Orbán a Parlamentben ma délután leverte a Gonosz Birodalmát. A hét végi EU-csúcsról szólva kihirdette, hogy a Kohéziós Alap forrásainak visszaadásával az EU írásban bocsánatot kért Magyarországtól, egyben pedig szentesítette mindazt, amiért az elmúlt időben kritizált bennünket. Sőt: remeg, hogy az egészet minél gyorsabban utánunk csinálhassa.

Megszokhattuk már: a FIDESZ bevett kommunikációs módszere, hogy a fontosabb politikai eseményeknek, ha érdeke úgy kívánja, a leghajmeresztőbb olvasatokat adja. Ezt a magyarázatot aztán a papagáj-kommandó addig-addig ismétli, amíg azt a közvélemény nagyobbik része – legyen szó bármekkora baromságról – igazságként, de legalábbis legitim magyarázatként szépen be nem nyalja. Amit a kormányfő ma állított, ismét a „hajmeresztés” kategóriájába tartozik. Az EU-pénzek felfüggesztésének felfüggesztése legfeljebb a 2013-as költségvetés tervszámairól szól. Bocsánatkérést, visszakozást még a pár hónappal ezelőtti, ellentétes döntés tekintetében sem jelent. Magyarország rehabilitációjáról meg pláne szó sincs.

Egy EU csúcs, persze, ritkán izgatja fel a közvéleményt. A magyar nagyon nem beszél nyelveket. Hogy a sok külföldi mit össze nem hord rólunk, legfeljebb azt a pár hülye libsit érdekli. A többinek nagyon is jó a „lángoktól ölelt kis ország”, az örökös meg nem értettség szerepe. Aki pedig a világot a parndorfi bevásárlófalun túl is tanulmányozni akarta, már úgyis elment innen.

Pedig ezúttal valóban fontos dolgok történtek az Európai Tanácsban. És mi alighanem kimaradunk a buliból, mert – hiába fizettük ki a repülőjegyét – Orbán Brüsszelben pont az ellenkezőjét látta annak, ami valójában történt. Az állam- és kormányfők múlt heti találkozója ugyanis arról szólt, hogy Európa arra akar menni, amerre Ovi a legritkább esetben szokott. Jelesül: előre. Egy még szorosabban együttműködő, modern közösség, nem pedig a belterjesség, a 27 cirádás, kellemesen lószarszagú skanzen irányába.

Orbán 2011-ben, az EU soros elnökeként – azon kevés alkalommal, amikor egyáltalán megengedték neki, hogy megszólaljon – képtelen volt érdemi tartalmat adni a maga kreálta „Erős Európa” szlogennek. Manapság, de Gaulle-t másolva, a „nemzetek Európájáról” hadovál. Ilyeneket nagy, erős, sikeres országok vezetői szoktak mondani. Ők is leginkább akkor, ha konkrétan akarnak valamit, és pár adu is van a kezükben. Orbánra, Magyarországra egyik sem igaz. Továbbra is nyakig ülünk a kakiban, úgyhogy talán nem ez a megfelelő idő, hogy a leghangosabban csipogjunk – ráadásul hülyeségeket.

Ha Orbán a brüsszeli teremben is azt mondta, amit itthon, akkor minden okunk megvan az elkeseredésre. Miközben a többi tagállam az integráció minőségileg új lépcsője felé indul, Vezérünk érdemi számvetés helyett már megint csak a saját látnoki nagyszerűségéről szóló mesékkel etet minket. A rezgőszemű Matolcsy pedig az Európai Birodalom képével riogatja az ártatlan óvodás gyerekeket.

És lassacskán már mi is elhisszük neki, hogy a Magyarnak se az euró, se az Unió nem hiányzik. Meg hogy nem mi megyünk a rossz sávban, szembe a forgalommal, hanem mindenki más.

A bejegyzés trackback címe:

https://ghostwriter.blog.hu/api/trackback/id/tr474624566

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.03. 10:36:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Mégsem vesz fel IMF-hitelt Magyarország 2012.07.03. 10:26:39

- Komoly tévedésbe vannak, akik azt gondolják, hogy hazánknak szüksége van az IMF pénzére! Ha így lenne, akkor hogyan módosíthatnánk a friss költségvetést egy 300 milliárdos szociális adócsökkentéssel? - tette fel a kérdést felháborodottan Orbán Viktor...

Trackback: Védjen meg téged az Orbán Viktor! 2012.07.02. 20:39:11

Míg a 2010-es kormányváltáskor 190 forint, a 2011-es Szociális Konzultáció idején pedig “csak” 217 forint volt egy svájci frank, 2012 nyarán az Új Nemzeti Konzultáció alatt már 252 forintot kérnek érte. A nemzeti konzultáció növekvő sikerén...

Trackback: Tízdolláros önfejlesztő kézikönyvből irányítják Orbánék az országot 2012.07.02. 20:37:50

  Sejtettem, hogy a honi vulgár-tanácsadói maffia mind a kormányzati kommunikációra, mind a döntések előkészítésére a kelleténél, vagyis a nullánál sokkal nagyobb befolyással van. Ám soha nem gondoltam volna, hogy lesz egy miniszter, aki büszkén k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marosy 2012.07.02. 20:42:40

Szarok a ghostwriterre.

különvélemény 2012.07.02. 20:55:24

"Megszokhattuk már: a FIDESZ bevett kommunikációs módszere, hogy a fontosabb politikai eseményeknek, ha érdeke úgy kívánja, a leghajmeresztőbb olvasatokat adja."

kepviselofunky.blog.hu/2012/07/02/a_demokratikus_koalicio_elsopro_sikere

Netuddki. 2012.07.02. 20:58:51

„lángostól ölelt kis ország”

Ugyan, a bonszájducse csak itthon nagylegény...

Netuddki. 2012.07.02. 21:03:57

@különvélemény: Hát engem már qrvára nem érdekel a magyarázkodásuk. Mert az, magyarázkodás. Ha minden rendben lenne akkor magyarázkodni sem kéne. Azt meg nagyon jól tudjuk, hogy a cigány is a maga lovát dicséri. Ezen nem változtat semmit ha az a ló történetesen egy ország. De jó nagy szerszáma van ennek az országnyi lónak amit majd be kell az orbánnak előbb-utóbb fogadnia. Csak hogy némi képzavar is legyen...

pokrocz_x1 2012.07.02. 21:07:00

yesssss...szopjatok tovább 2/3 (velünk)

pokrocz_x1 2012.07.02. 21:08:23

marosy te kis butus te, van saját véleményed...?te is benne vagy a szopólistában...naaa? érzed-e?

pokrocz_x1 2012.07.02. 21:12:40

nem mondta...harmatos lehetté he...bugriska

Netuddki. 2012.07.02. 21:16:59

@pokrocz_x1: "pokrocz_x1 0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Kisorbánfartúrófideszcsicskabértroll, te...

pokrocz_x1 2012.07.02. 21:20:16

hányan vagytok még...(mondta Bruce W. az első részben és elővette a fegyvereit...)

egy maréknyi dollár 2012.07.02. 21:28:37

Frappáns kis cikk!
A végéhez: NEM HISSZÜK EL!Lassan írom, hogy mindenki értse:nem hisszük el.

ÖtletElek 2012.07.02. 21:31:01

Azt hittem, hogy majd itt jól elolvashatom, hogy mit mondtak az európai nagyok, meg hogy ezzel szemben mit mondott a mi vityánk, meg hogy abból hogy a jobbiknak azt mondta hogy nekünk sikeres eu és sikeres eurozóna az érdekünk, abból hogy következik az, hogy nem is ezt mondta, erre mi van, belefingottál egy aztán meghámoztad, és azt gondolod milyen frappáns voltál...

Alapból rühellem a hitvitákat, mert amellett hogy nincs semmi értelmük, még az is szar ha érvel az ember, mert azzal lelki mankókat rugdos ki arra támaszkodók hóna alól, tehát az érvelő tahóvá válik, de ez a poszt annyira semmitmondó, és annyira csak az /egyébként el nem magyarázott/ ellenérzésektől fröcsög, hogy még hitvita indítònak se nevezném...

Asszem kinyitok valami európai sört...

pokrocz_x1 2012.07.02. 21:31:26

hol vagytok bugrisok...?így nem lesz nektek Európa! takarodtok-e vissza az Etel-közbe...vigyétek magatokkal a beteg főnökötöket....

Netuddki. 2012.07.02. 21:46:20

@ÖtletElek: Mit mondott volna?
"Aggyatokpízt! Lécci, lécci, lécci! Ígérem otthon is jól viselkedem, nem szidlak benneteket! Lécci, aggyatokpízt..."

Netuddki. 2012.07.02. 21:47:27

@ÖtletElek: Mit mondott volna?
"Aggyatokpízt! Lécci, lécci, lécci! Ígérem otthon is jól viselkedem, nem szidlak benneteket! Lécci, aggyatokpízt..."

B.átok+, blogmotorírók!

SzaszaG1 (törölt) 2012.07.02. 22:20:59

Szánalmas egy bejegyzés. Mintha mi ellenkeznénk az integráció ellen.Miközben az Egyesült Királyságban gyakorlatilag követelik a referendum kiírását az EU tagságról, a hollandok, finnek vétózzák az ESF-et, a a csehek és britek kimaradna a fiskális paktumból, a déliek nem hajlandók rendbetenni a költségvetést hanem az EU-s intézményrendszert igyekeznek rábírni, hogy felvásárolja adósságaikat. De igazad van, bár nem írtál semmit, de azt jól leírtad.

is 2012.07.02. 22:21:35

@különvélemény: úgy érzed, hogy érdemben reagáltál? mert kívülről csak valami kényszeredett pótcselekvésnek tűnik a Képviselő funkyt beidézni. Azok mást se tudnak, mint 10 posztból 9-ben baromságokat összehozni Gyurcsányról. még 20 év múlva is azt fogják hinni, hogy ez vicces.

vasgyuszi 2012.07.02. 22:36:19

"Ha Orbán a brüsszeli teremben is azt mondta, amit itthon,..."

Miért tette volna? Hazudik, mint a vízfolyás, régen is, most is. Ez nem kérdés. Beszél össze-vissza a futóbolondja...

gébics · http://www.geebics.blog.hu 2012.07.02. 23:21:15

Idióta népnek idióta vezetők kellenek. Minden rendben van!

Ben Franklin 2012.07.02. 23:42:35

Ja, a modern közösség felé majd a becsődölt ciprusi kommunista fogja vezetni az EU-t.

Ez nagyon jó. Nem tudom nem direkt rakták-e oda mert hát Ciprust sikerült becsődöltetnie.

Lacdelo 2012.07.03. 00:03:49

@Ben Franklin:

Inkàbb mint egy degeneràlt, korrupt, inkompetens és antidemokrata fideszes. :(

dr.kakaósbögre 2012.07.03. 00:11:51

felénk már a "hazug" szinonimája az hogy
"fideszes"

futás csicskák! 2012.07.03. 00:46:20

csirageci csövesmagyar parasz fgeci szopkia faszomat dógózá legyen pész pujára

futás csicskák! 2012.07.03. 00:47:59

csirageci magyar szopjáfaszt geci

perkázzá faszopó csirageci meghalsz

Wagem 2012.07.03. 03:59:39

Keseregjetek csak libolsi kutyák.Ez a ti feladatotok.
Megbaszhatjátok az anyátokat semmirekellő népség.Parazita kutyák vagytok,de majd jön a sintér.

br17 2012.07.03. 05:57:00

Ahogy elnézem a kommenteket, ezek sajnos tükrözik az ország szellemi színvonalát.

Smoother (törölt) 2012.07.03. 06:24:25

Mi lett a fülkeforradalommal? Nyertünk? Buktuk? Vagy ellenforradalom lett?

Meg hát a gyorsnaszádról sincs semmi hir. Most az beért a kikötöbe vagy Ballard keresi a Balaton iszapjában?

Smoother (törölt) 2012.07.03. 06:32:02

Meg itt ez az Eu is. Mint valami kocsmai verekedés. Kokik meg sallerek aztán kaptunk két egyformát hogy a fal adta a másikat. Most meg győztünk? Persze a kocsmában meg ugy látták gyáván elfutottunk.
Nem értem én ezt..

kirsten 2012.07.03. 06:53:07

@marosy: A normális emberek meg rád !!!

durcás 2012.07.03. 07:03:09

@SzaszaG1: Kedves Szasza! Te most olyan meccset értékelsz, ahol a Klicsko boxol a Kokoval!! Az általad felsorolt országok, hozzánk képest,mindegyike fényévre van tőlünk. Tisztaság, rend, mosoly, kultúra,gazdaság, foci stb. Mi meg!?!
Olvasd végig ezt a sok primitiv, közönséges (alpári) és hozzánemértő bejegyzést! Nekünk nem kell visszamenni az Etelébe. Mi ott vagyunk még. És-úgy tűnik- maradunk is. (Már aki itthon marad! Én egyébként maradok, de nem azért mert jól érzem magam.)

különvélemény 2012.07.03. 07:03:37

@is: " Azok mást se tudnak, mint 10 posztból 9-ben baromságokat összehozni Gyurcsányról."

Idéztek bakker...

nemecsek ernő áruló 2012.07.03. 07:33:26

@Wegam: "Már az se nagyon érdekel, milyen a magyar. Egy ideig kerestem a mentségeket, de föladtam: nincs mentség. „Ezért a népért úgyis mindegy. Ebsorsot akar, hát akarja!”"

nemecsek ernő áruló 2012.07.03. 07:38:31

@SzaszaG1: Érdekes ilyet egy olyan ország polgárától olvasni, amelyik eddig hátrányát még egyáltalán nem látta az EU tagságnak, kizárólag az előnyeit.

A brit miniszterelnök a belső ellenzékével párton belül vitázik arról, hogy legyen-e szavazás az EU-tagságról. A kérdésben még a kormányzó párt sem egységes. Ezt úgy interpretálni, hogy egész Nagy Britannia az EU ellen van... Érdekes észjárásra vall.

A finn, és a holland vétó pedig nem az Európai Föderáció ellen, hanem a sebtiben elfogadás ellen szólt, de két dolgot kell látni: egyrészt napnál világosabban mutatja, jelenlegi formájában miért teljes egészében működésképtelen az Unió (egy renitens ország 26 másikat blokkolhat - nonszensz), másrészt megnyugodhatsz, hogy bizonyos kérdések tisztázása után bele fognak menni, mert végső soron nekik is érdekük ez az egész.

Unionista_ (törölt) 2012.07.03. 08:11:04

az eu-ból magyarország, románia, bulgária = balkán

sötéthülye.tahóbarom 2012.07.03. 08:13:47

@különvélemény: tehat mivel gyurcsany is faszsagot beszel, ezert orbantol egyenesen elvarhato is, vagy mivan? azt nem lehetne esetleg, hogy ilyenekert mindkettot korberohogjuk?

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.07.03. 08:15:58

Nagyon jó kis kompakt tárgyilagos írás.

Ezt nem értem:
"a FIDESZ bevett kommunikációs módszere"

Nem kommunikáció az, hanem aljas propaganda.

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.07.03. 08:19:32

@nemecsek ernő áruló: "bele fognak menni, mert végső soron nekik is érdekük ez az egész"

A Orbán Viktor nagykorú és társainak pénz és a hatalom az érdekük. Bármi áron.
Hogy ezt hogyan érik el, abban lehetnek eltérések, de egy percig nem haboznak, szembe menni mindennel és mindenkivel, vagy akár feláldozni a teljes országot, ha ezzel vagyonosodni tudnak és urlakodni a maradékán.

VT Man 2012.07.03. 08:19:52

@nemecsek ernő áruló:
A hollandok menjenek a büdös francba, mert megvétózták a schengeni bővítést (magyar-román határ).

nemecsek ernő áruló 2012.07.03. 08:22:10

@prof. DR. Igaz Magyar doctor professor: Én a franciákról, és a hollandokról beszéltem.

@VT Man: Nyilván indokolták valamivel, nekik a nagy magyar virtus inkább olyan dolog, amit max vegyvédelmi ruhán keresztül szeretnek érinteni, a román határőrök lehet, hogy nem voltak meggyőzőek számukra. De látod: ha Európai Föderáció lenne, Románia már régen a schengeni határon belül lenne.

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.07.03. 08:24:16

@br17: wegam polgártárs egyre mélyebre süllyed... Már nem ura önmagának szegény bér-troll. Innen is látszik, hogy dől össze az egész rezsim.

Putyilov gyári melós 2012.07.03. 08:34:53

Az EUs pénzek harmadát várhatóan úgy sem fogjuk tudni lehívni, úgyhogy az EU végül is semmit nem adott csak úg voltak vele, hogy minek ők vigyék el a balhét, vigye csak a két benarkózott Mekkmester, Orbán és Matolcsy.

Az ETben viszont tényleg fontos dolgokról volt szó, főleg éjszaka, ezen viszont Orbán részt sem vehetett.
Magyarország egy jelentéktelen perifériás országgá degradálódott, a német tőke rabszolgamunkaerejévé, Németország kiszolgálójává. Orbán pedig teljesen elszigetelődött, jelentéktelen figurává vált.

No nem baj, az azerbajdzsáni elvtársak rangján kezelték és meleg elvtársi légkörben fogadták, mint anno egy szovjet pártfunkcit :O)))

citrix 2012.07.03. 08:47:54

Igen,ez a pártállam bája.Mint egy harapás k@ki,úgy hiányzott a 40 év szocialista ideológia után,annak is a legszebb éveit (1949-1954) idézi minden pillanatával.

2012.07.03. 09:05:05

@prof. DR. Igaz Magyar doctor professor: Ez nem csoda. Ha elfogytak az ervek, csak az indulat marad.
A magyar kulonben is genetikailag, neveltetese miatt keptelen beismerni, ha teved.
Ha nagymagyar , akkor meg plane nagyon nem ismer be semmit.

Unionista_ (törölt) 2012.07.03. 09:35:38

@nemecsek ernő áruló:
nézd, most tulajdonképpen egy európai konföderáció van. ami azt jelenti, hogy minden tagállam majdnem teljesen szuverén. a volt szocialista országok nem csinálhattak akármit, de a többiek igen. lásd görögök. aztán kiderült, hogy ez így nem lesz jó.

a németek föderatív európát akarnak. ezt keresztül lehet verni, de az egység nem lesz tartós. mert ha a német kancellár, a francia elnök, és a brit miniszterelnök véletlen egyet is értenek valamiben, akkor is vétózni fognak a kis országok. ha a tagállamok vétóját kizárják, akkor a kicsik együtt fognak tengelyt akasztani. összefognak a csehek és a szlovákok. vagy a skandinávok. vagy a kis mediterrán szigetek. vagy alkalmilag magyarország akárkivel. mert minket annyira nem érdekel a halászat. tehát bármit tudunk pro és kontra is támogatni. tartós európai föderációt nem lehet létrehozni.

itt most az euro mentése zajlik. amire egyébként jó megoldásnak tűnik a fiskális unió és a monetáris alap együttese. ez az egység így nem lesz tartós mindaddig, amíg nem lesz egységes belső piac.

ahhoz viszont az az uniót MEGYEI alapon kell megszervezni. ahogyan minden többnemzetiségű egységállamot. ez egyébként a kárpát-medencei, francia, brit minta. amíg erre nem jönnek rá, addig nem lesz strong europe. ha az unió ügyében a németek diktálnak, akkor keresztül verhetnek valamit, de az nem lesz tartós. mert németország föderális. a németek fejében nincs ott megye.

