02
szép dolgok vannak leírva a posztban, amit linkeltél.
de: dolgoztam magyar cégnek és dolgoztam multinak. tudod, mi a közös bennük?
az, hogy a munkaerő csak addig kell, amíg (ki) lehet használni, amíg hajt és ameddig végrehajt.
különben meg le van szarva és mehet a lecsóba, mert százan várnak az utcán mindegyik munkahelyre. ez az általános szemlélet.
(most a munkavállaló általános hozzáállásával nem foglalkozom, pedig arról is lehetne hosszan mesélni, rosszat... :-)
Crescendo 2012.02.21. 20:55:40
Amugy meg amig legalabb van lehetoseg arra, hogy vallakozz, vagy csinalj valami mast, mint az idorabszolgasag van remeny. Ha ezt a lehetoseget bezarjak es errol szol tobbek kozott ez a poszt is, akkor nincs remeny. Es nagyon semmi nem marad csak az emigracio. :(
Peterpapo 2012.02.22. 09:15:05
Hogy hova lett a sok pénz? Sajnos nem tudom. Ha tudnám, nem itt ülnék. :) És még valami:
index.hu/belfold/igazamiigaz/2012/02/22/valoban_2_6_millio_magyar_tartja_el_a_tobbit/
Valóban 2,6 millió magyar tartja el a többit?
Az állítás: „Végül 2010-re oda jutottunk, hogy 2 600 000, igen 2 600 000 adófizető tartotta fenn a 10 milliós Magyarországot” – Orbán viktor, 2012. febrár 7-én, az országértékelő beszédben.
A tények: A Nemzeti Adó és Vámhivatal, korábbi nevén az APEH adóstatisztikái szerint 2010-ben 4 567 985-en készítettek személyi jövedelemadó-bevallást, ténylegesen 3 525 536-an fizettek szja-t.
Az ítélet: Hamis.
Crescendo 2012.02.23. 18:53:36
Az allam adok formajaban elszedi a penzt a privat szferabol, majd ezt kiosztja az allami szfera dologzoi, valamint egyeb formakon (segely, nyugdij, stb.). Ebbol aztan visszavesz valamennyit ado cimen meg toluk is.
Akkor most honnan is volt penze az allami alkalmazottnak, hogy adot fizethessen?
Ha megy a privat szfera nelkul, ahogy az index sugallja, akkor itt a Kanaan, tobbet dologznia senkinek sem kell.
Peterpapo 2012.02.24. 08:44:04
Mi van? Ez a cikk egy dologról szólt. Mennyi adófizető van és az adatokkal szemben mit állított Viktor? És nem arról, hogy mennyi volt a tiszta bevétel. Pont.
Crescendo 2012.02.24. 12:13:53
Nyilvanvalo, hogy 3.5 millio adofizeto van, ez nem kerdeses.
Csakhogy az allami alkalmazottak a privat szfera altal befizetett penzt kapjak meg, amibol aztan ok is adoznak. Egy hatalmas kodosites allami reszrol, hogy ugy tegyenek, mintha ezen alkalmazotti csoport is reszt venne az ertekteremtesben, amibol aztan az adokat be tudja szedni az allam.
Lehetne 8 millio adofizeto (SZJA)is, ha a nyugdijakat, segelyeket es minden mas allami tamogatast megadoztatnanak...
De ez nem segitene azon a helyzeten, hogy a tenyleges ertekeloallitas es ezen keresztul az adobeszedesi lehetoseg teljesen a privat szfera adofizetoi vallan nyugszik.
Es ezt pedzegette a fonok. Ebben kivetelesen igaza is volt az index meg vagy pusztan butasagbol, vagy szandekosan de torzitott.
Az utolsó 100 komment: