A vég kezdete

2012.10.12. 02:10

Nem kell nagy bölcsesség kijelenteni: Bajnai Gordon visszatérése korszakhatár lesz. 2012. október 23. után semmi sem lesz úgy, mint annak előtte. Bármit mondjon is majd beszédében a volt miniszterelnök, az a vég kezdete lesz. Csak épp azt nem tudjuk még, hogy kinek, vagy minek a végét hozza el nekünk.

A nagy visszatérés módját illető minden kétség ellenére szívet melengető érzés megérezni, hogy lám-lám: a mindenható Orbán rezsimnek igenis van félnivalója. Egy rövid pillanatra átérezni a reményt, hogy a pocakos tábornok nem marad örökre a nyakunkon. Mert most először ez már nem csak álom – hanem valódi lehetőség. Egyszerűen azért, mert Bajnai Gordonnak a demokratikus ellenzék minden szekértáborában vannak hívei – akik sokan vannak, sőt elegen. És ezt rajta kívül ma senki más nem mondhatja el magáról.

Mindez pedig azért lehet így, mert a közvélemény többsége számára a Bajnai-kormány egy éve elkülönül az azt megelőző hét évtől. Azért, mert a választók ma is úgy gondolják, hogy Bajnai Gordon egyfelől sikeres volt, másfelől pártok és ideológiák felett áll.

Ami az állítás első felét illeti: tény, hogy bár hivatali idejében Bajnai Gordon sem volt kimondottan népszerű, politikáját tartalmi oldalról – hogy azt ne mondjam: „szakmai szempontból” – kikezdeni igazából senki nem tudta. Azt, hogy Orbánéknak miféle alapjuk volt arra az ocsmány, farízeus fröcsögésre, amit „ellenzéki alternatíva” címén akkoriban előadtak, azóta pontosan kiderült. És bár Bajnai intézkedései korántsem voltak előzmény nélküliek, a válságkezelő kormány nagyjából mindent elért, amire reálisan lehetősége volt. Ha a Fidesznek lett volna annyi esze, hogy erőnek erejével nem dúlja szét a Bajnai-kormány gazdaságpolitikai hagyatékát, a Viktatúra gulyás-populizmusa alighanem szilárd lábakon állna. Szóval – a mondat első fele igaz: Bajnai Gordon sikeresen kormányzott.

2009.jpg

A második állítás, miszerint Bajnai Gordon pártok és ideológiák felett állna, már nem ilyen egyszerű. Tény, hogy az ex-kormányfő nem volt az MSzP tagja. Csakhogy olyan miniszterelnök, aki nem valamely politikai párt(ok) akaratából került volna a székébe, még nem volt Magyarországon. (Elárulom: 2014-ben sem lesz.) Aki hallgatta Bajnai Gordon beszédeit – 2010 előtt, de akár azóta is – az tudhatja: a nyilvánosság előtt rendszeresen beszélt látható meggyőződéssel pl. arról, hogy az esélyegyenlőség, az elesettek felemelése, vagy éppen a cigányság integrációja megkerülhetetlen politikai feladat, sőt erkölcsi kötelesség. És amikor megszorítani volt kénytelen, akkor is csak olyan adótáblát fogadott el, amelyben a kiskeresetűek nem járhattak rosszabbul, mint annak előtte. Bajnai liberális, baloldali elkötelezettségű politikus – efelől nincs különösebb kétségem. Az MSzP-vel viszont mindig csak olyan szoros viszonyt tartott fenn, amilyenre feltétlenül szüksége volt.

Hogy ez most miért fontos? Azért, mert - hacsak valami nagyon meg nem változott körülötte – Bajnai Gordon 2012. október 23-án is baloldali, liberális politikusként áll majd az emelvényre. És pontosan ez a meggyőződése – nem pedig a technokrata erénye – az, ami képessé és alkalmassá teszik őt arra, hogy újra Magyarország miniszterelnöke legyen. Sőt: csak ez a meggyőződés, ez a belső iránytű teheti őt újra sikeres kormányfővé.

De ugyanezért gondolom azt is, hogy Bajnai beszéde olyan ellenzéki összefogásról fog szólni, amelyben – minden választási matematikai szükségszerűségtől függetlenül is – helye lesz a baloldalnak, azoknak, akikkel ő 2006 és 2010 között  együtt kormányzott. Ha így lesz, akkor két hét múlva kedden Orbán Viktor végének kezdetét - és valami nagyszerű, új dolognak a kezdetét fogjuk látni. Ha nem, ha Bajnai Gordon egyszerűen „csak” a meggyőződés nélküli Milla és az arctalan LMP zászlaját emeli magasba, akkor a kormányváltás reménye ér véget, szinte még mielőtt megszületett volna. Mert akkor a baloldalon olyan harc kezdődik, amelyet senki sem nyerhet meg – de amelyet mindnyájan el fogunk veszíteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ghostwriter.blog.hu/api/trackback/id/tr934834014

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Salamon László a legaljasabb élő magyar politikus szerintem 2012.10.12. 16:05:15

A választási névjegyzékbe csak személyesen vagy ügyfélkapun át lehessen regisztrálni – ez az alaptörvény-módosító javaslat Salamon László KDNP-s politikustól származik. Az, hogy a választói névjegyzékbe kerüléshez regisztráció kell, az önmagában ...

Trackback: Az internacionálét éneklő Bajnai lesz a Milla kampányarca? 2012.10.12. 16:03:13

Értem, hogy a Milla végképp el akarja törölni a múltat, de talán nem kellene a szó eredeti értelmében updatelni az aktust. Emlékszel még Bajnai Internacionálés videójára? * * A kínos coming outra 2009 áprilisában került sor, amikor is Havas Szófia egye...

Trackback: Orbán nyugtató hangja és a szilent-konfliktusok 2012.10.12. 15:57:21

Nem nehéz észrevenni, hogy Orbán elkezdett beszélni. Amint az ellenzék választási sikereket aratott, amint más miniszterelnökjelöltek is szóba kerülnek, elővette magát.Már az a kis bekapcsolva hagyott mikrofonos mondat is, hogy katonák (tisztek) ne leg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci0011 2012.10.12. 03:17:06

A pocakos miniszterelnök a halálunk!Az adósságcsökkentő mániájával Ceaucescut akarja lepipázni!

dr. jenőke (jenőke) 2012.10.12. 05:14:11

Találgatni nem akarok, de ezt a mondatodat idézem:
"Azért, mert - feltéve, hogy még mindig ugyanaz az ember, aki 2010-ben volt – Bajnai Gordon 2012. október 23-án is baloldali, liberális politikusként áll majd az emelvényre."
Orbánra nézve ez egy lesújtó kritika, mert az Ő politikai sőt valási irányváltozásai, tették indokolttá, hogy gyanakodjunk bárkire: ez még ugyanaz az ember, mint volt egy órával ezelőtt, vagy csak a neve nem változott?
Vallásossága is magánügye lehetne, ha hagyná a hittant és a nevelést elsődlegesen a szülőkre bízni.
(hivatalnok koromba én azt írtam ki: itt dohányos dolgozik, ha akar gyújtson rá, én meg akkor gyújtottam rá, ha elózetesen az ügyfél hozzájárult)

ghostwriter.blog.hu 2012.10.12. 06:12:36

@Dr. jenőke (jenőke): A alapvetően "kérdés" költői volt. :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.12. 12:31:54

azért még nem hiszem, hogy a vég kezdete lesz egy beszéde...

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.10.12. 12:39:21

@laci0011:

Igen, az adósságcsökkentés rossz! Belegondolni is szörnyű, hogy a Fidesz első kormányzása alatt – 1998-tól 2002-ig – hazánk GDP-arányos államadóssága 62 százalékról 53 százalékra csökkent, ráadásul az államadósság devizahányada 39%-ról 25%-ra mérséklődött! Micsoda rettenetes gazemberség ez! Hál'istennek 2002-ben a balliberálisok elzavarták a rendszerváltás utáni Magyarország legsikeresebb kormányát, és kemény, kitartó munkával sikerült újra nyakig eladósítaniuk az országot, az államadósságot egészen a 80 százalékos rémálomhatár fölé repítették, miközben eladtak mindent, ami mozdítható volt.

Így kell ezt csinálni, elvtársak! Az adósrabszolgaság jó, a gazdasági önállóság rossz!

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.10.12. 12:40:16

@laci0011:

Igen, az adósságcsökkentés rossz! Belegondolni is szörnyű, hogy a Fidesz első kormányzása alatt – 1998-tól 2002-ig – hazánk GDP-arányos államadóssága 62 százalékról 53 százalékra csökkent, ráadásul az államadósság devizahányada 39%-ról 25%-ra mérséklődött! Micsoda rettenetes gazemberség ez! Hál'istennek 2002-ben a balliberálisok elzavarták a rendszerváltás utáni Magyarország legsikeresebb kormányát, és kemény, kitartó munkával sikerült újra nyakig eladósítaniuk az országot, az államadósságot egészen a 80 százalékos rémálomhatár fölé repítették, miközben eladtak mindent, ami mozdítható volt.

Így kell ezt csinálni, elvtársak! Az adósrabszolgaság jó, a gazdasági önállóság rossz!

kela-bá 2012.10.12. 12:41:17

Az ATV bemutatta, hogy Gy.F. volt miniszter elnök úr segédmunkásként dolgozott, legalább addig amíg forgott kamera.Jó nagy tégla volt a kezében. No ezt kellene tenni a parlament össze képviselőjének, és a kormány tagjainak is, de legalább egy évig, hátha kibékülnének már az ország érdekébe ! Nem igaz ?
További szép napot !

Malachi 2012.10.12. 12:42:08

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: az adósságcsökkentés szart se ér, ha közben az azzal nyert pénz maguknak és a haveroknak mutyizzák el pofátlanul, vagonszámra.

a poszthoz - ha megfigyeltétek, már most elkezdődött a marakodás a töketlen ellenzékben, pedig még semmi nem biztos. Bajnainak először is velük kell majd megküzdenie, ha akar valamit, utána jöhet Orbán.

inebhedj - szerintem 2012.10.12. 12:47:13

"Mindez pedig azért lehet így, mert a közvélemény többsége számára a Bajnai-kormány egy éve elkülönül az azt megelőző hét évtől. Azért, mert a választók ma is úgy gondolják, hogy Bajnai Gordon egyfelől sikeres volt, másfelől pártok és ideológiák felett áll."

Ilyenkor szokták azt az ellenszenves húzást meglépni a kollégák, hogy "forrás?"

A mindenféle közvéleménykutatók által összeszedhető információk az elmúlt 3-4 évből mindenesetre ezt így nem támasztják alá, azt mondjuk sokkal inkább, hogy a közvélemény többsége szerint Orbán, Gyurcsány, Bajnai, Bokros, Meggyesi, Horn és a többi, egy alomból származó, kutyaütő népség, teljességgel mindegy, hogy éppen melyiket tartják a haza nagy (szak)megmentőjének, valójában az ország elmúlt 22 éves csődjéért ez a társaság a felelős mindenestül.

Ha meg netán így van, akkor mindegy is, hogy mit akarnak, vagy mit fantáziálunk hozzájuk / mögéjük.

dr. Balta$ár 2012.10.12. 12:48:51

az ügynökök színjátéka (orbán kövér simicska fletó bajnai...)

ezt is beszopja a magyar birka :))))

orbánék (smit stb) legalább nagyon szórakoztatók!

apanna 2012.10.12. 12:53:54

"A vég kezdete"...

Bizony az. Bajnai felszólal a MILLA rendezvényén, ami állítólag pártsemleges, miközben felszólították az mszp-dk szimpatizánsait, hogy pártzászlókkal vonuljanak a rendezvényre.

Ha ez beigazolódik, akkor nem a baloldalnak, hanem a MILLA nak annyi.....

czjanos 2012.10.12. 12:55:23

Az írás utolsó bekezdését ajánlom mindenki figyelmébe: azt nagyon komolyan kell venni és érteni. Nem elsősorban a Bajnai Gordonnal szimpatizálók sokaságának, hanem a pártok, civil szervezetek (egyesületek, lásd: MILLA) vezetőinek. Ha Bajnai Gordon az ő szűklátókörűsége miatt sikertelen lesz, az az ő bukásukat is jelenteni fogja. Tisztelt vezetők, lehet mérlegelni: nyerni vagy veszíteni?

MACISAJT 2012.10.12. 12:57:26

Emlékeztetőül:

Már elköltöttük az EU-IMF hitel javát
MTI
2010. szeptember 7., kedd 17:21
A magyar államnak jelenleg 3,5 milliárd euró összegű devizabetétje van a Magyar Nemzeti Banknál, és nagyjából ennyit használhat fel a következő években lejáró devizaadósság törlesztésére - közölte az MTI kérdésére az MNB sajtóosztálya.

Tévhit tehát, hogy azt a közel 13 milliárd eurós összeget, amelyet a kormány az IMF-EU hitelszerződés révén eddig már felvett, azt a jövőben adósságtörlesztésre lehet fordítani.

A kormány a felvett hitel nagy részét az MNB-nél forintra váltotta, és a válság idején - amikor a piacon a szükséges finanszírozásnál kevesebb állampapírt tudott kibocsátani - elköltötte. Azaz ebből finanszírozta a folyó költségvetési hiányt és a lejáró adósságot - közölte a jegybank sajtóosztálya.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha az adósságtörlesztés miatt a jelzett 3,5 milliárd eurónál nagyobb összegre van szüksége az államnak, akkor az Állami Adósságkezelő Központnak (ÁKK) forintban államkötvényt kell kibocsátania, és aztán ezt a forintforrást az állam az MNB-nél devizára váltja, amelynek nyomán az MNB devizatartalékai csökkennek."
-------

"A kormány a felvett hitel nagy részét az MNB-nél forintra váltotta, és a válság idején - amikor a piacon a szükséges finanszírozásnál kevesebb állampapírt tudott kibocsátani - elköltötte."

Ja, hát így könnyű....
Ilyen feltételekkel én is elvállalom a miniszterelnökséget, libaszakértő nyomán..:)

Felveszek 13 milliárdot, egy év alatt eltapsolok nyomtalanul 9,5 milliárdot, nagylelkűen "meghagyok", 3,5 milliárdot utódomnak(no meg a teljes visszafizetés terhét), bevezetek néhány népnyúzó intézkedést á lá IMF...
majd lelépek és kurva okosakat nyilatkozom...
végül 2 év után kiállok mint "megmentő"
a "millások" elé..:D

És akkor lássuk,mely választó nosztalgiára alapozná a libaszakértő(vezette ballib nagyszövetség) a választási esélyeit...:D

Mit is csinált az MSZP-s miniszterelnöki casting győztese, a böszme gazdasági minisztere, immár miniszterelnökként?

Nos, elsősorban ezt, idézzük fel :
fn.hir24.hu/itthon/2009/04/02/brutalis_bajnai_csomag/

Másodsorban pedig felvett ténylegesen 13 milliárd euró IMF hitelt, amiből a lelépéséig nyomtalanul elköltött 9,5 milliárdot("nagyvonalúan" meghagyva 3,5 milliárdot)...és gondosan a következő kormányra és ciklusára hagyva a visszafizetést.

Nos, akár beláthatja: ezzel ilyen libaszakértővel csakis nyerni lehet, a népek sírva visszakívánják ezt a "messiást" és az aranykorszakát :)

dr. Balta$ár 2012.10.12. 12:58:46

@bgp: @dr. Balta$ár:

ügynökök színjátéka (orbán kövér simicska fletó, bajnai, siffer, vona... STB)

ezt is beszopja a magyar birka :))))

orbánék (smit selgeci szíjártó, baltás stb) legalább nagyon szórakoztatók!

MACISAJT 2012.10.12. 13:01:42

És még mielött valaki félreértene.
Én igenis támogatom a ballib"Olajfát", akár a libaszakértő vezényletével.
Mi az hogy. Nagyon is.
Nőjön csak szépen össze,legyen csak egy összevont Orbán-ellenes koalíció 2014-re.
Benne mindenki "aki számít"- a libaszakértő vezényletével.
Oszt ha buknak(* márpedig mindenképpen buknak), akkor szépen egymáshoz kötözve( láncolva) együtt mennek majd a süllyesztőbe.
Ahogyan az 2006 őszén történt, mikor Orbán "ultimátumára" ész nélkül rohantak fel mindannyian az apró-klános hajójára, és még azt sem vették észre hogy az oldalára az van ráfestve:"Titanic".
(A következmények ismertek: szdsz leves, mszp szétverve, kétharmados vereség 2010-ben.)
Most nem az apró-klános hajójára rohannának fel, hanem egy "közösre" - de bőven elég az is ha ő rajta rajta van...

Az agyonvert ballibák minden hullámhosszon revansról, bosszúról álmodoznak.

És még az sem jut az eszükbe, hogy 2014-re a "legreményteljesebb" titkos jelöltjük egy bohócforradalmár, meg egy házmesteri aki gyurcsány "cuslágos" államtitkára volt, és most a libaszakértő, gyurcsány volt gazdasági minisztere, a 2008-as mszp-s miniszterelnöki casting győztese...:)
A "programjuk" meg annyi hogy "vesszen Orbán".

Hát itt tartanak.
2014 tétje megint csak nem az lesz hogy ki kormányozzon.
HANEM HOGY KI NEM.
Nos ezek biztos nem.

makronom 2012.10.12. 13:02:20

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Azt már elfelejted közölni az 1998-2002 közötti időszakról, hogy az a Bokros-csomag hatása volt, és nem az I. Orbán-kormány érdeme :( 2001-ben már növekedni kezdett az adósság a kamattámogatásnak, és egyéb választási ígéreteknek köszönhetően.

zajos1 2012.10.12. 13:05:19

@Dr. jenőke (jenőke): bajnainak most eléneklik majd ez a harc lesz a végső?www.youtube.com/watch?v=pUAjMeqHH3A
Valóban ezt sírják vissza.

Tyrion Lannister of Caster 2012.10.12. 13:07:25

Internacionálé eléneklése...
erre az jut eszembe, hogy úttörőkként annak idején nekünk is el kellett énekelni. Mégsem volt semmi őszinteség a dologban - aki nem énekelte, az osztályfőnöki rovót kapott. Ennek akkoriban még volt hatása.
Másrészt, eléggé komikus volt nézni a milliárdos MSZP-s felsővezetést, amint azt éneklik: "föl, föl, te éhes proletár..."

Bajnai egyéves sikeres miniszterelnökségével kapcsolatban pedig csak annyit, hogy minden teketória nélkül és minden feltételt elfogadva az IMF-től, felvett további 13,5 milliárd eurós hitelt, abból 9,5 milliárdot eltapsolt a költségvetési hiány sikertelen toldozására-foltozására és a maradék 3,5 milliárdot forintra váltotta a jegybanknál, hogy azzal finanszírozza az egyéb hiányokat.
Az általa képviselt kormánypárt jeles képviselői ma a jelenlegi kormányon kérik számon, miért nem képes talpra állítani a gazdaságot.
Egyebek között azért, mert a fejlesztésre kért 13 milliárd eurót az elődök nem a célra költötték el.
Nem akarom a jelenlegi kormányt fényezni, mert nem tetszik, amit és ahogy csinál, de jobb lenne nem kifelejteni ezeket a tényeket, amikor majd Bajnai mögött csápolnak a népek.

Mindezek ellenére, Bajnai nem lesz miniszterelnök a következő ciklusban, esélye sincs konszenzust teremtenie, mivel ahhoz nem ért. Üzletember, aki a legkisebb szociális érzékenységgel sincs megáldva, ez pedig a baloldali ellenzéknek nem fog tetszeni. A liberálisok számára pedig nem eléggé "zöld", sokkal inkább technokrata vezető Bajnai.

Ez így együtt kevés.

Ami pedig a karizmatikus fellépést illeti, nos, abban teljes mértékben hiányt szenved. Nem tudja megmozgatni még a rajongó nyugdíjasok táborát sem. Azoknak ugyanis vagy orbán, vagy Gyurcsány vagy legfeljebb és legutolsósorban Mesterházy nyújt kielégítő cirkuszi mutatványt.

A hatalomhoz pedig az Ókor óta ez kell: "Panem et circenses".

gono 2012.10.12. 13:07:31

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: erős csúsztatás az adósságcsökkenés. az folyamatosan nőtt, mivel egyetlen egy évben sem volt pluszos a költségvetés. mindössze a felelőtlen hiteltámogatások (figyelem! ez is eladósodás) és néhány költségvetési trükk miatt felpörgött gazdaság miatt lett kisebb az arányos államadosság. Persze ezt tudod te is, csak ködösítesz.

igazi hős 2012.10.12. 13:09:54

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Most azzal próbálod védeni a Fideszt, hogy volt idő, amikor nem akartak unortodox gazdaságpolitikát, hanem szépen, sikeresen folytatták a Bokros csomagot? Ha Viktor most is valamelyik Bokros epigont rakná Matolcsy helyére, akkor sokkal elégedettebbek lennénk vele, ez biztos. Nem lenne feritél, de kevesebben éheznének.

MACISAJT 2012.10.12. 13:10:35

@makronom: ("Azt már elfelejted közölni az 1998-2002 közötti időszakról, hogy az a Bokros-csomag hatása volt")

Ha már memóriáról és memóriazavarokról esett szó meg a hazug ballib legendáriumokról..:)

Emlékeztetnének arra hogy az un. bokros-csomagot az Alkotmánybíróság nagy részben megsemmisítette, névhordozóját pedig, éppen egy év pénzügyminiszterség után, 2006 április 1-én történetesen a sajátjai rúgták ki, utóda meg egy másik híres szakértő balliberális "közgazdász" volt a 2008-as kormányváltásig, bizonyos D209...
És a hornék második felének látszólagos fellendülését nem ez az amúgy szart sem érő csomag okozta, hanem a "suchmannositás", az állami vagyon erőltetett kiárusítása, mikor dobra verték az energiaipartól kezdve az Airporton át a tévékfrekvenciákig amit csak bírtak.
(Hej ha az az állami vagyon/pénz meglenne.De nincs)

Malachi 2012.10.12. 13:10:45

@makronom: nem kell foglalkozni a régi hazugságokkal, meg a propagandával, meg relativizálással. mostanra az elmúlt időszak (2009-mostanáig) mindenki tudja, az is, aki 98-02 között nem foglalkozott politikával, gazdasággal, hogy mire képes a két banda. Bajnai megcsinálta, Orbán elszarta és tovább rontotta. ez van, a többi csak sárdobálás meg kampánylózungok.

ráférne már az országra egy legalább félnormális vezető meg talán egy kis állandóság és nyugalom. nem tudom, mi lesz a választásokig, biztosan durvula kampány majd, aztán a fene tudja.

de abba is érdemes belegondolni, hogy ha neadjég valami koala szerű kialakulna a Bajnai csapat és a szocik meg a zelempé között (semmi se lehetetlen, ugye Kisgazdák+fidesz) hát az se lenne egy fáklyás menet. azok a csaták, amik ott mennének... a Fidesz meg megint röhögne a markába...

hát izgi lesz, na. végül is csak a hosszú távú jövőnk múlik rajta.

kzoltana 2012.10.12. 13:19:29

Eközben Kósa Hammer Lajos várospusztítási hiphopja arat. VIDEÓ!
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3135_kosa_lajos_u_cant_touch_this
Hajrá, Gordon!

Tyrion Lannister of Caster 2012.10.12. 13:19:58

@apanna: "A vég kezdete"...

Bizony az. Bajnai felszólal a MILLA rendezvényén, ami állítólag pártsemleges, miközben felszólították az mszp-dk szimpatizánsait, hogy pártzászlókkal vonuljanak a rendezvényre.

Ha ez beigazolódik, akkor nem a baloldalnak, hanem a MILLA nak annyi....."

Én tényleg örültem egy "alulról jövő" megmozdulásnak annak idején, de kezd nagyjából olyanná kialakulni ez az egész, mint a fideszes oldalon annak idején a polgári körök.
Hiába állítják magukról, hogy pártsemlegesek, amikor folyton ott sündörögnek a volt SZDSZ tagok, az MSZP, a DK és egyéb szép társaság.

Hiteltelen az elejétől fogva ez is. Ráadásul teljesen kifulladt nyár elejére.
Lehet, most lesz némi "revival", de az is csak olyan, mint amikor Doors revival bandák próbálnak Morrisont énekelni/előadni - gyenge.

igazi hős 2012.10.12. 13:22:18

@MACISAJT: Döbbenetes, hogy ilyen mértékű tudással még valaki billentyűzethez mer érni! Oké értem, hogy mostantól kötelező a libajnaizás, de a gondolkodás is le van tiltva? Ha én kölcsönt veszek fel tőled, az akkor is az én adósságom, ha elkurvázom, és akkor is ha a Bélának fizetem ki belőle a hitelemet.
Gondolkodók kedvvért: ha Bajnaiék nem az IMF hitelből fizették volna a lejáró adósságot, hanem -Orbán módjára- dupla kamatra adtak volna ki államkötvényeket, akkor nem 9,5, hanem 10,5 milliárdos csomagot tolnak át a következő kormánynak. Elvégre elhangzott az az idiotizmus, hogy "tudjuk magunkat finanszírozni a piacról is, csak drágán".

igazi hős 2012.10.12. 13:23:45

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: A számokkal valóban nem: az Orbán kormány (az első) a Bokros csomagból élt meg. A második meg a saját eszéből. Ezért tartunk itt.

Andal 2012.10.12. 13:25:44

"Ha a Fidesznek lett volna annyi esze, hogy erőnek erejével nem dúlja szét a Bajnai-kormány gazdaságpolitikai hagyatékát, a Viktatúra gulyás-populizmusa alighanem szilárd lábakon állna. "

Ekkora marhaságokat összehordani, Bajnai hagyatéka a fentebb már többek által idézett hatalmas államadósság, már 2010 júliusában nagyon kemény megszorításokat kellett bevezetni, hogy úgy ahogy tartható legyen a hiánycél. Bajnai csak szépen rányomta a következő kormányra az egész ballib trágyadombot, és lehetővé tette, hogy még egy évig töketlenkedjenek és lopjanak a ballibek, ahelyett, hogy előrehozott választások lettek volna még az új válsághullám előtt.

Tyrion Lannister of Caster 2012.10.12. 13:26:19

@makronom: A Bokros csomag egyetlen igazán érezhető hatása az évente 100000 alá csökkenő és azóta is csökkenő gyermekszületések száma. Ez konkrétan ellehetetleníti a jövendő generációkat (már akik egyáltalán születnek még).
Bokros... csak az elvonáshoz értett. Fel sem merült benne, hogy a belső piacot kell megerősíteni, ez teszi lehetővé a növekedést és az életszínvonal hosszútávú növekedést.

ember100 2012.10.12. 13:28:06

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
Helló !
Te TÉNYLEG ennyire zakkant vagy ? de most komolyan :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.12. 13:29:24

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Juhéjj. Stefike béla van mára beosztva és megint mindent készer küld el.

gono 2012.10.12. 13:29:51

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: ujabb csusztatas
egyreszt ez egy propagandaanyag, masreszt nem is arrol szol. nos, igy viszont velem nem lehet.

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.10.12. 13:31:27

@igazi hős:

"az Orbán kormány (az első) a Bokros csomagból élt meg"

Ez a duma kétségtelenül a balliberális legendárium egyik legragyogóbb és legszívósabb darabja. Azt természetesen nem tudjátok eltagadni az első Orbán-kormánytól, hogy gazdasági tekintetben a rendszerváltás utáni Magyarország legsikeresebb, legkiegyenlítettebb 4 évét produkálta, így hát taktikát változtattatok. Elismeritek az 1998-tól 2002-ig tartó időszak sikerességét, de azt egy logikai csavarral visszavezetitek a Horn-kormány tevékenységére.

Egy szó jut erről az eszembe: szánalmas.

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.10.12. 13:32:46

@gono: @ormány triktor: @ember100:

"az Orbán kormány (az első) a Bokros csomagból élt meg"

Ez a duma kétségtelenül a balliberális legendárium egyik legragyogóbb és legszívósabb darabja. Azt természetesen nem tudjátok eltagadni az első Orbán-kormánytól, hogy gazdasági tekintetben a rendszerváltás utáni Magyarország legsikeresebb, legkiegyenlítettebb 4 évét produkálta, így hát taktikát változtattatok. Elismeritek az 1998-tól 2002-ig tartó időszak sikerességét, de azt egy logikai csavarral visszavezetitek a Horn-kormány tevékenységére.

Egy szó jut erről az eszembe: szánalmas.

tede 2012.10.12. 13:34:16

A nyugdíjasok elkezdhetnek rettegni, mert a Bajnai-nyugdíjcsökkentő megjelent. elvett 1 havi nyugdíjat, apám még most is köp egy hegyeset mindannyiszor, hacsak szóba kerül az az 1 havi elvétel, mert ő eléggé sérelmezte ezt

igazi hős 2012.10.12. 13:34:23

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Szép anyagot linkeltél, ügyes vagy. Hozzátehetek pár részletet, ami "valahogy" kimaradt.
Az államadósság devizahányada miért is csökkent, csak nem a magánnyugdíjpénztárak (emlékszel még rájuk) miatt?
A 2002-es költségvetést (ahol megugrott az adósság, azt nem a Fidesz többségű parlament fogadta el? Ha a teljes 2002-es évet Medgyesynek számolják el, akkor a 2010-es évet miért mindig szeptembertől kezdik értékelni?
Miért hiányzik mindig a 98-2002-es időszak?
Miért van az, hogy hol a nominális adatokkal, hol a GDP arányos számokkal "játszanak"?
Mondom, jól összerakott anyag, én is ilyennel manipulálnám azokat, akik hagyják.

rockjano 2012.10.12. 13:35:38

Nagyon jó írás gratulálok

Egyetértek minden sorával.

A legjobb ennek a szerencsétlen országnak egy nyugodt piacbarát, liberális de baloldali kormányzás lenne legalábbis ezekben a nehéz időkben.

Ha jobb idők lesznek én szívesen kipróbálnék egy jobboldali liberális pártot is már ha valaha lesz olyan :-)

gono 2012.10.12. 13:36:47

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: szó sincs róla!
én nem ismerem el mint sikeres időszakot.
sőt szerintem pont a mai válság megágyazása történt az akkori felelőtlenségekkel.

igazi hős 2012.10.12. 13:37:03

@Tyrion Lannister of Caster: Így van, végre valaki megírta az igazságot. Angol tudósok bebizonyították, hogy a Bokros csomag tehet az 1970 óta tartó folyamatos népességcsökkenésért. Mert ez a gonosz ember visszamenőleg, saját kezűleg ölte meg a méhükben a magyar (bocs MAGYAR) csecsemőket.

sanyix 2012.10.12. 13:38:49

@rockjano: 2002-2010-ig is baloldali liberális piacbarát kormányzás volt, meg is van az eredménye :DDD

Avenar 2012.10.12. 13:39:10

Olvasva a blogok és netes hírújságok kommentjeit, néha már az az érzésem, hogy mégis jó lenne az internet anonimitását korlátozni. Olyan sok emberből hozza ki a rossz énjét.

A témához:
Még mindenki csak találgat Bajnaival kapcsolatban. Én várnék egy kicsit.

igazi hős 2012.10.12. 13:40:15

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Semmiféle sikerről nem írtam az 1. Orbán kormány kapcsán, hasonlítsd őket a szomszédainkhoz és egyből nincs siker, csak kilábalás.
De azt írtad a számokkal nem lehet vitatkozni, akkor lássuk: Járai pontosan azt csinálta, amit Bokros, a gazdaság pont úgy működött tovább mint előtte. Ezt mondják a számok. De neked más hangok diktálnak, ugye?

rockjano 2012.10.12. 13:40:36

@sanyix: Két éve meg jobboldali piacellenes kormányzás van és KURVÁRA meg van az eredménye, baszki...

Megy tönkre az ország a pocakos tábornok és állandó jellegü tettestársai miatt..

Lecsó75 2012.10.12. 13:40:42

Ez az államadósság elleni harc? Mi a stratégia? 8-9% kamat 3-5 évre, 1-2% gazdasági visszaesés mellett? Ezt ki fogja kitermelni nagyokosok? Egyszerű a matek, de sehogy se fog összejönni, hiába linkelitek be kétszer egymás után a kormányzati anyagot. Államadósságunk részletes történetéhez ez is hozzá fog tartozni jövőre, meg innentől mindig. Ja a legszebb meg ezután jön: Euró kötvény a lakossságnak... Hagy legyenek csak érdekeltek a forint gyengülésben. Gratulálok srácok!

tede 2012.10.12. 13:42:58

@rockjano: a nehéz idők mindig baloldali liberális kormányzás vége felé és közvetlen utána vannak, amig a fidesznek sikerül valamennyire stabilizálnia a helyzetet

A helyzet iróniája, hogy amint kicsit stabilabb a helyzet költségvetésileg, meg eladósodottság tekintetében, azonnal megjelennek a baloldali liberálisok, hogy látnak lehetőséget az osztogatásra.

Például a Bajnai módszereit már ismerjük, nyugdíjcsökkentés, ingatlanadó, az IMF minden követelésének teljesítése szervilis módon, mindegy mit jelent az országnak, mellette a szent tehén szektorok békén hagyása és minden tehernek a lakosságra rakása. Hatalmas, de ez mitől lenne baloldali? Nem értem.

igazi hős 2012.10.12. 13:45:07

@tede: Ó igen, a szent nyugdíjasaink. Mindenkinek lehet rossz, csak nekik nem. Senki nem mert igazából hozzájuk nyúlni, Orbán is inkább kivet még három adót, de a nyugdíjakat növelni kell bármi áron. Most is precízen október 23-ra időzítve megjött a nyugdíjemelés, nehogy kisebb legyen a békemenet.

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.10.12. 13:46:22

@igazi hős:

A levegőbe beszélsz, a balliberális szlogenpolitizálás üres, elkoptatott lózungjaival dobálózol. Ezzel szemben én pontos adatokat, tényeket és számokat sorakoztattam fel az sziklaszilárd érveim mellé.

Azt hiszem, ezzel a magam részéről lezártnak tekintem ezt a kis "vitát".

Győztem.

igazi hős 2012.10.12. 13:46:36

@tede: "megjelennek a baloldali liberálisok, hogy látnak lehetőséget az osztogatásra" Ezt a mondatot leírni a Közgépkormány alatt...

igazi hős 2012.10.12. 13:47:49

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Így van! Mindig győztél, a hangok nem hazudnak. A tények ellentmondanak neked, de azokat is legyőzted, ahogy a vezénylő tábornokodtól láttad.

Kivlov 2012.10.12. 13:47:50

Ha jön bajnai, remélhetőleg lesz végre, igazi, radikális kiadácsökkentés. Bár sajna, akik majd szavaznak mögötte a parlamentben, azoknak az nem tetszene. Ergo nem lesz belőle továbbra sem semmi...

dr. Balta$ár 2012.10.12. 13:48:39

@rockjano: "A legjobb ennek a szerencsétlen országnak egy nyugodt piacbarát, liberális de baloldali kormányzás lenne legalábbis ezekben a nehéz időkben."

ne féjj... ez a terv kb... csak ez se megy már pártokkal... ezér kell a milla...

ügynökök színjátéka (orbán kövér simicska fletó, bajnai, siffer, vona... STB)
ezt is beszopja a magyar birka :))))
orbánék (smit selgeci szíjártó, baltás stb) legalább nagyon szórakoztatók!

de ahogy a zsindex + a médiákok (köz is) nyomja bajnait...
szerintem a NAGY TERV az hogy a pfuj fides szétQrta a jogálamot
ejh szegény pislogónak meg nem lesz 2/3 így a rencer marad...

ezt beszoptátok !

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 13:48:42

@Lecsó75: Ó, dehogy nem.Kitermelik.Kirúgnak egy rakás közalkalmazottat most is.

rockjano 2012.10.12. 13:49:26

@tede: Kedves Tede

A Fidesz SEMMIT nem stabilizál, a fidesz ma INSTABILIZÁL. Úgy szétcseszték ezt a gazdaságot hogy az kész. Nincs beruházás, nincs fejlesztés NINCS MUNKA senkinek sehol recesszió van... könyörgöm mi ebben a jó????

Ennél JOBB VOLT.

A Bajnai egyébként nem osztogatott az Orbán kormány jóval inkább főleg a saját embereinek. Az egykulcsos adó mi ha nem osztogatás????

A Közgép sztorihoz mit szólsz?

A szent tehén szektorok szétadóztatása megöli a gazdaságot a magyar kisvállakozásokon állnak bosszút a bankok pl. azzal hogy NEM HITELEZNEK!!

Én ezt saját hátamon érzem az én kisvállalkozásom gyakorlatilag tönkrement az elmúlt két évben mert a megrendelőim nem rendelnek mert nem bíznak semmiben nem fejlesztenek és még jó ha nem vonulnak ki az országból úgy ahogy vannak.

Ilyen kurva jó az hogy nem a lakosságot terhelik hanem ezeket az ágazatokat.
A végén úgyis mi fizetünk...

rockjano 2012.10.12. 13:51:26

@dr. Balta$ár: nagyon zavaros faszi vagy de nem baj...

Nem csak a demokrációt Qták szét sajnos hanem a gazdaságot is....

tede 2012.10.12. 13:51:27

@igazi hős: Mindenki tudja, miről van szó, a nyugdíjasok még egy differenciált emelést sem fogadnának el, pl a legmagasabb nyugdíj közel 800e forint és ok, hogy jár neki, de biztos, hogy egy válságban ugyanolyan arányban kell emelni? Költői kérdés, mert még ez sem jöhet fel, emlékezünk arra, mibe bukott bele a Fidesz 2002-ben, hogy egy differenciált emelést hajtott végre (kisnyugdíjas többet kapott, nagynyugdíjas kevesebbet), nem a szoci féle megígért általános emelést és ezt a szocik lefordították a nyugdíjasok nyelvére, hogy meglopták őket,meg itt a 19e forintos csekk.

Ilyen egyszer fordult elő, tanult is belőle mindenki, kivéve a Bajnait.

A nyugdíjakat ütemesen emelni kell, különben bukik az aktuális politikai párt, bukni meg senki nem szeret.

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 13:55:35

@rockjano: Nálad a pont.A kiskereskedelmet gyakorlatilag megszüntették.Az állami cégektől is inkább elküld 300 dolgozót,mint sem a milliárdokat szipolyozó külsős cégeitől váljon meg.Szociálisan teljesen érzéketlen,a kisembereket maximálisan lesz@ró,ritka retkes kormányunk van.Mivel a dolgozó réteg a 4 millióról lecsökkent 2,5 millióra kb,így nem tudom honnan fogják megfinanszírozni a nyugdíjakat hamarosan.A kormány, a saját ostobasága folytán belekerült egy spirálba,amiből nem tud és nem is akarnak kimászni.Ez a IMF és EU ellenes poltika súlyos következménye többek között.

tede 2012.10.12. 13:55:56

@rockjano: ez ködszurkálás, válság van, ahol értelemszerüen a gödör alját akkor érjük el, amikor elfogytak a tartalékok

a másik hogy felpörgették a Gyurcsányék a vásárlásokat hitelből, ami két dolgot eredményezett, buborékok alakultak ki az előrehozott vásárlások miatt, amik kidurrantak, lásd újautó eladások és ingatlanpiac. Ezek nem 1, de hosszú évekre kihatnak. A másik meg a hiteleket nem felvenni művészet, hanem pontosan törleszteni.

Nem hallottam róla, hogy az ország nem tudja törleszteni a gyurcsány meg Bajnai féle gigahiteleket. Te igen?

Flúgatlan 2012.10.12. 13:57:47

A cikkíróval ellentétben: szerintem simán lehet egy tök jelentéktelen esemény Bajnai fellépése. Lehet, hogy motyog majd valamit, a széthúzó "baloldal" nem tud közös nevezőre jutni, aztán semmi nem lesz az egészből, januárra mindenki elfelejti.

(Már csak azért is, mert hogy előjön, előjönnek majd az emlékek is róla, a valódiak, amik őt egy nagyobb oligachia-tagnak mutatják, mint a mostani vezetőink. És kiderül, hogy sehol sincs az az erkölcsi vagy tudásbeli előny, amit most a 2 év feledés ködén keresztülnézve Bajnaira vetítenek sokan.)

dr. Balta$ár 2012.10.12. 13:57:49

@rockjano: mi a zavaros????

ez megy 22 éve... különböző színű színészek jáccák neked a műsort...

egy szempontyuk van valójában: te szívsz, ők dőzsölnek...

nyilván ez összeesküvés elmélet... nem volt "háttér alku" a kerekasztalnál... ez csak véletlen alakult így hogy a legalkalmasabb ez a kisztitkáros büdös csürhe a hatalomra...

rockjano 2012.10.12. 13:58:41

@Dr. Furia: Ez a demagóg gazdaságpolitika eredménye. Amikor a gazdaságpolitikai célokat felülírják a vélt politikai érdek.

Nincs megszorítás ezért olyanokat adóztatunk akik majd megszorítanak másokat. Nevezhetjük ügyesnek is de valójában veszélyes demagóg és destruktív politika. És sikertelen is...

Van jobb!!! Van alternatíva!!!!

dr. Balta$ár 2012.10.12. 13:59:48

@rockjano: az is baromság hogy drorbán és bűnszervezete Qrta szét a gazdaságot... azér a FELELŐSSÉG/rossz jogszabájok stb kérdése az itt van 22éve... minden qrta ! de SZÁNDÉKOSAN ! ez hatalmi eszköz !

a zorbán csak a NAGYTERV szerint elvitte a szélsőkig... tejhatalmú kiszolgáltatottságod a cél...

2012.10.12. 13:59:54

Lenne hozzáfűznivalóm, meg a kommentek is érdekelnek, de bazmeg, szürke alapon szürke betűk? csíkok ugrálnak a szemem előtt, fájdalmas nézni a oldalt. Ezt hogy gondoltad?

rockjano 2012.10.12. 14:00:14

@dr. Balta$ár: A 22 év első 15 éve remek volt. Én annyit értem el amiről szüleim soha álmodni sem mertek volna.

Az elmúlt két év meg teljes csőd...

dr. Balta$ár 2012.10.12. 14:00:55

@rockjano: nincs jobb és nem lesz változás...

hol az a politikai program ami ez garantálná?

ami ugy kezdődik, hogy aki a 22éves NAGYELQRÁSBAN részt vett azt ki kell zárni a közéletből ??!?

rockjano 2012.10.12. 14:01:43

@dr. Balta$ár: Az elmúlt évek eladósodása nem kérdés ezzel tistában vagyok

Ami az elmúlt két évben történt az szinte felfoghatatlan.

A mygar történelem legsötétebb lapjain fog szerepelni...

dr. Balta$ár 2012.10.12. 14:02:34

@rockjano: a lóf@szt volt heppilend !!!

kajaibrahim lés josziftot +hosszubájtok éjszakája az egy fojamat KÖZEPE volt... a fojamat eleje az a VADPRIVATIZÁCIÓ volt...

ha meg te abból "ítélsz" hogy MENYNI MORZSA hullot a parasztoknak akkor az minimum "békaperspektíva"

dr. Balta$ár 2012.10.12. 14:04:28

@rockjano: ne hidd... majd jön bajnai a szürke pislogó

marad a 2/3 os törvény mindd... mert sajna az nem lesz neki megváltoztatni...

az alku pedig: cserébe nincs megint elszámoltatás...

ezt nagyon beszoptátok ! (megint !) immár 6odszor

ijjen primitív országot baromi könnyű szopatni !

rockjano 2012.10.12. 14:05:02

@tede: Az első felpörgetés az első Orbán kormány alatt volt az államilag támogatott lakáshitelekkel.
Tudod hogy azért még MA is mennyit fizet az ország???
Amikor ez nem ment tovább akkor jött a devizahitel aminek leszabályozatlansága súlyos bűne Gyurcsánynak (és az akkori NMB elnök Járaynak)

A második GyF kormány takarákoskodott mint Bajnai is.

Most belülre adósítják el az országot a nyugdíjpénze ellopásával és a különadók gazdaság pusztító hatásával.

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:05:29

Az a legnagyobb baj,hogy aki nem akar az állami gépezetben dolgozni,hanem a saját lábára szeretne állni mondjuk egy gyros büfével vagy sajtkészítő üzemmel,az sem tud,mert ;
1-nincs hitelezés
2- nincs fogyasztás (a nyugdíjas sajnos nem fogyaszt semmit)
3-egekben a közműdíjak
4- 0 a jogállamiság
5-visszamenőleges törvényekkel agyonbasszák
6- a láthatatlan adókkal kinyírják
7.sorolhatnám holnap estig a miérteket.

rockjano 2012.10.12. 14:06:03

@dr. Balta$ár: Az alkotmány felfüggesztésére nem gondolsz????

Ez sincs kizárva....

dr. Balta$ár 2012.10.12. 14:08:13

@rockjano: :)))))) bajnai???? "törvénytelenül"

nem értem a spekulációd... itt nagy tétek vannak...

ezeknek a bűnözőknek (pont mint előtte) valójában a HALÁLBÜNTI is kevés...

nagyon nagy a tét! uyganez bajnainak is megvolt... 2006-tól valójában fides kormány volt (alkuval)

csak erőszakkal dönthető meg fides (=pártok) diktatúrája

Lecsó75 2012.10.12. 14:10:13

@Dr. Furia:
Pár tízezer közszolga elküldése ehhez kevés lesz.

más:
Hagyjuk már ezt a "büntetnek a bankok, mert nem hiteleznek" dumát. Ez ugyanolyan, mintha a pék azzal büntetne, hogy nem adja el a kenyeret... Hát magán kívül nem sok mindenkivel baszna ki...
Nem a kedvenceim a bankok, de talán nem ártana megérteni a működésüket. Abból élnek, hogy hiteleznek. Ha nem tud hitelezni, az azt jeleni, hogy nincs forrása (betétállomány), amiből megtegye. Ez itt a baj.

tede 2012.10.12. 14:10:21

@rockjano: az igazi pusztító hatása a gyurcsány féle adószintnek volt, megszámolni nem tudom, hány ismerősöm húzott el akkoriban, mert nem akarta a világ 3. legmagasabb adószintjét fizetni

elképesztő méretűre nőtt a fekete gazdaság

az ágazati különadókat lehet vitatni, de a kérdés például, hogy ugyan már miért ne lehetne egy szintre hozni mondjuk a bankok adószintjét az egyéb vállakozásokkal? mi ebben az ördögtől való? hogy szokatlan, azt elhiszem, de logikus lépés

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:13:17

Véleményem szerint a gazdaságot a következő dolgok pusztítják folyamatosan;

-EU és IMF ellenes politika,ami rendkívül sokba kerül az országnak
-a munkahelyek tömeges megszűnése mindenféle okok miatt
-az egykulcsos adó,mely több millió emberrel kibaszott míg pár százezer embernek kedvezett.
-elértéktelenedés.ide értem mind az ingatlanokat,mind a kp-t,mind a tudást és minden más olyan dolgot amit eddig értéknek gondoltak az emberek.ez egy nagyon súlyos állapot,amikor nincs értéke semminek.
-az állam pazarlása.ide értem a sok külsős cég eltartását is,aki nagy valószínűséggel mutyicégek és akik miatt inkább munkahelyeket szüntetnek meg,mint sem felszámolják ezt a fajta pazarlást.

most hirtelen ennyi jutott eszembe.

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:15:59

@Lecsó75: Szerintem nem a betétállománnyal van a baj,hanem azzal,hogy nincs aki hitelképes legyen és akinek hitelt adjon.
Abban igazad van,hogy egy banknak hiteleznie kell,különben lehúzhatja a rolót.
Na már most mivel nincs hitelképes tag ebben az országban (vagy csak nagyon kevés) és a bankok szopóágon vannak emiatt,így az állam segítségére szorulnak ahhoz,hogy ne szűnjenek meg létezni.
Mert itt az állam csecsén híznak a bankok is,ez nem USA.Ott simán lehúzzák a rolót és ennyi.

dr. Balta$ár 2012.10.12. 14:16:47

@Dr. Furia: szerintem meg pusztán 1 dolog ami kettő

a POLITIKUSOK (alkalmatlansága és gátlástalansága)

rockjano 2012.10.12. 14:17:20

@tede: bizonyos méretű bankadó egyébként OK de ami itt van az nem az

Ezért nincs hitelezés. Hitel nélkül meg nincs beruházás (eu támogatott sem) ez baromi nagy gond és ennek hosszú távú kínjai lesznek.

Az én ismerőseim most húznak el. A kistelepülésen ahol lakom a boltok fele már bezárt az utóbbi 1-2 évben.
Elképesztő benzinkutak zárnak be amik nagy beruházással épültek, semmi nem működik senkinek sincs egy fillérje se.

Menő vállalkozókból lettek alkoholisták.

Az adószint meg bocsi nem csökkent, illetve a személyi az igen de nagyot csak az fizetett aki nagycégnél volt vezető.

A kisvállakozások ugye minimálkörüli bér + osztalék (vagy máshogy). Ezeknek semmivel sem lett jobb a foglalkoztatás költsége gyakorlatilag nem csökkent.

Most talán majd fog ezzel a jövőre jövő dologgal csak arra meg nincs fedezet.

Növekedés nélkül NEM MEGY ezzel a rezsimmel meg irreális.

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:18:37

A valóságban egész Bp-re elég volna egyetlen egy bank,mert jelenleg az is bőven kiszolgálná a hitelezést.DDD

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:19:43

@rockjano: Hitel nélkül nincs beruházás ez oké,de szerinted mely önkormányzatnak adna most egyetlen bank is hitelt?
Hódmezővásárhelynek?)

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:20:26

@rockjano:
A rezsim is rohadt mód irreális.

tede 2012.10.12. 14:21:28

@rockjano:
bizonyos méretű bankadó egyébként OK de ami itt van az nem az

Ezért nincs hitelezés.

NINCS összefüggés. Az ingatlanpiac kidurrant, az újautó piac kidurrant, aki akart már vett lapostévét gyorshitelre

értelemszerű egy több éves lejtmenet a hitelezésben egy ilyen helyzetben, arról nem is beszélve, hogy nagy a kockázat a bedőlésre, ergó szigorítanak a feltételeken a bankok

ez teljesen független a bankadótól, mert nem a profitjukat fordították a hitelezésre, hanem az MNB-vel megfinanszírozták a hiteleket a ker bankok, kvázi pénzt teremtettek a semmiből eddig, tehát forrás most is lenne, ott van az, de a kockázatok miatt szigorítottak, meg a kidurrant lufik miatt hitelfelvételi kedv sincsen.

Érdekes 2012.10.12. 14:22:04

@tede: "Nem hallottam róla, hogy az ország nem tudja törleszteni a gyurcsány meg Bajnai féle gigahiteleket. Te igen?"

Nagyon érdekesen működik ám a vörös agy..elég csak ránézni a "cikk"író tákolmányára...Persze, Bajnai, aki a szuperbruttót is bevezette, tényleg csodás, és végülis csak huszonX %-kal fizettél többet..(nemlétezőbér) adóként.Orbánék meg kivezetik ezt...és nem vettek még fel imf hitelt.De a sok oktalan, harácsoljon az imf hitelért és adósodjanak el még 100 évre..letojom, csak válasszák akkor ketté az országot.Legyen egy gyurcsányland (kelet) meg egy orbánland (nyugat) :D .

Tévedés ne essék...ettől függetlenül az elmúlt 20 év gyalázatos (2010-12sem kivétel)..még az elmúlt 1000 évben "uralkodók" közül is csak keveset lehetne mondani, akik épeszüen döntöttek, nem voltak korruptak és nem a saját zsebüket nézték.Ez itt mindig is így lesz.Azt pedig tartsa mindenki szem előtt (VÖRÖS és NARANCS IS), ha ő is ott lenne, akkor 90% esély van rá, hogy ugyanúgy lopna és korrumpálna mint a mindenkori kormány.Hogy miért?Mert a magyar nép egészen egyszerűen nem képes olyan pártot kinevelni magából, akik a saját>nép érdekét néznék, és egy közös összefogásban az országot jó útra terelnék és fejlesztenék.
Ilyen itt nem lesz...meg kell nézni a mostani és eddigi pártokat.

A nép közül való az összes maki, szóval, nyugodtan mondhatjuk, hogy a pártok a nép 99%-nak a tükörképe..Szal ja, még 1 választáson sem láttam volna, hogy a marsról hozzák a "honatyákat".

rockjano 2012.10.12. 14:22:10

@Dr. Furia: Hát azoknak ezek után már nem de másoknak sem sajnos

Őrület egyébként valaki hitelt vesz fel és utána megfenyegeti a hitelezőt hogy majd törvényileg hozza nehéz helyzetbe. Ki az isten ad ezek után hitelt itt akárkinek???

Teljesen elment az összes eszük ezeknek!!!

lijan 2012.10.12. 14:25:01

Gyerekek, itt a nagy bajnaivárás közben mindenki elfeldkezik a Jobbikról, és az ingadozók azon el nem hanyagolható hányadáról, akik a Jobbik felé kacsintgatnak? Asszem, ez hiba. Vagy itt az indexen mindenki úgy gondolkodik, hogyha elégszer mantrázik el valamit, akkor az valóra is fog válni? Hát vagy igen, vagy nem.

rockjano 2012.10.12. 14:26:31

@tede: Én nem így gondolom.

Nem volt törvényszerű hogy egyszerre így pukkanjon ki minden. Másutt (lengyelek, szlovákok) ez nem is következett be így.

A rezsim gazdaságpolitikája súlyosan hibás és felelőtlen. És csak a saját politikai érdekeiket szolgálja ezért erkölcstelen is.

Azt gondoltam hogy a demokráciának nem lesznek nagy barátjaik de ez a gazdasági inkompetencia meglepő

Lecsó75 2012.10.12. 14:27:30

@Dr. Furia:
Melyik bank hízik az állam csecsén? Az állam lóg a bankok csecsén, és feji őket, amíg lehet. Ez a baj. Ha veszteséget okozol a banknak a bankadóval, akkor a veszteséget leírja az alaptőkéje terhére. Annyival kevesebbet tud hitelezni. Ha ezt sokáig csinálod, csődbe megy. Ennyi.

rockjano 2012.10.12. 14:27:38

@lijan: A Jobbik zsákutca.mint minden hasonló szélsőséges párt mindenhol mindig.

Nincs új a nap alatt.

belekotty 2012.10.12. 14:27:42

@MACISAJT: "Felveszek 13 milliárdot, egy év alatt eltapsolok nyomtalanul 9,5 milliárdot, nagylelkűen "meghagyok", 3,5 milliárdot utódomnak(no meg a teljes visszafizetés terhét), bevezetek néhány népnyúzó intézkedést á lá IMF..."
- Ez hazugság. Randa, mocskos hazugság. Az IMF hitellel a lejáró adósságokat fizették ki. A 9.5 milliárd sehol nincs az adósság növekedésben. Mocskos módon hazudsz. Mutasd meg hol növekedett ennyivel az adósság!
Hazudós paraszt vagy!

www.akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

Az adósság 2008 január 1-től 2010 májusáig csak 3800 milliárddal nőt, ami viszont az MNB tartalékban van.

HAZUDSZ! HAZUDSZ! HAZUDSZ!

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:27:54

Továbbá soha nem szabadott volna megengedni a külsős cégek és munkaerők alkalmazását.Akkor lett volna járulék fizetve mindenütt rendesen,még az 5 csillagos szállodákban is.Legfeljebb a Váci úton a buzicenterek nem lettek volna hasznosítva mint munkaerő közvetítő bérbeadó marhaságok.

makronom 2012.10.12. 14:28:40

@MACISAJT: Emlékeztetőül a Bokros csomagnak nem csak konkrét hatásai voltak, hanem olyan mögöttes hatások is mint pl. a Magyarországgal szembeni bizalom megerősödése. Igaz, hogy az alkotmánybíróság EGY RÉSZÉT visszavonta, ettől függetlenül amit nem, annak jelentős hatása volt a költségvetés rendbetételében.

Következmények: tőkebeáramlás, stabil államháztartási pozíció.

Részben ennek, részben a 90-es évek végi, 2000-es évek elejei konjunktúra ciklusnak köszönhető, az I. Orbán kormány gazdaságpolitikai sikere (+ akkor még ortodox módszereket alkalmaztak). A feldolgozó ipar szárnyalt abban az időszakban, nem véletlenül ment jól.

jet set 2012.10.12. 14:29:03

Bajnai egy arc. A sármos, szende kisfiú, akire nem lehet haragudni. De ki lesz mögötte? mszp-lmp-dk összefogás? Az nekem nem kell, sőt senkinek se kelljen, menjen az egész bagázs a picsába!
Szóval, ha előáll egy olyan politikával (ajjaj, nem lesz demokrácia!), hogy mindenki elmegy a picsába, a kormányban valódi szakértők lesznek, a parlament egy szép épület marad hülye, mutyiz4ó képviselők nélkül, és amíg tart a válság, addig nem lesz pénzosztás senkinek sem, különösen a pártoknak nem. Na ekkor lenne érdemes Bajnait számításba venni.

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:30:12

@belekotty: De most miért hergeled magad ezen,hogy mennyi az adósság vagy sem?Te úgy sem fogsz többet fizetni mint amennyit képes vagy megkeresni,tehát ebből a szempontból nem kéne hogy izgasd magad ilyeneken.

lijan 2012.10.12. 14:31:04

@rockjano: Aha, Te úgy gondolod, meg én is, de amikor az ország nagyobbik felét számítod baloldalinak, akkor azért vigyázz.

Lecsó75 2012.10.12. 14:31:21

A nagy adócsökkentés kormánya még saját magát is megadóztatja: lásd államkincstár és MNB. Arról persze nem beszélnek, mert az egyszerű ember nem is gondol bele, hogy az ÁK kinek is fizet pénz? És azután az adót kitől is vonhatja le?

rockjano 2012.10.12. 14:31:58

@lijan: Mi a baloldali persze egyáltalán ???? és mi a jobb???

rohadjmegARCgeci 2012.10.12. 14:34:28

A lényeget összefoglalva egy szónak is száz a vége.A fidesz tulajdonképpen Ukrajna és Románia szintre vitte le az országot 2 év alatt úgy,hogy közben felvette az É-Koreai és kínai eszméket.

high up! 2012.10.12. 14:36:20

Libás visszatérése önmagában annyi izgalmat se jelent, hogy beszélni kelljen róla.

Valójában inkább saját magára nézve veszélyes: a visszatérésa, pontosabban a kiválasztása azért történik meg mert az ellenzék egységben síkhülye olyan kormány kritikára, amelyről az emberek elhinnék hogy ezért érdemes szavazni rájuk.
Ha tehát Libás e téren nem tud bizonyítani, akkor fél év alatt már el is kopott. Belőle se lett megváltó.
Mesterházy meg majd örül, hogy marad a baloldal lebgalkalmasabb miniszterelnök jelöltjének?

épészmérnök 2012.10.12. 14:39:44

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Stefi, ez már a lecsúszás kezdete. Mindenhová bemásolod ugyanezt. Nem lesz ez így jó, Stefike - mondaná Szepi bácsi.

épészmérnök 2012.10.12. 14:41:19

@jet set: Olvasgasd a Haza és Haladás tanulmányait, abból megtudhatod, hogy miként látják az országot, és hogyan képzelik el a jövőt.

Egyébként meg csak beszélsz a levegőbe.

sanyix 2012.10.12. 14:55:46

@rockjano: nem kell 2 évezni, csak elárulod magad, szoci. az előtt is a csőd felé ment az ország. Vagy a szoci csőd az nem csőd mi?

Egyébként nincs jobboldali kormány, baloldali van. Magyarországon nincs jobboldal. De te gyurcsányista maszopista-ként nem tudod megérteni, és felfogni sem.

sanyix 2012.10.12. 14:56:52

@épészmérnök: el lehet olvasni az előző kormányok ábrándjait(kamujait) és összehasonlítani a valósággal :)

rockjano 2012.10.12. 14:58:22

@sanyix: Maszopista a jó édes nénikéd. Nem neveztelek eddig fideszdroidnak én sem, ne személyeskedj cseszdmeg.

A csőd az csőd és az most van, de keményen.

A bal-jobb dolgot hagyjuk mert nincs értelme...

belekotty 2012.10.12. 15:02:40

@Dr. Furia: Csak nem szeretem hogy MACISAJT végig hazudja a netet ezzel.

lijan 2012.10.12. 15:03:51

@rockjano: Jó, A-oldal, B-oldal. Szerintem az a jobb, ha az oldalak között megegyezés születik, hogy mindent az ország lakossága érdekei szerint, annak hatékony képviselete érdekében, stratégiai szemléletű viták útján intéz.Erre a mai baloldal nem kész, furcsa módon sokkal kevésbé kész, mint a kritizált jobb oldal. A magyar érdekek képviselete novum, amire igen sokan szavaznak, Orbán ide, Orbán oda. Egyszerűen azért, mert a lakosság ebben látja a létbiztonságot. És igaza is van. Amíg a másik oldal ezt az igényt nem elégíti ki, (de még csak szájára se veszi) addig lemarad egy jócsomó választóról. Azt már nem is említem, hogy az nem program, hogy győzzük le Orbán Viktort. Ez eddig csak egy antigondolat. Tegyük fel, hogy legyőzik. Ott lesz Bajnai Gordon, (a Hajdubét miatt terhelt múlttal) egy törésvonalakkal összevissza szabdalt nagyrészt rovott múltú hátországgal, és egy b*szott erős és gátlástalan ellenzékkel. Egy kicsit kitekintve, ez aztán betenne az amúgy is csak lavírozó országnak. Ezért biztos utálni fogtok, de most maradjon Orbán, vigye végig. Szerintem egyébként nem őrült, van egy koncepciója, és ez nekem tetszik. Az sem világos, hogy a kormány irracionalitása nem adódik-e véletlenül az irracionális örökségből. Érjen még az az ellenzék egy kicsit, és győzze le később. Szerintem ez viszi most előbre az országot.

belekotty 2012.10.12. 15:04:15

@épészmérnök: Kevés az ideje, mert Kurt úrfi ellenőrizgeti a placcon hogy szorgalmasan integet-e a kuncsaftoknak, vagy netel az ájpeggyén. :-))

belekotty 2012.10.12. 15:06:00

@sanyix: "Egyébként nincs jobboldali kormány, baloldali van. Magyarországon nincs jobboldal." - Ebben nagyjából egyetértünk. Még baloldalnak sem nevezném, muszáj populizmus van. Aki a nyugdíjasok és közalkalmazottak érdekeit sérteni meri, az azonnal elbukja a következő választást.

gigacherry 2012.10.12. 15:07:30

@MACISAJT: "Az agyonvert ballibák minden hullámhosszon revansról, bosszúról álmodoznak."

Kevered őket valakikkel. Ők demokráciáról ábrándoznak. Persze lehet, hogy a Fidesz-féle új választási törvény miatt elbuknak és az ország marad abban az unortodox posványban, amiben most van. Akkor majd lehet nevetni rajtuk a sárban dagonyázva. Hajrá "polgári oldal", hajrá magyarok.

rockjano 2012.10.12. 15:10:15

@lijan: "Erre a mai baloldal nem kész, furcsa módon sokkal kevésbé kész, mint a kritizált jobb oldal.'
Miért is????

" A magyar érdekek képviselete novum, amire igen sokan szavaznak"
Igen de erről nincs szó, nem a magyar érdekek vannak képviselve akkor ha tönkreteszük a gazdaságot.

"Egyszerűen azért, mert a lakosság ebben látja a létbiztonságot." abbn ha az áramot un. magyar cégtől vesz??? Lószart..az érdekli hogy mennyibe kerül (és nem lesz olcsóbb sőőőt)

" Azt már nem is említem, hogy az nem program, hogy győzzük le Orbán Viktort."
Normál esetben igaz de egy diktatúrában a főnök szimbolizálja a rendszert, és az kétségtelenül ő.

" erős és gátlástalan ellenzékkel. Egy kicsit kitekintve, ez aztán betenne az amúgy is csak lavírozó országnak"

Ebben van igazság, viszont ami van az ennél hamarabb tönkretesz minket.

"most maradjon Orbán, vigye végig"
BELEDÖGLÜNK!!!!!

"Az sem világos, hogy a kormány irracionalitása nem adódik-e véletlenül az irracionális örökségből."
Saját irracionalizmusukból adódik

"szerintem ez viszi most előbre az országot."
baromi sokan úgygondoljuk hogy NEM

is 2012.10.12. 15:13:20

@MACISAJT: "Felveszek 13 milliárdot, egy év alatt eltapsolok nyomtalanul 9,5 milliárdot,"

Hát elég köcsög feltételezés, az biztos. És sajnos nem is igaz. A felvett hitelek nagy-nagy része a lejáró hitelek törlesztése. Tekintettel, hogy az IMF-hitel felvételekor nem vettünk fel mellé piaci hitelt, viszont törlesztettük azt, ezért nem nyomtalanul tűnt el, hanem a lejáró adósáágot törlesztettük belőle. Azt, amelyiknek a kamata 7-8-10% volt, és maradt az IMF hitel a maga 3-4%-val.

Szóval ezt sikerült összehoznod itt nagy lendülettel.

7esbusz 2012.10.12. 15:19:39

Csúnyán rá fognak kefélni, akik Bajnaitól várják a "megváltást". Abból következtetést levonni ugyanis, amit az alatt az ominózus 1 év alatt csinált, óriási tévedés. Az ugyanis egy erősen kényszerpálya volt behatárolt lehetőségekkel. Ettől még nyugodtan lehet egy második Medgyessy vagy Gyurcsány. (vagy persze az ellenkezője, de akkor nem a bal oldalon indulna...) És hát a szoci választási taktikát már ismerjük (hazudjunk tovább, megszorítás nincs és nem is lesz, minden pénzt a nyuggereknek) abból sok jó (legalábbis a becsületesen bejelentett robotoknak, akik eltartják az egész rendszert) nem fog származni.

sanyix 2012.10.12. 15:21:32

@rockjano: nyugodtan nevezhetsz fideszdroidnak, úgy sem lesz igaz, amúgy is megszoktam az elvakult pártfanoktól hogy mindig a főellenség rajongójának neveznek. Rohadjon meg az összes féreg tolvaj elvtárs, ügynök, oligarcha "üzletember", "demokrata".
De az ilyen relativizálgató BALfasz-ok mint te akik szavazhatnak, azok főleg.

Kurvára csőd szélén táncoltatják ezt az országot vagy 2004 óta(és előtte is is ott táncoltatták kisebb megszakításokkal, talán a rendszerváltás utáni első kormány a kivétel, de a magadfajták visszahozták az előző rendszer embereit akkor is), hitelekkel megszorításokkal tartják csak vissza (nyugodj bele most is annyira áll közel a csődhöz mint eddig, de relativizálgassál mondogassad hogy bezzeg kádár idejében jobb volt)

Tele van a faszom hogy azon kell filóznom állandóan hogy hogyan fogom eladni a házamat, hogy aztán nyugatabbra költözzek, mert az ilyen barmok mint te, mindig jól megmondják 4 évente hogy a maszop jobb volt, a balfasz oldal jobb volt, vagy a fityisz volt a jobb, és ugyan az a tetves csürve veri szét ezt az országot 20 éve.

Nyugott lehetsz ballibsikém, az gyűlölt fityiszed is balos, és kurvára ugyan olyan emberek alkotják mint a szeretett maszopodat, dk-dat, ugyanonnan jönnek (mszmp, és az állami cégek). Sok kis gyurcsány, orbán, bajnai, eljátsszák neked azt hogy fú ők most nagyon utálják egymást, meg más irányba mennek, ezek "demokraták" azok "keresztények" de a vége mindig ugyan az: LOPÁS lenyúlás, megszorítás, adók hitelfelvétel, korrupció, haveroknak osztogatás, stb.

Mindig ez volt, mindig ez lesz, amíg a magadfajták szavazni fognak, és pingpongoztatják a "keresztény" "nemzeti" elvtársak, és a "demokrata" "antifa" "szabadpiac" elvtársak között.

(Az idézőjelek pedig nem viccből vannak, azt jelzik hogy így nevezik magukat, így színészkednek)

is 2012.10.12. 15:23:17

@MACISAJT: "Az agyonvert ballibák minden hullámhosszon revansról, bosszúról álmodoznak."

nahát, hogy a 2002-es, 2006-os FIDESZeseket valaki ballibának hívja! még sosem hallottam ezt.

is 2012.10.12. 15:25:54

@sanyix: "talán a rendszerváltás utáni első kormány a kivétel,"

már majdnem hihető volt, amit írtál, de itt elakadt a tű. az egyetlen kormány, amelyik visszahozta a csődből az országot, az a Horn-kormány volt, annak is a bokrosi korszaka. nyugodtan, alaposan nézzél utána az adatoknak, tényeknek, összefüggéseknek.

sanyix 2012.10.12. 15:26:56

@sanyix: bárcsak ne lenne igazam, és bajnai más lenne, de a múltját látva, rohadtul nem az. Még abban reménykedem hogy közben megjavult, de 99% hogy nem.
Amúgy is 70% az esélye hogy a fityisz jön vissza, ha nem akkor a maszop. Koalíciózgathatnak, ott lesznek akkor is azok a "nagy" emberek akik várják a részüket... Tökmindegy melyik, vagy megy az ember az országból, vagy csúszik le a lejtőn az országgal...

idiesel 2012.10.12. 15:27:10

@makronom: Valszeg, mert hogy Orbán semmit nem tett akkor se, az tuti.

rockjano 2012.10.12. 15:27:37

@sanyix: Címeres egy faszkalap vagy öcsém az már biztos.

Milyen előző rendszer embereit hoztam én vissza??? Szüleim a demokratikus ellenzék tagjai voltak, a maguk módján harcoltak a Kádár rendszer ellen.
Úgy utáltam azt a rendszert hogy csak na cseszed.

Soha nem szavaztam az mszp-re és a fideszre sem baromarcú.

Ha el akarsz menni ebből az országból akkor megkérnélek minél gyorsabban nem hiányzol te itt senkinek...

is 2012.10.12. 15:27:53

@rockjano: nem nagyon. Orbán a buták és a félműveltek királya. ők vannak 52%-nyian. alul. a felső maradék meg húz el az országból. utánpótlás nem lesz, Orbán most tiltotta be a felsőoktatást.

idiesel 2012.10.12. 15:29:06

@dr. Balta$ár: orbánék (smit selgeci szíjártó, baltás stb) legalább nagyon szórakoztatók!

Kibaszottul örülök, hogy jól szórakozol... De nyilván szórakozni kell, gondolkozni nem. Gratulálok.

rockjano 2012.10.12. 15:29:21

@is: Na ja ...a kilátások borússak az már igaz...

sanyix 2012.10.12. 15:32:06

@is: na megjött a másik ős maszopista is. Milyen adatoknak nézzek utána? a pártod által kreáltaknak? Mondom kisebb megszakítássokal folyamatosan csődközelben volt az ország, abban a csődközelben amibe azok az "elvtársak" vitték az országot akiket te megmentőként tisztelsz. Méghozzá azért hozták vissza az országot (persze nem reformokkal, hanem a jó öreg hitelfelvétellel és a lakossák lehúzásával, amit egy agyhalott majom is megcsinál), hogy tovább szívhassák a lakosság vérét. Csődnél esélyes hogy úgy elkergetik a picsába a kedvenceidet, hogy többé nem jöhetnek vissza vért szívni, ezért életben kell tartani a gazdatestet, mert az kifizetődőbb...

Blogger Géza 2012.10.12. 15:33:45

Lehet, hogy ez az LMP végének kezdete lesz. A "harmadik pólus" az első lehetséges alkalomnál szétszakadt, az LMP nem megy el egy Milla által rendezett tüntetésre...

index.hu/belfold/2012/10/12/az_lmp_nem_megy_a_milla_tuntetesere/

Blogger Géza 2012.10.12. 15:35:23

@is: "Orbán most tiltotta be a felsőoktatást. " :D :D :D

Mit és mennyit kell ahhoz inni, hogy az ember ilyen baromságokat írjon le?

Különben is, felsőoktatás már Bokros Lajos óta nincs, hiszen ő vezette be a tandíjat.

sanyix 2012.10.12. 15:37:51

@rockjano: jól van, akkor szadeszes vagy, tök mindegy ugyan az mint a maszop :)

(vagy csak nem akarod bevallani? Vagy még túl fiatal vagy ahhoz hogy szavazhass.) pedig a nácizós, "demokratázós" szabadpiacos szövegeid nagyon árulkodók, és nagyon erősen ezekhez köthetők.

rockjano 2012.10.12. 15:39:44

@sanyix: Nem én a pirézekre szavazok....

Te meg ugyanaz vagy mint a szomszéd Józsi bácsi....

marha....

MACISAJT 2012.10.12. 15:41:44

@gigacherry:
""Az agyonvert ballibák minden hullámhosszon revansról, bosszúról álmodoznak.""
'Kevered őket valakikkel. Ők demokráciáról ábrándoznak.'" )

Hát persze..:D
A "balliberális "demokráciáról, na arról tényleg álmodoznak..

A ballib ma azért tart ott ahol, mert mindig azt gondolta, a kendepéterezéseket, kelleriádákat, Teller-levelet, ronwerberi gyűlöletkampányokat, az Orbán háza felett körözö Népszava helikoptert, a 23 millió beözönlö románról szóló kampányokat,a kettős állampolgárság ürügyén a szerencsétlen határon túli magyarok elleni hadjáratot, a 2004-es puccsot és a 2008-as önpuccsot , a trükkök százait és legföképpen az ország tönkretételét...

ezt mind mind megúszhatják.
Pedig mindig csak mind mélyebbre süllyedtek a mocsárba.
Ahogy az ország is.

A 2004-es puccskor, mikor egy kirúgott sportminiszter megpuccsolta a saját főnökét -hol voltak ezek a "demokraták"?.
Az 2006-os öszödi maffiatalálkozón elhangzottak miatt is kik követelték a lemondást?
A libaszakértőből miniszterelnököt varázsló MSZP-s casting nyomán, kik tiltakoztak a "demokratikus ballibáktól"?

Így viszont, lassan már arra sem marad erkölcsi alapjuk, hogy valaha akár
egy Vóna Gábor( Hegedüs Lóránt jr, Kiszel Tünde, Győzike édesmindegy) javára történő esetleges, hasonló hatalomátjászási kísérlet ellen fellépjenek.

Rwindx 2012.10.12. 15:49:07

"a közvélemény többsége számára a Bajnai-kormány egy éve elkülönül az azt megelőző hét évtől."

