Néma gyereknek anyja se érti

2013.05.26. 00:47

Ha nagy meglepetés nem ér bennünket, napok kérdése, és kormányoldalon kitör az örömmámor: lekerülünk a brüsszeli „szégyenpadról”, véget ér a túlzott deficit eljárás. Szó se róla: Orbánék ezt bizony ügyesen csinálták. Kitűztek egy látványos, nehéz(nek gondolt) de elérhető célt. És addig hisztiztek a kettős mércéről, amíg – úgy néz ki – végül engednek nekik. Újabb kiváló kommunikációs hadműveletet láttunk. Ahogy politológusék mondani szokták: sikerrel tematizálták a közbeszédet. A végtelenül bornírt, ugyanakkor szemlátomást remekül működő EU-ellenes retorikával elérték, hogy az akció eredményétől függetlenül a végén ők legyenek a Janik, és szokás szerint leiskolázták a bóbiskoló ellenzéket, amely megint elfelejtette időben elrebegni a maga mondandóját.

Pedig, bizony, lett volna mit elmagyarázni a választóknak.

Először is azt, hogy a három százalék alatti deficitnek csak akkor lehetne örülni, ha nem lenne két igencsak súlyos gond a kréta körül. Az egyik az, hogy a költségvetés bevételi oldalán egy sor olyan tétel (agresszív különadó) szerepel, amelyeknek jogszerűségét az EU erősen vitatja. Hogy az elrabolt magánnyugdíjakat ne is említsük. A másik pedig a társadalmi ellátó rendszerek – oktatás, egészségügy, szociális ellátás, egyéb közszolgáltatások – katasztrofális helyzete. Az „eredményt” tehát nem fenntartható fogyókúrával, „költségvetési életmódváltással”, hanem jojó-diétával érték el. És az eszetlen böjtnek bizony máris megvan a böjtje.

Az ellenzéki politikusoknak nem ártana továbbá azt is világossá tenniük, hogy a várható deficitügyi fejlemények és a „magyar kérdés” brüsszeli kezelése között nincs közvetlen kapcsolat. Az EU várható döntését kapitulációként értelmezni marhaság. Tavaly, amikor a túlzott deficit miatt ideiglenesen megvonták a Magyarországnak szánt EU-támogatások egy részét, az ok a költségvetési hiány volt, nem más. Az, hogy Orbánt közben hányan tartják szőrös talpú balkáni zsiványnak, csak annyiban játszott szerepet, hogy vele szemben senki nem akart méltányosságot gyakorolni. Az EDC-döntés tárgya nem az orbáni „demokrácia”, vagy az EU és vezetői irányába rendszeresen megeresztett büdösbunkó benyögések miatti bosszú. A kormány nem gyűrte le Brüsszelt. Sem az Európai Bizottság, sem a tagállamok nem kapitulálnak. A Tavares-jelentés változatlanul az asztalon van. Arról van csak szó, hogy – ellentétben azzal, amit narancsuralom alatt itthon megszoktunk – Európában, ha valamire nincs világos jogalap, azt pusztán erőfitogtatásból nem teszik meg, Akkor sem, ha egyébként technikailag meglenne rá a lehetőségük.

Orbánnak így is minden oka megvan az elégedettségre. Megkapta, amit akart, megint hülyét csinált mindenkiből. Az ellenzék viszont komoly figyelmeztetést kapott: az Orbán-kormány nem felmutatható eredmények nélkül fog a választók elé állni. Különösen, ha az ellenzék bárgyú mód hallgatva megengedi, hogy a populista jobboldal ezeket hatszor akkorának láttassa, mint amekkorák.

A bejegyzés trackback címe:

https://ghostwriter.blog.hu/api/trackback/id/tr465318271

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.26. 09:39:24

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vakapad 2013.05.27. 13:41:19

@nusica:

Igaz. Lindalinda stílusa napéldául sokkal emelkedettebb ("Remélem be se kerül a Parlamentbe a tetves ellenzéki csürhe. Hányok ezektől a hazug csibészektől. Meg az itt óbégató tezsvireiktől. Hajrá Magyarország!"), mint a tetves ellenzéki csürhéé.

vakapad 2013.05.27. 13:42:33

@nusica:

Szerintem is hagyjuk, hogy ki a buta, mert még a végén kiderülne.

politikailagnemkorrekt 2013.05.27. 13:47:15

Tavares jelentés. Aha. Ki is az a Tavares? Normális demokráciában egy olyan ember, aki a világ legpusztítóbb ideológiáját vállalja fel, amelynek nevében világszerte 50 millió ártatlan embert öltek meg, szóval egy ilyen ember nemhogy jelentéseket nem írogathatna, de képviselő sem lehetne. A kommunizmus ugyanis egy mérhetetlenül veszélyes, demokrácia-, és emberellenes eszme, amelyet a modern Európából már régen ki kellett volna tiltani.(Akárcsak a neonácizmust). Tavares meg egy kis büdös komenyista, semmi más. Hát, tömören ennyit erről.

vakapad 2013.05.27. 13:52:21

Érdekes dolog ez az akárhanyadik felvetés az akárhanyadik blogolótól, hogy az ellenzék "nem magyarázza el a népnek".

Ha valaki nem vette volna észre, az ellenzék állandóan ezt magyarázza. A rendelkezésére álló médiafelületeken. Ami bizony nem sok. Fenti okból nem nyűgösködni kellene, hanem segíteni nekik. Deazombansajnos az nem nagy segítség, ha valaki (például itt) elmagyarázza (helyes!), de hozzáteszi, hogy ahhüje ellenzék meg milyen tutyimutyi, mert ebből a népben csak az marad meg, hogy az ellenzék tutyimutyi, a magyarázatból meg annyi, hogy namámegin valaki lyukat akar beszélni a hasamba. Tutyimutyi kormányt meg ki akarna, hászen az még a ZEU setét föjhőként támadó tankjai ellen se tudná megvédeni egyetlen huszáros lovasrohammal kies hazánkat, és egy fél kardcsapással elintézni, hogy a tankok pénzkötegeket lőjenek be a Simicska várba.

Pop40 2013.05.27. 13:54:03

@szonár: Abban én is biztos vagyok, hogy pontosan azt kapjátok jövőre, amit megérdemeltek. :)

Pop40 2013.05.27. 13:57:59

@Ellenőrző QR kód:

Ja, ez jó műsor lesz, ha minden igaz, a tévé azután közvetíti, miután a szakértők megvitatták, hogy a diákok, tanárok, manyuposok, trafikosok, vállalkozók, stb stb miért szavaztak 100%-ban Orbánra. :DDDD

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.27. 13:59:51

@nusica: Nem élek vissza semmivel, és ne terelj. A manyupról törvény mondta ki, hogy magántulajdon. Ennyi. A leírtakra sem reagáltál (pl: örökölhető volt).

Pop40 2013.05.27. 14:01:06

@nusica:
Üsd fel Bencsik elvtárs pártlapját, a Demokratát, kedves elvtárs.
Ott a "Melyik pártra nem szavazna semmilyen körülmények között?" - kérdés alatt megtudod, kitől is kapnak forgóundort a bizonytalanok. :))

vakapad 2013.05.27. 14:01:32

@politikailagnemkorrekt:

Csak azért, hogy néhányan információkhoz jussanak:

Tavares Salazar ellenzékéhez tartozott (namostan, jó lenne tudni, hogy ki is az a Salazar, ugye?). Egyébként Portugáliában antikommunistának tartják, bármit hazudik is róla a FIDESZ.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 14:08:40

@vakapad: sokadszor írod ezt és sokadszor nincs igazad. nem rajtunk múlik, hogy az ellenzék ennyit tud. ez bizony az ellenzéken múlik. bajnain, aki beszari, ha azt mondják, sütiket telepít a gépünkre, a prolikhoz szólva (akik úgyse értik) azonnal hárít. mesterházyn, aki jóváhagyta az elmúlt évek egyik legjellemtelenebb, leggyengébb, legocsmányabb ellenzéki propagandavideóját, amit még egy elsős filmiskolás is profibb módon csinált volna meg. az 1 millió bizonytalan, akik nem kajálták meg orbán baromságait, nem arra vár, hogy valaki cukorkával etesse őket. programot, alternatívát, hiteles arcokat kell adni. ez már nem 2002, jóléti rendszerváltással már nem lehet nyerni. a fidesz tanult azóta. az mszp nagyon nem.

Pop40 2013.05.27. 14:11:28

@politikailagnemkorrekt:

Na ezzel jól megcáfoltad a jelentést. :DDD

Tehát ha mondjuk Sztálin azt mondja, kék az ég, akkor nálad nem kék az ég, mert ő azt mondta, hogy az?:D

ephart 2013.05.27. 14:11:43

a judeobolsik hisztiznek a magyarok meg örülnek

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 14:14:59

@vakapad: és még valami: rég hajtogatják a kis buzi trollok, nincs igazuk, mert amit az övéik művelnek, túlmegy minden határon, de van igazságuk abban, amit mondtak: gyurcsány is beszari módon kormányzott és ügyetlenül is. elég csak annyit mondani, hogy amit a fidesz lenépszavaztatott, simán lehetett volna eleve közvetlenül a költségvetésbe csatornázva, és akkor kis kerülővel, de támadhatatlan lett volna a tandíj, vizitdíj, stb. ez nem csak ügyetlenség volt, de a "bársonyos reformok" és egyéb baromságok hiánya pont azt mutatta, hogy az mszp megbuktatta magát 2006-ban. beszart, 4 évig megint úgy csinált, mintha kormányozni akarna. ebből elég volt. a szakértői imidzs, amit úgy nyomatnak magukról, arra volt elég, hogy relatíve jó helyzetből (amihez orbánnak persze vajmi köze nem volt, mert horntól kapott egy működő gazdaságot) belekormányozzák az országot egy csődhelyzet közeli állapotba. miközben hatalmas pofával osztották az szdsz-mszp tengelyen, hogy a szakértelem az ő oldalukon van.. nos, elég annyit, hogy legalább a devizahitelezés bajait láthatták volna és tudom, hogy járai mekkora gyökér volt, de egy kormány mindig tehet azért, hogy valami történjen/ne történjen meg. aztán bajnai hiába volt jó vezető, a számok itt senkit nem érdekelnek ilyen mélységben. tessék meghagyni az egykulcsost, hagyják békén a középosztályt, ne adjanak nekik okot arra, hogy akár eltöprengjenek, nem jobb-e nekik mégis orbán. szóval bajnai politikusnak gyenge, taktikai érzéke nulla. ha így megy tovább, a fidesz röhögve nyer. amúgy meg bőven van az ellenzéknek médiafelülete, tudni kell használni.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 14:15:39

@ephart: apád faszát kisfiam. te nem vagy magyar, te egy olcsó hazaáruló vagy. a magyarok azok, akik aggódnak a hazájukért.

Locassen 2013.05.27. 14:16:23

@vakapad:

aha:)
António de Oliveira Salazar (1889-1970)
Rui Tavares (1972-)

ez meg itt az általa képviselt Baloldali Blokk:
en.wikipedia.org/wiki/Left_Bloc

alapította a Népi Demokratikus Unió, meg a Forradalmi Szocialista Párt, tagja az Európai Antikapitalista Baloldalnak olyan illusztris szervezetek társaságában, mint a belga Forradalmi Kommunista Liga, vagy Német Kommunista Párt

de ha te azt mondod, hogy antikommunista, akkor az biztos úgy is van...

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 14:22:45

@Locassen: teljesen mindegy, hogy milyen címke van rajta. foglalkozz a mondanivalójával. és nézegesd gyakran, orbán miket mondott a pályája kezdetén, ha már ennyire érdekel a múlt és a jelen.

s 2013.05.27. 14:24:11

@reszeg tengeresz: Igaz. Csak hát az a nagy francos helyzet, hogy az edp a fidesz által megnyert választás után is hatályba léphet. Vannak rá példák, sajnos. Tehát ez csak akkor jó módszer (a minden áron való kikerülés), ha közben nem áll meg a gazdaság. Itt nem ez a helyzet, tessék a fogyasztási adatokra nézni, alig tankolunk, alig költünk, alig csinálunk bármit is.

Kacsura 2013.05.27. 14:29:44

@Lindalinda: Magyarország a magyaroké. Nem a fideszé, nem az mszp-é, nem a jobbiké meg a többi túlfizetett bandáé. Hanem a polgáraié. Világos?

micsoda? 2013.05.27. 14:32:25

Úristen, akkor ezt hallgathatom a Kossuth rádióban minden hír órában. Kikapcsolom, eddig is ezt tettem péntekenként.

szamoai 2013.05.27. 14:36:03

@nusica:

Nézőpont kérdése. Nekem úgy tűnik inkább te élsz vissza azzal, hogy a "számla" szó angol megfelelőjének (account) ANGOLUL van más jelentése is. Most komolyan, Facebook-számla? :D Az egy dolog, hogy ezen felröhögtem de most őszintén: TE MAGAD a mindennapi beszédedben használtad már valaha ezt a kifejezést?

Másrészt az idézett törvényt mennyiben írja felül az a tény, hogy neked nincs pénz a Facebook-számládon?:)

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2013.05.27. 14:39:39

Eddig azt szajkózták a fideszes barmok, hogy a baloldal áskálódása miatt van már csak a túlzott deficit eljárás. Most akkor hogy megszűnt, ugye az a baloldal érdeme?

vakapad 2013.05.27. 14:49:26

@Locassen:

1./ "Ki is az a Tavares? Normális demokráciában egy olyan ember, aki a világ legpusztítóbb ideológiáját vállalja fel, amelynek nevében világszerte 50 millió ártatlan embert öltek meg, szóval egy ilyen ember nemhogy jelentéseket nem írogathatna, de képviselő sem lehetne. A kommunizmus ugyanis egy mérhetetlenül veszélyes, demokrácia-, és emberellenes eszme, amelyet a modern Európából már régen ki kellett volna tiltani.(Akárcsak a neonácizmust). Tavares meg egy kis büdös komenyista, semmi más. Hát, tömören ennyit erről."

2./ "Tudatta ugyanakkor azt is, hogy ő maga is kérte egy ténybeli tévedés korrigálását a magyar kormánytól. Úgy tudja ugyanis, hogy Győri Enikő államtitkár is beszélt arról korábban, és a kormány honlapján is szerepelt, hogy Tavares a kommunista pártban kezdte politikai karrierjét. „Ez nem igaz. Ahogy az ötvenes évek Amerikájában mondták: nem vagyok és sosem voltam tagja a kommunista pártnak” – szögezte le a portugál politikus, aki egyúttal azt kérte, hogy ez többé ne hangozzon el, mert „félreértésekhez vezethet a jelentéstervezet értelmezésével kapcsolatban”.

kifordított nagyanyó 2013.05.27. 14:54:38

Gyerünk fideszbirkák,nyomjátok!:))
Remélem akkor is ilyen lelkesek lesztek,mikor a viktorotokkal együtt akasztunk fel titeket.
Persze viki kerülhet fecó mellé.
De a többi lámpavason lesz még hely nektek.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 14:59:22

@vakapad: ne maradjon. viszont kapjon észbe az ellenzék. képzeld csak el, mit tudna mondani a fidesz-gépezet egy chikánra? semmit. kussolnának és osztogatni kezdenének, ami a félelem legbiztosabb jele.

2llkedő 2013.05.27. 15:07:35

@politikailagnemkorrekt:
Márai Sándor:
"Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a 'jobboldaliság' címkéjével ismert különös valamit; a tudatot, hogy ő mint 'keresztény magyar ember', előjogokkal élhet e világban; egyszerűen azért, mert 'keresztény magyar úriember', joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem 'keresztény magyar' vagy 'úriember', tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság igazi értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a 'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. (...) Ez a fajta soha nem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet."

vakapad 2013.05.27. 15:30:22

@balage_81 reloaded:

Lehet, hogy hiba belemenni, de nem állom meg.

1./ El kell ismernem, hogy egy kétharmados, az alaptörvénnyel abszolút szabadon rendelkező, egykirályos rendszerhez képest egy koalícióban való kormányzás (ahol a koalíciós tagok finoman szólva se azonos alapállásponton vannak) alkotmányos fékekkel és ellensúlyokkal korlátok közé szorítva valóban beszari. Semmit sem lehet erőből véghezvinni, már a koalíciós egyeztetés is kész rémálom, és hol van akkor még a többi. A mai tényleg sokkal jobb, Orbán reggel megmondja, mi legyen, és másnapra kész, oszt annyi. Ehhez az alkotmányos fékek és ellensúlyok szépen sorfalat állnak mereven tisztelegve.
2./ A 2002-ben a hatalmat átvevők helyzetéről viszont azt kell mondanom, hogy nem jó helyzet volt, hanem rossz. Nagyon rossz. Ezt próbálták meg korrigálni, mind Medgyessy, mind Gyurcsány (utóbbi sikerrel).
3./ A „devizahitelezés bajairól” elmondanám, hogy nem a devizahitelezés a probléma, hanem a hitelezés. Az emberek nem a devizahitelt nem tudják fizetni, hanem a hitelt (nekem is van, és ha így marad az árfolyam, akkor 2014-től kezdek rosszabbul járni, mintha forinthitelt vettem volna fel ). A hitelt pedig a zemberek azért nem tudják fizetni, mert elvesztették az állásukat. Ki a világválság következtében, ki pedig a jelenlegi katasztrofális gazdaságpolitika miatt (ahogy én is).
4./ A „csődközeli állapotba való kormányzás”-t nem tudom hová tenni. Annyiszor leírtam már, hogy a világválság előtt 65 % volt az államadósság, a várható éves hiány meg 3 %, pedig volt 13. havi mindenből, és nem is voltunk bóvli kategóriában. De ha mindenáron muszáj a világválság hatásait Gyurcsányék nyakába varrni, akkor muszáj. Nem tehetek ellene semmit.
5./ Hogy Bajnai gyenge taktikai érzékkel rendelkezne, arról még nem derült ki semmi. Hogy pragmatikus politikus, azt viszont már tudjuk, és hogy volt már miniszterelnök, ráadásul nem is rossz, az se nagy titok. De hogy milyen veszélyt rejt a leendő kormányzást illetően a „politikusnak gyenge” kifejezés, az sajnos nem lett bővebben kifejtve.
6./ A vizitdíj „becsatornázása” valószínűleg a wishful thinking kategóriájába tartozik, de ha elmagyarázzák, hogy ez technikailag hogyan valósítható meg, akkor el fogom fogadni.

Mellékesen megjegyezném, hogy ha valaki le akarja váltani Orbánt, akkor a jelenlegi ellenzék bármiféle negatív beállítása ennek ellenében dolgozik. De ezt csak mellékesen.

baldoc 2013.05.27. 15:31:01

@balage_81 reloaded: Milyen csődhelyzet közeli helyzetbe hozta Gyurcsány Mo.-t ??
A 2008 szeptemberi gazdasági adatokat hasonlítsd már össze a mostani 2013 tavasziakkal ! Akkor az elmúlt 3 évben mi történt ?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.27. 15:35:06

@félázsiai 2llkedő:

Kiveszed a szövegkörnyezetéből az idézetet. Magyarországnak JOBBOLDALI fordulat kell.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.27. 15:39:21

@vakapad:

Komcsi volt 2011-ig, azóta független. Az EP-ben a zöld frakció tagja, s nem a komcsi frakcióé. Tőkés László frakciótársa.

TiZ 2013.05.27. 15:41:37

@Antipatikus Féreg: Ez igen! Sikerült egy mondatba belesűríteni mindazt, amit az iskolában tanultál. Gondolom nem jutott el agyadig Szevasztok válasza, mert akkor csak lenne újabb hozzászólásod. Persze lehet, hogy most lesz. Hajrá!

Bogyó 2 2013.05.27. 15:50:22

@Lindalinda: "Remélem be se kerül a Parlamentbe a tetves ellenzéki csürhe. Hányok ezektől a hazug csibészektől. Meg az itt óbégató tezsvireiktől. Hajrá Magyarország!"

Te aztán egy igazi demokrata vagy! Valamikor a többpártrendszerért küzdöttünk, ma meg basszus ilyeneket kell olvasni! Hidd el, a kormánypártoktól is hánynak sokan, aztán akkor mi lesz itt?
És képzeld Magyarország nem egyenlő Fidesz. Magyarország baloldaliakból, liberálisokból, zöldekből, buzikból, cigányokból, zsidókból, turulmadarasokból és leginkább közönyös fásultakból is áll. Véletlenül se csak a Fidesz-hívőkből, hiszen bárhogyan is alakul, az biztos, hogy az ország lakóinak többsége nem fog a Fideszre szavazni, ahogyan eddig se tette. Az hogy kisajátítják ismét négy évre a hatalmat, más kérdés. Hogy az ellenzék se ér egy hajítófát se, az is más kérdés. Sok mindennek az oka ez. De ismét egyszínű Parlamentről álmodozni félelmetes dolog. Hogy Magyarország jövőjét nem az szolgálja, hogy egypárti Fidesz-kormánya legyen élethossziglan, az egészen bizonyos. Csak elvakult antidemokrata birkák hihetik ezt, akik Annak idején Rákosinak vagy Kádárnak is lelkesen csápoltak volna.

Bogyó 2 2013.05.27. 15:52:19

@ephart: És ki a jóisten az a judeobolsi?

Józsi bácsi Alsóröcsögéről, aki szerint Orbán Viktor nagy gazember, akkor ő már judeobolsi?
Ne légy már röhejes!

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.05.27. 15:53:33

oh dear, már megint ez az egymás basztatása megy, pedig egyformán néztek ki a bótban

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 15:58:30

@vakapad: nem hiba, mert én nem fideszes troll vagyok:)

1./ márpedig egy olajfa-koalíció, vagy egy radicova-kormány az ellenzéknek nem érdeke. sőt, az országnak sem. ezért kell mesterházynak meghátrálnia, mert sajnos nagyon min. elnök akar lenni (és a kutatások alapján senki nem támogatja)
2./ medgyessynek volt miből osztogatni. anno orbánnak is bokros után. megyó semmit nem csinált, az osztogatás nem politika, ész nem kell hozzá. gyurcsány próbálkozott, csak nem mérte fel sem a belső, sem a külső ellenzékét túl jól. de tény, ha pályára állunk (amiről orbán '01 után lehozott minket), már rég euróval fizetnénk
3./ nem, a devizahitelezés nagyobb probléma. nem mindegy. senki nem hívta fel az emberek figyelmét az árfolyam-spekuláció veszélyeire. nem védem őket, nem szeretem a hitelesek nyavalygását sem, de egy kormánynak kötelessége körültekintően szemlélni a világot (ingatlanpiaci buborék) és a belső fogyasztást is
4./ nem vitatom, hogy jobbak voltak a makroszámok. viszont az imf-hitel a csőd elkerülése végett kellett, órákon múlt a szitu, ezt még a baloldal is elismeri
5./ bajnai kitűnő min. elnök volt, a legjobb a rendszerváltás óta, sőt, talán bethlen óta. nem ezt vitattam. a politikai érzékét, ami cserben hagyta. épített egy jó esetben 5%-os pártot, és alábecsülte mesterházy ambícióit, plusz az lmp hülyeségét. semmiféle összefogás nem kellett volna ide. ugyanazt aláíratni az mszp-vel, amit 2009-ben és kész. mindezt mostanában, mikor a szocik már pánikolnának, hogy nem fognak nyerni. nem akarták ők mesterházyt 2010-ben, bajnait akarták megtartani. utána jöhetett volna a milla és a szoli támogatónak. de ezzel a juhásszal politizálni és mesterházyval rivalizálni a legrosszabb kombó. plusz gyurcsány...
6./ egyszerű, a vizitdíj a központi költségvetésbe megy és az visszaosztja a háziorvosoknak utólag.

"a jelenlegi ellenzék bármiféle negatív beállítása ennek ellenében dolgozik" - nem, éppen a kritika hiánya az ellenzék legnagyobb becsapása! gondolj hornra '98-ban. mi minden változott volna, ha akkor nem bízza el magát. az mszp-s oligarchák és mesterházy láthatóan a saját pozícióikkal vannak elfoglalva és le akarják nyomni bajnaiékat. ez orbánt szolgálja. egy blogon vagy egy vitaműsorban ezt szóvá tenni aligha. ne legyünk fidesz, náluk van az, hogy kívülről nem lehet visszajelzést adni. el is vesztették '06-ot.

@baldoc: senki nem vitatja. de az imf-hitel nem viccből kellett.

Balt 2013.05.27. 16:01:43

"A kormány nem gyűrte le Brüsszelt. Sem az Európai Bizottság, sem a tagállamok nem kapitulálnak. A Tavares-jelentés változatlanul az asztalon van."

Na, ebből lesz a még nagyobb pofáraesés...

Balt 2013.05.27. 16:05:10

@elwood: Akkor kérd vissza Bajnaitól - ha módod lesz rá. (Nem lesz, se 2014-ben, se máskor, de hátha előveszik a kampányban...) :)

vakapad 2013.05.27. 16:18:16

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Az EP-ben 2009-ben párton kívüli jelöltként a Bloco de Esquerda (Baloldali Blokk, rövidítve: BE) listáján szerzett mandátumot, és így az Európai Baloldal frakciójához csatlakozott. Az ugyanakkor hamar kiderült, hogy Tavares nehezen viseli, ha mások akarják megmondani neki, mit gondoljon: kezdettől fogva nyíltan kritizálta az őt támogató párt szerinte nem szimpatikus lépéseit, majd amikor tavaly emiatt megintették, és marginalizálni próbálták, otthagyta pártja háromfős képviselőcsoportját az Európai Baloldallal együtt, és átigazolt a zöldekhez. Jellemző apróság: a döntéséről beszámoló brüsszeli sajtótájékoztatón rögtön kikérte magának leendő frakcióvezetője, Daniel Cohn-Bendit egy rá vonatkozó kijelentését…"

Tipikus komcsi viselkedés.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.27. 16:22:17

@vakapad:

Pozitív ez. Komcsi volt, de rájött, hogy hülyeség és kilépett. Rögtön szimpatikus is lett.

vakapad 2013.05.27. 16:27:57

@balage_81 reloaded:

Csak a ketteshez, a többiben úgysem tudunk megegyezni (elnézést a hosszú kifejtésért, meg a két részért):

Mikor Bokros jól elinflálta a forintot, és ezzel olcsóvá tette a magyar munkaerőt, megindult a tőkebeáramlás az országba. Egyre-másra létesültek a termelőüzemek, többek között vidéken is (ott főleg könnyűipar, varrodák, bútorüzemek, cipőkészítő üzemek, de kisebb műhelyek is), ami azért volt fontos, mert a 25 – 30 % vidéken élő, jórészt képzetlen népességet a munkaerőben ennek a negyedét-ötödét igénylő mezőgazdaság nem tudta eltartani (ma se tudja). Magyarországnak saját tőkéje, technológiája és főként a világpiacon eladható(!) terméke nem volt (ma sincs), de azt szívesen hozták a németek meg az osztrákok, végül is európai ország, nincs messze, infrastruktúrája is elfogadható, a munkaerő olcsó (thanksgiving for Bokros), a képzettség meg annyira ezekhez a kisüzemekhez nem volt szükséges.

Aztán jött a Tocsik ügy, és a nagyon utált Bokros érával súlyosbítva ezt már Horn se bírta politikailag. Így aztán megbukott, Orbánék meg beleültek a készbe. Két évig nem csináltak semmit, csak vitették magukat a langy bokrosi hullámokkal, de aztán valaki a homlokára csapott, hogy ebből így nem lesz világraszóló siker (amelyet azért minden kormányzat szomjúhozik), mert a 4 – 5 % körüli éves GDP növekedéssel nem érjük be belátható időn belül napéldául Ausztriát. Ahhoz 7 – 8 % kellene. Évente. Ki is találták, hogy pénzt kell önteni a nép közé (sajnos, ma sem tudnak többet ennél, csak a célcsoport változott), azzal meglódul a kereslet, a pékek tíz zsemle helyett tizenkettőt fognak sütni, éít, éít, heuréka. Igen ám, de önteni való pénz nem volt (az sohasincs), fenti okból kitalálták, hogy majd jól megemelik a minimálbért, azt ugyanis nem az államnak kell fizetni, hanem a cégeknek. Örült az állam (több adóbevétel, több fogyasztás, nagyobb GDP, és mivel a GDP arányos államadósság egy hányados, még az is csökkent kisujjmozdítás nélkül), valamint örültek a munkavállalók (több pénz állt a házhoz). Egy darabig. Aztán a kis könnyűipari cégek a megnőtt munkaerő költség miatt úgy elmentek innen, mint a sicc. Ez az elmenés már Medgyessy korában történt, mert a gépleszerelés, végkifizetések, adminisztráció nem megy egyik napról a másikra, kapott is a kormány a Parlamentben a FIDESZ-től, hogy Medgyessyék(!!!) elüldözik innen a cégeket. Mára a magyar könnyűipar gyakorlatilag megszűnt, a kb. 160.000 képzetlen munkavállalót azóta az adózóknak kell eltartani, mégpedig családostul. Az addig kétszámjegyű ipari növekedés 2003. környékén drasztikusan visszaesett, az ország munkaerő olcsóságból következő versenyképessége pedig zuhant: a tőke elkezdett napéldául sokkal inkább Szlovákiába menni (az akkoriban jóval olcsóbb volt). Ezt is fel szokták róni az elmúlt nyolc évnek, pedig semmi köze hozzá, viszont jól rá lehet fogni, mert az okok és az időtényező az átlagpolgárnak nem jelent semmit, hiszen egyik hatását se ismeri.
Amit Medgyessy még Orbánéktól örökölt, az néhány szakma kiürülése, mégpedig a közszolgálatban. A megnövekedett minimálbér a többi piaci bért is megnyomta (az állami szektort persze nem), és a tanítók, tanárok, nővérek tömegesen hagyták ott az iskolákat meg a kórházakat a több pénzért. Medgyessy úgy gondolta, a közszolgálati béreket megemeli, és ad 13. havi nyugdíjat, ezzel az egyensúly a reálszféra, a közszolgálati szféra és a nyugdíjszféra között újra létrejön, aztán bokrosi mintára megint elinflálja a forintot, és Orbánék közgazdasági ámokfutása máris korrigálva van (akkoriban még nem lett volna probléma elinflálni, lévén, devizahitelesből elég kevés). A terv lángelmés volt, csak az időzített bombával nem számolt. Az időzített bombát Járainak hívták, és Orbán örökségeként ült az MNB elnöki székében. Hát ő aztán „küzdött az infláció ellen” (meg is kapta a jutalmát érte már előre az első Orbán kormány által megszavazott horribilis fizetéssel, utána meg a Lex Járai formájában, plusz a jelen magas pozícióba ültetéssel). 12 %-os kamat, 230 forintos euró, Járai győzött, László Csabáék vesztettek, pluszként az ország is, mert akkora kár érte, mint ilyen rövid idő alatt még soha. A könnyűipari cégek naná, hogy nem jöttek vissza, az import olcsó lett, a pénz ment ki az országból, a nem minimálbéres multijaink exportbevétele pedig az erős forint miatt csökkent, és így GDP növekedéssel nem tudtuk kinőni azt a közszolgálati béremelést, amit Medgyessy vezetett be. Fentiek miatt szidják ma a közgazdászok szegény Medgyessyt, pedig nem csak ő, hanem elsősorban Járai volt az, aki az akkor Magyarországot sújtó, nem kicsi gazdasági kárért felelős. Hogy kinek a bíztatására, az ismert, hogy tudatosan-e, az némileg bizonytalan (mivel Járai feltehetően nem ostoba, a helyzet még szomorúbbnak látszik).

vakapad 2013.05.27. 16:28:57

Következett azonban Orbánék áldásos tevékenységéből még valami. Mégpedig egy nagyon keserves esemény: Magyarország túlfogyasztóvá vált (a termeléshez képest a jövedelmek előreszaladtak), és ezt valakinek helyre kellett állítani, mert a hitelfelvétel nem folytatódhatott a végtelenségig. Az Orbán-féle gazdasági saller hatásain Medgyessy csak rontott, helyrehozni Járai miatt nem tudta, maradt Gyurcsány. Ha akarta, ha nem. Megjegyzendő, hogy a túlfogyasztás visszafogása igenigen kellemetlen feladat (megszorítások, addig ingyenes szolgáltatások részbeni fizetőssé tétele, stb.), pláne, ha a nép nem tudja, hogy a helyrehozó nem azonos az elkövetővel. Mert nem tudja ám!

Na de az már egy másik történet.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.27. 16:30:16

@balage_81 reloaded:

"de ezzel a juhásszal politizálni és mesterházyval rivalizálni a legrosszabb kombó"

Na, ez teljesen igaz. Úgy indult, hogy a jobboldali liberális teret fogja propagálni, erre összeállt az egyébként is balos LMP idiótább szárnyával meg a drogos Juhásszal. Sok dologhoz értt ez a Bajnai, de a politikához nem, ez pedig elég nagy hátrány egy választási kampányban.

hot-spot (törölt) 2013.05.27. 16:34:59

Szerintem meg igen tiszavirág életű lesz ez a szégyenpadról lekerülés.

hot-spot (törölt) 2013.05.27. 16:40:12

Összetehetik a két kezüket,ha a választások végéig kitart a dolog.Én mondjuk beszarnék a röhögéstől,ha a választások előtti hónapban vissza is kerülnénk.PPPP

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 16:45:47

@vakapad: ezt cáfolni nem tudom, ezért nem is próbálkozom vele, de azt sajnos tartanom kell, hogy a devizahitelezés veszélyeit sem a pógárok, sem az állam nem vette komolyan. nem azért mondom ezt, mert róna vagy orbán ezt mondja, hanem azért, mert látom a következményeit. gyurcsányról meg annyit, ha valaki kiüti az ellenzéket de a belső ellenzékét képtelen, illetve később a külsőt sem tudja leszerelni, az béna sajnos. még akkor is, ha az utóbbi évek legtehetségesebb baloldali szónokának és taktikusának tartom (ilyen rossz a többi...). viszont egy reformot sem tudott érdemben átverni, ez borzasztó gyenge, ezt menteni nem lehet. és hogy egy klasszikussal zárjam: "visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet. Hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól, meg a jobboldaltól és tanulja most már meg magát nem ő hozzájuk mérni, hanem a világhoz. Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni.". na, ez hiányzik a mostani ellenzékből:)))

J.László 2013.05.27. 16:50:09

Nagy összegű fogadást kötöttem volna, hogy az eljárás alól kikerülés is baj lesz.