Azért a közvélemény nem ennyire hülye mint amilyennek nézed. Pontosan tudják hogy Bajnai 2006 óta a Gurcsány kormányban dolgozott ilyen olyan pozíciókban, többek között gazdasági miniszterként, pont akkor amikor is a "válság nem tört be Magyarországra".

Tyrion Lannister of Caster 2012.10.12. 15:54:03

@igazi hős: Hiába veszed poénosra. Nyilván, a születések száma nem Bokrossal kezdett el csökkenni (ha olvastad figyelmesen, nem ezt írtam), de végérvényesen 100000 alá ekkor csökkent és rengeteg fiatal házaspárnak tették lehetetlenné több gyermek vállalását az igazságtalan megvonásai miatt).

Kallisztó 2012.10.12. 15:56:20

Ez a cikk alapvetően érti félre a Milla törekvését. Ők mindenkinek teret adnak, aki képes a szalámizó pártpolitikának hátat fordítani és hajlandó valóban az országért tenni. Azokat a politikusokat fogadják be, akik a pártpolitikai maffiaérdekeket végre képesek átlépni. Reméljük van elég igaz ember minden oldalon és akkor végre el lehet takarítani a mocskot.

Tyrion Lannister of Caster 2012.10.12. 16:06:46

@is: "Orbán most tiltotta be a felsőoktatást."
Ez mennyire gyenge szöveg...

Érdekes 2012.10.12. 16:07:10

@is: Azt mondja Borkos :D:D:D:D De kemény..na hát ez magyaroszág 2012.Semmi nem változott :D

dusomoja 2012.10.12. 16:22:12

@sanyix: Ja. Az egész írás egy szánalmas marhaság - Bajnai Kordon ex-KISZes, az MSZP seggéből bújt elő mint kiskáder, MSZP közeli Waalis vezér lett a párt kegyéből. Hja, olyan kisfiús a mosolya meg olyan kedvesen pislog. ÉS nagyon ügyesen végrehajtotta, amit az IMF mondott. Ahogy egy amerikai diplomata mondta annak idején- Bajnai has delivered. Ehhez nem kellett se ész, se tehetség, csak komprádor attitűd.

egykeresztenyanya 2012.10.12. 16:23:15

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: @Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Ejnye nagysasszony, ne füllents kérlek. A Fidesz alatt már megindult az eladósodás 2001-ben, Viktor kezdte el két kézzel szórni a pénzt, amit a szerencsétlen medgyessy csak űberelni akart, be is jött neki. Ugye emlékszel, drága Steffi, hogy a jóléti rendszerváltás programját az ellenzék is támogatta? Ajjaj, sok misebort ihattál te az utóbbi időben, ha már erre sem emlékszel. No ez az megvan, hogy pont Viktorka intézte el a népszavazással 2008-ban az adósság spirál visszafogására született kormányzati intézkedéseket? Milyen gazdasági önállóságról beszélsz drága Steffi? Amikor Viktor Brüsszelben gazsulál? Korábban kéne misére járnod, Stefike.

jag3 2012.10.12. 16:41:40

Egy dohánygyárban karriert csinált felsővezető mint meggyőződéses baloldali.

Ugye nem gondolod komolyan?

Még ha a pécsi kampányban a választókat a neoliberális ethosz alapján kioktató "varrónős interjúról" el is feledkezünk.

Van egy tippem: a választók nem felejtik el.

Az pedig, hogy a csődöt levezénylő politikus visszatérjen még a 29-es csődöt "túlélő" Bethlen Gábornak sem sikerült. Politikai nonszensz.

no successful 2012.10.12. 16:49:01

@rockjano:

"nyugodt piacbarát, liberális de baloldali kormányzás"

Hihetetlen, de mindig kihagytok egy lényeges jelzőt, ebből is látszik milyen rugóra jár az agyatok.
A "Magyar barát" mindig kimarad. Helyette piacbarát. Ejnye ejnye.

egykeresztenyanya 2012.10.12. 16:56:43

@no successful: Egyszer az atya mesélt nekünk az emberi komplexusokról, ő azt mondta, hogy "magyarnak" lenni nem teljesítmény kérdése, hanem a születés kérdése. Az atya arra is figyelmeztetett, hogy aki azzal dicsekszik, hogy "magyar" vagy a "magyarságát" valami büszkeségnek állítja be, az egy önmagával szemben kisebbrendűségi komplexusban vergődő személyiség, aki híján van a valós teljesítményeknek, ezért kérkedik "magyarságával".

Miért kéne a szabadpiac uralta világban Magyarország kormányának "magyarnak" lenni, ami egyrészt értelmetlen, mivel az, másrészt sokkal fontosabb az állampolgárok számára, ha piacbarát?

ijontichy 2012.10.12. 16:57:00

@poszt: Én azt mondanám, ez egy vizsgaidőszak kezdete. Az ellenzéknek világos alternatívát kell(ene) kínálnia. Bajnaival, vagy nélküle (értelemszerű: Bajnai jó név, sokat hozhat). Vizsgázni viszont a komplett ország fog, ti. elhajtja-e a fenébe ezt a kormányzásra éretlen jobber-konzerv középszert. Világosan, egyértelműen.

rockjano 2012.10.12. 16:57:32

@no successful: Mi az hogy magyarbarát???

Milyen barát lenne??? (zsidózzál nyugodtan ne fogd vissza magad)

A piacbarát kurva fontos mert ebből a piacból élünk. Eladunk cuccokat külföldre meg veszünk...

Mi az hogy magyarbarát gazdaságpolitika??? szerintem ez oximoron....

no successful 2012.10.12. 17:06:01

@rockjano:

A piac pénzbarát, elsősorban. Leszarja az adott ország érdekeit.
Eszembe nem jutott zsidózni, mivel vannak zsidó barátaim. És egyébként sem.
Viszont hogy a piac hogy viselkedik, arra jó példa pl. hogy az öreg Soros bácsi hogyan ütötte ki az angol fontot.
Vagy hogy anno hogyan indult a távol keleti pénzügyi válság.

dagiiron 2012.10.12. 17:06:13

@rockjano:
A magyar barát gazdaságpolitika pl . azt jelenti, hogy nem adunk el mindent külföldi kézbe, mert kurva sérülékeny lesz az ország. Jelen pillanatban pl. ha az EON úgy gondolja, akkor holnaptól nincs gáz az országban. A szocik94-98 között mindent eladtak, amit csak lehetett, s az ország ennek komoly kárát látta. Még azt is megcsinálták ezek a barmok, hogy nyugati állami (!!!) vállalatoknak adták el a magyar cégeket!!!

telepi vagány (törölt) 2012.10.12. 17:07:52

Bajnai és Orbán nekem egy kutya, csak Bajnai nem párt vonalon, párt támogatással, nem ideológiát gyártva csinálta a megszorításokat. Valamint Bajnai rögtön aláírna mindent az IMF-nek.

Bajnai sose tudhat maga mögött 2/3-ot, akik megszavazzák az összes megszorítást, amit kitalálna.
Orbán rossz, de kormányképes. Bajnai talán kevésbé lenne rossz, de nem kormányképes, mert a szétaprózott "demokratikus" ellenzék (esetleges kormányának támogató pártjai) minden filléren vitatkoznának, hosszas egyeztetés, Gyurcsány sértődik, aztán Schiffer, mert nem elég zöld a fű, aztán Mesterházy, mert nem elég piros a szegfű... Bajnai senkinek sem a kutyája, illetve nem a baloldali pártoknak a kutyája, hanem a külföldi "karvalytőke" kiszolgálója. A jobboldal is kicsinálná, szétkritizálná minden lépését. Orbán is megszorít, rosszul kormányoz, de ő maga mögött tudhatja a benne hívő és mindent öklendezés nélkül beszopó fideszes szavazótábort és érdekszövetségeket.
Bajnai nem egy népvezér alkat, nem állna mögötte tartós, egyöntetű támogatottság.
Bajnait legfeljebb egy amerikai alapítványon keresztül a külföldi titkosszolgálatok támogatnák, hogy végre ne Orbán sarcolja az ide települt nagy cégeiket. Orbán egy hisztis kurva, Bajnai meg örömmel szopna bárkinek, aki hatalomra segíti. Orbán szopat, Bajnai szop. Lehet választani. Szerintem mindkettő elég nagy fosch.

dagiiron 2012.10.12. 17:10:53

@egykeresztenyanya:

Talán azért kell "magyarbarátnak" lennie egy kormánynak, mert az országban lakók érdekeit kell figyelnie. Egy német cég igazgatója akár holnap bezáratja az itteni gyárát, ha pl. Ukrajnában jobbak a lehetőségei, de a németországi központot nem fogja áttelepíteni. na ezért kell magyarbarátnak lennie. Ez nem azt jelenti, hogy ne örülne a külföldi befektetésnek, de a magyar cégeket támogatnia kell, hogy azok domináljanak kis hazánkban. ha holnap bezárja az AUDI az ittani gyárát, akkor 8%-ot esik a GDP.

rockjano 2012.10.12. 17:13:55

@dagiiron: No de az EON ilyen marhaságot miért gondolna???? Ők eladni akarnak azzal keresnek pénzt ha nem adnak el akkor nem keresnek.

Egyébként ez a tulajdonosság mítosz a jobboldal egyik legnagyobb hülyesége.

Nem az az igazán fontos hogy kié egy cég hanem az hogy jól működik-e fizet-e adót és foglalkoztat-e embereket és hogyan. Magyar tulajdonu cég is lehet geci és haszontalan és vica verza.

Ezalól legfeljebb a természetes monopóliumok kivételek.

Én dolgozom olyan multinak aki több milliárdot ruházott be itt magyarországon külföldön megkeresett pénzből, most akarnak úgy ahogy van elmenni innen a beruházásaikat is viszik. 2-3000 munkahely ugrik meg egy rakás adóbevétel.

Megkapták a különadót...most elmennek....

Amatőr 2012.10.12. 17:15:34

"Egyszerűen azért, mert Bajnai Gordonnak a demokratikus ellenzék minden szekértáborában vannak hívei – akik sokan vannak, sőt elegen. És ezt rajta kívül ma senki más nem mondhatja el magáról."

Ez így igaz.Mármint a szekértáborokban.
Csak az a baj, hogy a demokratikus ellenzék összes szekértáborában vannak nagyon kevesen. És még most is egyre fogynak.

ijontichy 2012.10.12. 17:18:07

@egykeresztenyanya: "magyarnak lenni nem teljesítmény, hanem születés kérdése" Pontos. Ezért két szalmaszálat sem kell keresztbetenni. Ugyanakkor azt látom, hogy a leghangosabb "magyarok" teljesítménye vállalkozóként, vagy munkaerőpiaci "áruként" hagy némi kívánnivalót maga után. Nem vitatom, hogy a piacon elfér pár főállású "szurkoló" (akinek teljesítménye kimerül a "Hajrá magyarok!", vagy "nevezzük át..." c, projektekben), de ne finanszírozzuk már túl ezt a piaci szegmenst úgy államilag ;-).

dagiiron 2012.10.12. 17:22:21

@rockjano:

Különadót termelő cég nem kapott a nyakába, tehát ez max. egy szolgáltató lehet, azok helyére meg lesz másik, aki felveszi az embereket.

Miért csinálna ilyet? Mert mondjuk elszámolási vitája akad, vagy nem tetszik neki valami? szerinted a Gazprom miért csinált hasnoló dolgokat? mert így érvényesítette az érdekeit..

A magyar erőműveket a szocik privatizálták 1994-1998 között, s olyan szerződéseket kötöttek, ami alapján 10 évre előre ki lehettt számolni a profitot. Az erőműveket részben felújították a cég által termelt profitból, a többit egy az egyben kivonták az országból. Az EU azt mondta, hogy ezeket a szerződéseket meg kell szüntetni, mert piac torzító hatásúak. Már van 2 olyan erőmű, amit bezáárt a külföldi multi, mert már nem hoz akkkora hasznot neki. Na, tök mindegy ki a tulajdonos?

Természetes monopolium kivétel? akkor mi a szarért adták el a MOL-t, a területi gázszolgáltatókat? A közműcégeket stb? Ilyen nyugaton nincs, csak itt.

dagiiron 2012.10.12. 17:27:08

@rockjano:

De mondhatok más példát is. van olyan ország, ahol a helyi nemzeti bank olyan szabályozást hozott a bankjaira, hogy a kelet-európai leányvállalataiknál megszabta a hitel-betét arányt, amit x időn belül el kell érni. Azaz csökkenteni kell a keleti hitelállományát.

vagy van olyan bank, ahol a helyi hatóságok tőkeemelést írtak elő, s a bank ehelyett inkább a kelet-európai kitetségeit csökkenti le, hogy ne kelljen tőkét emelni. Azaz a külföldi vállakozót egyáltalán nem érdekli, hogy mit csinálnak kis hazánkban, mert a döntéseiben csak egy kis pont a magyar helyzet, a többit tőlünk független dolgok jelentik.

rockjano 2012.10.12. 17:28:08

@dagiiron: Nem lesz másik, nincs ilyen technika magyarországon...

A Gazprom állami cég Putyin fegyvere teljesen irreális azzal összehasonlítani...

A MOL is rendelkezik elég komoly dolgokkal horvátországban

A tulajdonfetisizmus alapvetően marhaság, de persze lehet vele visszaélni ebbe igazad van.
Meg lehet piacot vásárolni stb... én nem állítom hogy a kapitalizmus jól működik szabályozás nélkül, de az hogy minden sokkal jobban működik ha "magyar" kézben van az szimplán butaság...

rockjano 2012.10.12. 17:29:36

@dagiiron: Bankok ügyében nem vagyok szakértő de azt hallottam hogy nagyon sok pénzt hoztak ide a válság idején, és most meg nagyon nem.

Hogy miért nem arról senki nem beszél nyíltan persze de sejteni sokmindent lehet

no successful 2012.10.12. 17:30:38

@egykeresztenyanya:

""magyarnak" lenni nem teljesítmény kérdése, hanem a születés kérdése."

Ezt magam sem mondhattam volna szebben.
Kár hogy ezt főleg a ballib oldalon sokan elfelejtik.

A másik része a mondandódnak egy erőltetett személyiség profil. Biztosan van a Magyar gárda soraiban ilyen, de én a nemzeti érzést azért nem írnám le ilyen profán módon. Vagy ha igen, akkor Kossuth, Petőfi, Vagy távolabb tekintve Garibaldi is beleilleszthető lenne ebbe a kategóriába.
Nekem semmi bajom magammal. Hogy megnyugtassalak.

Fentebb leírtam mi a véleményem a piacról. Jó dolog, de csak ameddig magyarországnak és a magyarságnak jó. Egy Magyar kormánynak azonban feladata, sőt kötelessége, hogy adott esetben megvédje nemzetét a piac negatív hatásaitól.
Nos a ballib kabineteknél ez a törekvés teljesen hiányzott, helyette kitalálták a piacbarát, esetenként technokrata jelzőt.

dagiiron 2012.10.12. 17:31:46

@rockjano:

Nem is kell szabályozni, hogy mondjuk a kereskedelmi láncok magyarok legyenk, azt kell megteremteni, hogy magyarok is legyenek köztük. Ugyanis a külföldi láncok terjeszkedése maga után vonja a magyar élelmiszeripar leépülését. Pl. a németeknek baromira megugrott a kelet európai élelmiszer exportja a LIDL és az Aldi terjeszkedésével..

rockjano 2012.10.12. 17:38:08

@dagiiron: De hát vannak CBA-Coop-stb.... és elég erőssek.

A magyar élelmiszeripar sajnos nem ezért épül le szerintem hanem azért mert általában nem tudnak hatékonyan termelni. (tisztelet a létező kivételnke)

Az igazság az hogy ez sokszor az alapanyag drágaságára is vezethető vissza.

Van fagylalatgyártó ügyfelem és a tej és a cukor árára nagyon panaszkodnak. A lengyel teremelő jóval olcsóbban szerzi be mert nagyobb területen nagyobb hatékonysággal termelnek arrafele.

stb...stb... Ha csak magyar láncok lennének akkor sem lenne sokkal jobb a termelőknek szerintem...

lfleto 2012.10.12. 17:42:01

Azt állítani, hogy Bajnai sikeres volt, hát... A siker a politikában, kedves szerző végeredményben egyetlen módon mérhető, a választási eredményben. Bajnai egyetlen dologban volt sikeres, önmaga pozicionálásában, ha úgy tetszik a kamarilla-politikában. Sikerült csendben végigasszisztálnia a Gyurcsány-korszakot, majd a kellő pillanatban előrelépni a bukott főnök helyébe. Ez a kétes siker ez tényleg politikai jellegű és tényleg az övé. Azt állítani viszont, hogy a kormányzása sikeres volt... Könyörgöm, kétharmaddal verték el, az őt delegáló pártok közül pedig az egyik megszűnt, a másik meg szétszakadt és akkora fülest kapott a választóktól, hogy azóta is csak tápázkodik a földről. Szóval ennyit a sikerről. A többi kamu. Tény azonban, hogy kamarillában megint erős az emberünk és ügyesen megkerülhetetlenné teszi magát a baloldalon. A másik állítás, hogy nem MSZP-s, de balliberális, na ez is vicces. Mitől is nem MSZP-s, mert nincs párttagkönyve? Ugyanonnan jön, mint Gyurcsány, a KISZ-ből, ugyanúgy az üzleti életben érvényesítette az ott szerzett kapcsolatrendszerét, és ugyanúgy, sőt ugyanakkor tért vissza, ahogyan és amikor langaléta barátja. Nem lépett be a pártba, mert kellett a független üzletember imázs, de ettől még oda tartozik. Ahogyan a szakértői kormánya is a testnevelő végzettségű környezetvédelmi miniszterétől a vegyész honvédelmi tárcavezetőjéig. Na ez aztán a kompetens, MSZP-hez nem köthető csapat. Mint Szigetvári Viktor, az MSZP fő háttérembere, aki most Bajnait okosítja - ahogyan a szintén független Braun Simor Andrást, apropó Simor, jegybankelnökből is lehet még miniszterelnök-jelölt, az embere már ott van... Szóval ez a cikk egy könnybelábadt szemű szoclib propagandaszöveg, elemzésnek sovány.

dagiiron 2012.10.12. 17:46:34

@rockjano:

A CBA és a Coop nem említhető egy lapon egy LIDL-lel, egy Tesco-val. Sok kis adócsaló üzlet egy logó alá gyüjtése. Nem multi cég, akik neki indulnak, s elkezdenek külföldön terjeszkedni. Hány magyar divatmárkának van boltja a lengyeleknél? Mert lengyel márkának van nálunk? Hány magyar divatmárka van a spanyoloknál, a németeknél stb? Hány magyar cég vásárolt be Ausztriában? A cseheknél, lengyeleknél? Mert ők vásárolnak nálunk. Ebben vagyunk lemaradva, s ezen kell változtani, mert a magyar piac kicsi, s szép lassan legyilkolnak minket. Menj el a boltokba, s nézd meg hány itteni gyártású csoki van kint a polcon. nagyon meg fogsz lepődni, hogy a Szerencsi csoki is már a cseheknél készül. A bociról meg többiekről nem is szólva.

rockjano 2012.10.12. 17:50:31

@dagiiron: "Menj el a boltokba, s nézd meg hány itteni gyártású csoki van kint a polcon'

Ez igaz de miért van ez így?????

Ha olcsóbb lenne itthon előállítani nem vinnék el.

Nem a kereskedelmet kell hazai kézbe adni amelyik majd előnyhöz juttatja a hazai ipart hanem meg kellene tanulni hatékonyan termelni.

Meg kéne jó szakember mert az nincs elég stb...stb...

rockjano 2012.10.12. 17:52:07

@dagiiron: Egyébként igaz a magyar cégeket lehetne/kellene fejlszteni és promótálni külföldön, ehhez azonban tőke kell magyarországgal szembeni bizalom és persze sok pénz stb...

Nos ezek a dolgok most nagyon hiányoznak...

dagiiron 2012.10.12. 17:55:54

@rockjano:

azért van ez így, mert a hazai gyártókat eladták a külföldieknek, akiknek a régióra van egy nagy gyártósorra, s ott gyártja le mindegyik országba a csokit, csak másba csomagolja be. S onnét viszik szét a kamionok a különböző országokba. nem éri meg neki országonként gyárakat üzemeltetni, mert egy helyen nagy mennyiségben olcsóbb neki. Azaz, azzal hogy eladtuk a gyárat nekik, ki is mondtuk rá a halálos ítéletet.

Viszont ha magyar kézbe került volna, s támogatjuk a külföldi marketingjüket, akkor akkár a fordított verzió is megtörténhetett volna. De mi mindent eladtunk...

dagiiron 2012.10.12. 17:59:20

@rockjano:

Ebben egyetértünk, a magyar államnak meg kell teremtenie a magyar cégek fejlesztésének a lehetőségét, hogy ezáltal külföldön terjeszkedhessenek, s piacot szerezzenek.

rockjano 2012.10.12. 17:59:51

@dagiiron: Ez sajnos korántsem biztos...

Ha a magyar kézben lévő gyártó nem tud hatékonyan termelni akkor hiába van magyar kézben vagy akár kap állami támogatást elöbb-utóbb úgyis kiszorul a piacról.

A magyar tulajdon az nem csodafegyver, attól még hatékonyan is kell termelni, egy nagy nemzetközi piac részei vagyunk.

Egyébként olyan is van hogy nállunk gyártat valamit a multi amit utána máshova visz el szóval ne egyszerűsítsünk...

rockjano 2012.10.12. 18:02:16

@rockjano: Azért a mondjuk francia multi nem franciaországban gyártatja azt amit hozzánk hoz hanem pl. csehországban vagy szlovákiában, ez sem véletlen :-)

Egy biztos a bezárkózás vagy az Orbáni lázálom a teljesen bezárkózó magyar tulajdonú magyar gazdaság az lázállom...

dagiiron 2012.10.12. 18:04:32

@rockjano:

nem csodafegyver a magyar tulajdon, de sajnos a szocik 1994-98 között a nagy privatizációs hullámmal el is intézték, hogy esélye sem volt kipróbálni, míg a cseheknél, ahol nem szórták ki a külföldieknek a vagyont, azért elég magas maradt a hazai tulajdonú, s versenyképes vállalkozások száma.

Igen, van olyan multi aki itt gyártat, csak az a baj, hogy pl. a Nokia egyik pillanatról a másikra záratta be az itteni gyárát, s ha nincs a merci, akkor itt nagyon durva GDP visszaesés lett volna..

rockjano 2012.10.12. 18:08:44

@dagiiron: A privatizáció az Antal kormány idején kezdődött és nagyon jó hatással volt a magyar gazdaságra hatalmas fejlődéssel járót annó

Ja és ebből fizettük ki a Kádár rendszer hatalmas tartozásait is.

Lehet egyébként hogy tényleg túl sok minden került eladásra és a természetes monopóliumokat jobban kellet volna védeni, de a tőke és pénzhiány persze mindenkit erre vezet (helyi szinten is)

(egyébként az első Orbán kormány időszaka alatt is volt privatizáció)

dagiiron 2012.10.12. 18:09:35

@rockjano:

2010 előtt is ott gyártotta. Azért gyártanak ott, mert a lenygel egy nagy piac, s ott több árut add el, mint itt, s ha ott a gyára, akkor kevesebb a logisztikai költsége. Nagyon racionális okok vannak-e mögött, amihez semmi köze a magyar kormányhoz, hanem kis hazánk mérete , s elhelyezkedése számít. Egy a lengyel, cseh, szlovák, magyar piacot ellátó gyárnak a legideálisabb hely Csehország (majdnem középen van, de szomszédos a legnagyobb piaccal), Lengyelország (legnagyobb piac).

rockjano 2012.10.12. 18:10:25

@dagiiron: Amúgy a Nokia miért záratja be a gyárát???

(spec ehez senkinek nincs köze a Noki kurva nagy szarban van és ázsiába meneküla z autogyártást nehezebb ázsiába telepíteni)

Magyar telefongyártó meg nincs :-)

rockjano 2012.10.12. 18:13:44

@dagiiron: Akkor meg ezen nem kell csodálkozni

Ha nem adták volna el a magyar gyárat akkor magától a piac miatt ment volna tönkre.

Egyébként akármikor lehet csinálni egy gyárat kisebben, és gyártani speciális csokoládét amit nem érdemes a multinak gyártania (én ismerek ilyet itthon is)

A tulajdon sajnos nem döntő, ami a döntő az a piaci hatékonyság.. és az innováció. (ebben verhetőek a multik egyébként)

márta)) 2012.10.12. 22:19:56

Nagyon jó a poszt. Minden mondatával, szavával egyetértek.
Nincs benne semmi túlzás- valótlanság. Tetszik.
:)

házelnök 2012.11.27. 04:47:57

@lfleto:
Ahol szoclibről olvasok, mindig a nyilaskereszténység jut eszembe.
süti beállítások módosítása