Der ewige Manyup:
www.mfor.hu/cikkek/A_strasbourgi_birosagot_nem_erdekelte_a_magannyugdijt_erinto_magyar_panasz.html

Igazán visszatérhetne már a ballib a goebbelsi propagandáról a leninire. Kibaszarintott unalmas, hogy 1-2 témát rágnak 24/7 megállás nélkül. A lenini propaganda ennél azért szórakoztatóbb volt. Azon legalább lehetett röhögni.

Fejesrob 2013.05.27. 17:04:49

"A másik pedig a társadalmi ellátó rendszerek – oktatás, egészségügy, szociális ellátás, egyéb közszolgáltatások – katasztrofális helyzete."

Neked láthatóan fogalmad sincs mi van pld. Szlovákiában.

Mész orvoshoz egy akut dologgal és nincs helyettes. Hol az orvos. Nincs. De hát itt van, hogy most rendel. Akkor sincs. Ki a helyettes? Senki. Mikor jön vissza? Ha lesz helyettes.

"Szerencsére" az eset olyan súlyos volt, hogy a kórházban már ellátták.

Egyébként az EU épp most köpi magát újból szemben. Az EU szabályai szerint semmilyen módon nem vonható meg állampolgárság egy EU országban és hogy ne kelljen elítélni emiatt a szlovákokat, zárt ülésen tárgyalták.

Fejesrob 2013.05.27. 17:06:58

@hot-spot: Gyurcsányék idején kerültünk oda és Gyurcsányék az égvilágon semmit nem tettek azért, hogy lekerüljünk.

komissarlajos 2013.05.27. 17:08:44

@Szevasztok: Tisztelt @Szevasztok!
Miért fecséreled az energiádat egy pondróra?

hot-spot (törölt) 2013.05.27. 17:09:37

@Fejesrob: Ez amúgy milyen előnnyel fog járni?Nekem mint a világ legegyszerűbb állampolgárának pölö számít majd valamit?

VT Man 2013.05.27. 17:10:13

Az oroszok is csak "ideiglenesen" állomásoztak Magyarországon a II.VH után.

Úgy 45 évig tartott ez az "ideiglenes" és "nem fenntartható" állapot.

komissarlajos 2013.05.27. 17:10:40

@Fejesrob: Ne menj Szlovákiába!!!
Gyere el Pécsre a Megyei Kórházba! És láss csodát... fidesznyik banda.

Fejesrob 2013.05.27. 17:14:06

@hot-spot: Számít. Még többet fogsz szívni, mert az adósságot akár Orbán, akár Bajnai rajtad is leverik.

Neked meg ugye nem mindegy, mennyi van.

reszeg tengeresz 2013.05.27. 17:18:50

@vakapad: tulzott jovedelmek...hogy van pofad ilyent leirni te szemet libsi. Otodet, hatodat se kerestek/keresik emberek annak amit pl. Ausztriaban, az arak meg igen hasonloak, es van pofad ezt leirni. Nembaj oreg, ezert a kurva arroganciatokert fogtok ti vegleg a szemetdombra kerulni!

hot-spot (törölt) 2013.05.27. 17:20:15

@Fejesrob: Mivel nincs semmim,így ez engem nem hiszem hogy érint.Megnyugtattál,köszi.:)

baldoc 2013.05.27. 17:25:21

@vakapad: Az időzített bomba valóban Járai volt ! 2003. novemberében 12.5 %-ra emelte az MNB kamatot ezzel zöld jelzést adott a devizahitelezésnek , ami 2004.I.negyedévben robbant is !Az euró és a svájcifrank 2% körül volt ez volt az igazi oka a devizahitelezésnek ! Azzal vádolják Gyurcsányékat , hogy miért nem állították le , képzeljük el mit tett volna Orbán , ha 300 ft-ért népszavaztatott ,akkor mit művelt volna ha betiltja a 4-6%-os devizahitelt és meghagyja a 18-20%-os forinthitelt , mert ugye ők a "bankárkormány " ! Akkor nem 2/3-a hanem 4/5-e lett volna !!

hot-spot (törölt) 2013.05.27. 17:27:04

@reszeg tengeresz: Hát bazzeg,mondjuk a szállodaipart elnézve,napi 20 szobáért van arcuk odafizetni 80 ezer nettót havonta.Míg ugyan ez a munka mondjuk Ausztriában heti 80 ezer, ft-ba átszámolva.
Na de egyszerű a megoldás,nem kell elvállalni azt csá.Csinálja az igazgató úr ennyiért.DD

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 17:36:40

@vakapad: még valami, ha már az ellenzékről volt szó. mondok három réteget, tessék, itt a program nekik:

1. kisvállalkozók
2. nők
3. fiatalok

simán föl lehet rájuk építeni egy polgári jobbközép programot. mielőtt bokros ellopná. vagy fodor. tessék, itt a lehetőség arra, hogy csináljanak egy társadalompolitikát. de mit is gondol ezekről az e14 vagy az mszp? hát ez az. még mi se tudjuk...

Mitzimackó 2013.05.27. 17:37:02

@Antipatikus Féreg: hát ki a f@szomé egy folyószámlán lévő pénz, ha nem azé, akinek a nevét a folyószámla viseli, bunkókám?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 17:39:45

@reszeg tengeresz: te se lettél okosabb gyerek...

képzeld el, a melós pont annyit fog keresni, amennyit feltétlenül adni kell neki. ezt hívják piacgazdaságnak. és képzeld el, 50 éve ausztriában sem keresett annyit, mint most. majd ha tudunk jól működő gazdaságot építeni és lasszóval kell fogni a melósokat, akkor fognak több fizetést kapni.

mivel a kierőszakolt béremeléstől nem lesz nagyobb a termelékenység és a bevétel, a vállalkozó kénytelen lesz elbocsájtani néhány alkalmazottat, hogy pénzénél maradjon. vakapadnak igaza van, és kirakom neked, hogy miért: ha a tőkét nem tudod fegyverrel kényszeríteni, hogy ide jöjjön, akkor megy szlovákiába, szevasz. na, ennyit ér a habzó szájú pofázás te sötét idióta.

@hot-spot: "Csinálja az igazgató úr ennyiért" - ejha, most aztán jól kitoltál az igazgatóval. nem lennék a helyében..

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 17:41:54

@J.László: attól, hogy valamit később kapsz meg, még a tiéd. és még orbán is megígérte az egyéni számlákat.

ennyire egyszerű dolgot még egy fideszes is simán megérthetne, de úgy látszik, ti mindig képesek vagytok lejjebb süllyedni, ha butaságról van szó.

regress 2013.05.27. 17:48:00

@nusica: neked már nem jutott trafik,úgy látom

Reszelő Aladár 2013.05.27. 17:56:47

@Szevasztok:
Olyan régi téma. Csak amíg a magánba fizetted, addig én meg államiba. És enyémből fizetik az én anyámat, meg a tiedet is. A tiedből az enyém nem lát semmit.
Túl azon, hogy a te befizetésed hiányzott a közösből, így az mi adóbefizetésünkből kellett pótolni.
Tulajdonképpen állambácsi fizette a te megtakarításod. Majd úgy döntött, hogy nem fogja, sőt, amit eddig befizetett az kell neki.
Attól hogy a könyvtári könyvre ráírod a neved, attól még nem lesz a tied.

berczy04 2013.05.27. 17:57:12

Unalmas már a sok önjelölt közgazdász azon mantrája, hogy nekem milyen jó, hogy lófaszt keresek az árakhoz képest, mert így dől a lé az országba.

Gazdaságtanilag tán' igazatok van, de ha emiatt az átlag ember folyton csak szív, akkor ez egy szar gazdaságtan. Lehet ezt ragozni a végtelenségig, de attól, mert a tőkének itt jó, azért még kenyeret nem adnak.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.27. 18:05:49

@Reszelő Aladár: csak két gond van:

1. erről szó nem volt a kampányban
2. mivel egyéni számla nincs, amit befizet, nem látja viszont később. gyakorlatilag kiszolgáltatja magát a jövő generációk kénye-kedvének, miközben a 3 ezer milliárd eltapsolása hipp-hopp megtörtént. ezért ki a felelős? és mikor állítják bíróság elé?

@berczy04: és mi a megoldás? elűzni a tőkét adóztatással? menjen szlovákiába és akkor neked jobb lesz? lehetne úgy is növelni a béredet, hogy MÉG TÖBB tőke jönne az országba és jól érezné itt magát. győr példája bizonyítja, hogy a dolog működik. de mivel kádári kiskomcsi vagy, akit meg lehetett venni pár ezer forinttal, nem lepődöm meg, hogy fingod sincs a hosszú távú érdekekről.

szamoai 2013.05.27. 18:11:41

@Reszelő Aladár:

Nem te írtad rá a nevedet, hanem a könyvtár, amikor hivatalosan neked adta. Ezek után visszavenni minimum bunkóság.

De itt nem könyvtári könyvekről van szó, hanem nyugdíjról. Amit már most sem csak a nyugdíjjárulékból fizetünk anyáinknak, hanem részben az adóból is. Annak az adójából is, akinek már nem él az anyja, őneki meg hidegvízre sem lesz elég a nyugdíja amikor ő lesz nyugdíjaskorú, mert a gyerekeink kevesebben lesznek mint mi nyugdíjasok. Miért olyan nehéz belátni, hogy az egyetlen megoldás az ha áttérünk egy olyan rendszerre, ahol nem az aktuális fiatalok tartják el egy az egyben az öregeket, hanem -legalábbis részben - a saját megtakarításaikból élnek?

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.05.27. 18:12:37

Te úgy melyik holdon élsz, hogy szerinted ezeket az ellenzék nem mondta el?!

Mi a fasznak emel ki a zIndex egy olyan cikket, amely csak arról szól. hogy a szerző nem olvas sajtót, és alájátszik Orbánnak?!

berczy04 2013.05.27. 18:16:39

@balage_81 reloaded: Már majdnem válaszoltam, de mivel rettentő bölcs módon, rögtön minősítesz, ezért nem teszem. Jó fröcsögést!

hot-spot (törölt) 2013.05.27. 18:48:10

@balage_81 reloaded: Valóban kibasztam vele,mert nem lesz neki I.oszt.dolgozója,csak selejtes szar!
Na ugye,hogy kibaszás?!

2llkedő 2013.05.27. 18:49:13

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Kiveszed a szövegkörnyezetéből az idézetet."

Miért? Mi a szövegkörnyezet?

Egyébként az, hogy kivenni valamit a szövegkörnyezetből, csak, és kizárólag a jobboldal joga?

2llkedő 2013.05.27. 19:15:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Márai előre látta a fideszt, mint jobboldalt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.27. 19:23:11

@félázsiai 2llkedő:

Hát, ez nem valószínű. Ő az 1920-1944 közti kormánypártra utalt "jobboldal" alatt és nem általában a jobboldalra. Persze, az igaz, hogy a Fidesz bizonyos mértékben utódja lett a horthysta kormánypártnak.

torró 2013.05.27. 19:26:46

Látom, a helyzet változatlan, ugyanúgy "tisztelitek" egymást mint 4 éve:))) Még mindig ugyan azon rugóztok. Hogy bírjátok!?:))) Na itt egy kis adalék:).
index.hu/belfold/2013/05/16/gyurcsany_igazat_adott_a_jobboldalnak/
Na! Erre varjatok gombot:))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.27. 19:31:26

@félázsiai 2llkedő:

Igen, vannak bizonyos hasonlóságok, de különbségek is. Van amiben a Fidesz jobb, de van amiben Horthyék. Pl. Horthyről sok rosszat lehet mondani, de azt nem, hogy korrupciós ügyei lettek volna vagy hogy lopott.

Geonczeol Gyula Felvidek 2013.05.27. 19:34:03

A deficit ugy tarthatatlan volt. Magyarorszag hatalmas osszeget fizet be az unioba, ebbe a rendkivul rosszul vezetett szornyetegbe. A penzt a tokefelhalmozast tamado szornyeteg adoendszer elvonja attol, aki megtermelte. Tehat aki hatekonyan es termelekenyen termelte meg a toket, attol elveszik, tehat nem fektetheti be es a burokrata elveszi tole es elpazarolja, tehat a munkaja eredmenyet megsemmisiti. Az unitol palyazni lehet bizonyos dolgokra es ott le van osztva, melyik nemet, vagy francia ceg epithet valamit, ami a magyaroknak nem kell. A magyaroknak valami jut, mert rabszolga munkaert Kapnak valamit vissza. A profitot megkapja az unio altal preferalt gyarmatosito multinacionalis mindenekfeletti. Ez az oka tobb Allam elszegenyedesenek is. Az egyetlen ut elore, hogy gyorsabban kell csokkenteni a jegybanki alapkamatot mert meg mindig nagyon Magas. Erre Erdekes modon Londoni elemzok figyelmeztenek, mert aki penzugyi szakember, az latja, hogy csak az egeszseges belso likviditas lehet a valasz. Az orszag sulyos arat fizetett az elmult evtizedek liberalis es kozossegellenes mellebeszeleseiert. Legyen vege annak, hogy az egyenlok egyenlok es a liberalisok mindenekfolotti egyenlobbek.

2llkedő 2013.05.27. 19:35:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"de különbségek is"

Igen, vannak. Kettőt találtam: Galyatető helyett valami egzotikus hely, zsidó vagyon helyett ellenséges vagyon. A többi stimmel. Kár mellébeszélned, mosdatni pártod és kórmányod.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.05.27. 19:42:24

Bizonyára jogos a kritika, miszerint különadóknak és egyéb sanyargató intézkedéseknek köszönhetjük a 3% alatti hiányt. Teszem hozzá 3. éve.

De összevetésben a szocikkal akik végletekig eladósították az országot, és akik miatt ilyen hosszú időre túlzott deficit eljárás alá vontak bennünket, ez hozzájuk képest maga a megtestesült szakértelem.

2llkedő 2013.05.27. 19:45:45

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Ne felejtsd el, hogy a jelenlegi "szagértelemnek" később jön meg az eredménye. Ezért kell, hogy a fidesz nyerjen minimális többséggel 2014-ben, hogy réjuk szakadjon a sok szar.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.27. 19:46:55

@félázsiai 2llkedő:

Hosszú évek óta nincs pártom. Hosszú ideje a legkisebb rosszra szavazok.

Fejesrob 2013.05.27. 19:53:28

Érdekes:

"Ángyán József kigyűjtötte azt is, hogy kik rabolják ki a közös kasszát, hová kerül az agrártámogatások nagy része. Elmondása szerint a 6 legnagyobb érdekeltséghez összesen 13,9 milliárd forint került, miközben a 300 ezer embert érintő tanyafejlesztési programra csak nagy harcok árán sikerült kiharcolni 1 milliárd forintot. A legtöbb agrártámogatást Csányi Sándor érdekeltsége (3,969 milliárd forint), Nyerges Zsolt érdekeltsége (3,739 milliárd), és Leisztinger Tamás érdekeltsége (2,676 milliárd) kapta. Ángyán szerint egy egységes hálózatról van szó, melyet "maffiacsaládok" működtetnek. A volt agrárállamtitkár szerint a "libatolvaj" Bajnai Gordon is maffiózó."

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.05.27. 19:59:19

@félázsiai 2llkedő:

Most is van már eredmény:

index.hu/gazdasag/2013/05/27/hihetetlen_hogy_mennyi_penz_jott_mo.-ra/
"A külföldi közvetlentőke-befektetések magyarországi állománya együttesen 78,5 milliárd euró volt 2012 végén, ami a GDP arányában a legmagasabb, illetve egy főre vetítve a második legmagasabb a közép-európai térségben."

index.hu/chart/2013/05/15/europai_dobogos_a_magyar_novekedes/
"0,7 százalékkal nőtt a magyar GDP az első negyedévben a tavalyi utolsó negyedévhez képest. Ezzel kijöttünk a technikai (statisztikai) recesszióból és elméletileg újra növekedési pályára állhat a magyar gazdaság, "

Gatinho 2013.05.27. 19:59:34

A cikk kétségbeesett ballib ajvékolás, ennyi... :)

Fejesrob 2013.05.27. 20:02:05

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Nem értem miért linkelsz rossz híreket. Azt akarod, hogy egyesek rosszul aludjanak?

birkakhoz 2013.05.27. 20:32:25

@Lindalinda: Remelem Orban a keresztapa el lesz takaritva a politikabol, minel elobb annal jobb az orszagnak a sok agymosott birka mint te meg talal egy uj imadhato felorult masik populista hatokrot! Azert szeretem a populista sokszinu diktatorokat mert mindenkinek azt mondjak amit epp hallani szeretnenek igy mukodik a teljes elvtelenseg ! Szavazatba merik a sok birkat azok meg begetnek is mint te.

birkakhoz 2013.05.27. 20:35:10

@Gatinho: Nincsen ballib te masik birka! orban kb ugy jobboldali mint Putyin! De nem gaz mert azt begeted amit a rohadt narancsosok a szadba adnak, jol kiszolgalod oket .

birkakhoz 2013.05.27. 20:37:42

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: 90% felett van az allamadossag a lopott magannyugdij penzzel feljavitott adatok hamisak mint a Fidesz A-Z ig! Orban egy csalo!

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.05.27. 21:40:58

Jesszusom, nekünk van ellenzékünk?!!

KICSODA???!!!

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.05.27. 21:42:36

De most őszintén, van ma Magyarországon olyan hogy ellenzék???!!!

ob.szerver 2013.05.27. 22:07:01

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

"0,7 százalékkal nőtt a magyar GDP az első negyedévben a tavalyi utolsó negyedévhez képest."

Számoljunk egy kicsit.
2012 IV -2,7%
2013 I. 0,7%

Az annyi mint...... -2% fél év alatt.

Frenetikus siker. Egész Európa minket csodál és irigyel. Végre van minek örülnünk és van mire büszkének lennünk.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.27. 22:53:07

viseljétek méltósággal...hiába hisztiztek itt baszkikám
....így jártatok.

2llkedő 2013.05.28. 05:55:14

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

És hun van az a sok píz, mert hogy nem lehet látni, az biztos. Vagy nem lehetséges, hogy ennél több megy ki?

reszeg tengeresz 2013.05.28. 10:21:09

@balage_81 reloaded: rohadt libsik, pofaztok itt mindig a piacgazdasagrol, hogy igy meg ugy, de azert az altalatok hon imadott bankjaitok mind csodbe ment volna a piacgazdasagi torvenyek szerint! Akkor jol jott, hogy szocialista modszerekkel mentenek meg titeket kozpenzbol mi, te takonygomboc? Szpval ne pofazz errol, mert nektek ballibeknek most melyen kussolni kene, es elasni magatokat, nem meg nektek vagdalkozni te hanyadek!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.28. 19:05:23

@reszeg tengeresz: sokan kísérleteztek a piacgazdaságnál jobb módszerekkel, de még senkinek nem jött össze. viszont tudok olyan országot, ahol a bankok extra profitot zsebelnek be és még sincs se híre, se hamva a válságnak: svájc. de kérlek, ne tartsd magadban mély és filozofikus gondolataid, találj ki nekünk egy új gazdasági rendszert, hajrá. magyarázd el, ha kikényszerítjük, hogy több legyen a fizetés, akkor:

1. ki dönti el, hogy mennyi az annyi?
2. mi van, ha a cégek megköszönik, és elmennek máshova?
3. a bankok elleni harc eddig mi jót hozott az országnak azon túl, hogy lefagyott a hitelezés?

egyébként nyoma sincs már az észosztó nagy pofádnak, kicsit frusztráltnak, csalódottnak tűnsz meg hát a gyógyszer is a komód alá gurulhatott. na ezért mondom én, hogy fideszes/jobbikos lúzer sose lesz boldog ember: kétharmadotok van és mégis ilyeneket kiabálsz a neten. mondanám, hogy valahol sajnállak, de igazság szerint öröm nézni a frusztrációd:)

Kowalski, helyzetjelentést! 2013.05.29. 22:15:22

michaelknight.blog.hu/2013/05/24/gyozelem_vagy_kapitulacio

"Egészen szürreális élmény azt olvasni egynémely portálon, hogy Orbán győzött, meg hogy legyűrte Brüsszelt, és Magyarország végre kikerülhet a túlzottdeficit-eljárás alól.

Lófaszt győzött, kiskezitcsókolom. Kapitulált."
süti beállítások módosítása