az új európai törvényhozást megyei alapon lehet összehívni. az ep ma cca. 750 képviselői hely. ehhez kell cca. 750 megyét rendelni. magyarországot 22 megyére kell osztani. 19 vidéki megye mellett 3 fővárosi nagykerület. minden uniós megye közvetlen választ egy európai képviselőt.

az európai belpolitikát a közvetlen megyei képviseleten alapuló parlamentnek kellene uralnia. és ezek után kell összeurópai alkotmány, uniós polgári és büntető törvénykönyv. valamint európai munka törvénykönyv. tehát alkotmány és az alapvető kódexek. egy európai adótörvény. és évről évre európai költségvetési törvény. ami a sarokszámokat és az esetleges hiánycélokat rögzíti. tehát kimondják mondjuk, hogy jövőre 22.5% áfa, a tnya, az szja. egységesíthetik a jövedéki adókat, a támogatások maximumát, a járulékok minimumát. azért, hogy kontinentális méretekben fair módon versenyezni. a 100 méter nagyjából mindenkinek 100 legyen, és ne legyen olyan, hogy jóskának 10, mert haver, és ernőnek meg 200, mert betartja a szabályokat. vagyis lúzer. szóval az unió csak azért kell, hogy ez a jelenlegi maffiakormányzás megszűnjön.

és az unión belül, illetve az unió mellett kell létrehozni kisebb föderációkat. amik alacsonyabb szinten hozzák létre az egységet. amire esély lehetne az egy középeurópai bundesrepublik (mitteleuropa). ami egy szövetséges tömb az unión belül. ugyanilyen lehetne skandinávia, az atlanti, vagy a mediterrán térség.

de ezek az óriás térségek részben kívül is eshetnének európán. mert például a délnek elemi érdeke lenne összekapcsolódni kis-ázsiával és észak-afrikával. azért, hogy a földközi tengeri kereskedelem fellendüljön. és ugye ott a keleti-partnerség, ami az unión teljesen kívül esik.

az uniónak ez esetben is védelmi szerepe van. az araboknak ne legyen kedve a földközi tengeren kalózkodni. vagy esetleg egy európai szállítmányt az uniós különítménynek kell védenie az ukrán útonállóktól. de ez már az uniós külpolitika része. az unió politikai kormányát közvetlen választott európai szenátorokra kell bízni.

a belpolitikát viszi a parlament (megyei képviselőkkel). a külpolitikát viszi a kormány (országok által közvetlen választott szenátorok). a county és a country.

és ezek mellett léteznek a föderatív egységek: skandinávia, atlanti térség, a mediterrán, mitteleuropa, és a kelet-partnerség. a britek meg eldönthetik, hogy akarnak-e bármilyen kontientális egységet. mert könnyen lehet, hogy az eu és uk két külön unió lesz. a britek nem fogják feladni a nemzetközösséget, és könnyen lehet, hogy a union jack is néhány évszadon át lobogni fog a szigetországban.

de amíg ideáig eljutunk, addig nagyon sok víz le fog folyni a dunán. ennek az irányába halad európa. de a föderáció és az unió szerepét a németek összekeverik. nem értik, hogyan kell többnemzetiségű egységet teremteni.

nemecsek ernő áruló 2012.07.03. 09:42:41

@Unionista_: Kis helyesbítés szükséges: az Európai Föderáció a tagállami vétót megszünteti, mivel a nemzeti kormányokat egy helyi önkormányzat szintjére redukálja, a politikai átrendeződés lényege, hogy a központi költségvetést Brüsszelben határoznák meg, a nemzeti kormányok egy-két helyi adóról dönthetnek, de alapvetően az irányelvek központilag vannak eldöntve, a költségvetés a helyi Matolcsyk kezéből teljes egészében kikerül. Ebbe pedig (legalább) az Euro-zóna országai azért fognak belemenni, mert ha nem mennek bele, az EU felbomlik, márpedig az gyakorlatilag a halálos ítélete Európának az Orosz Föderáció, az USA, Kína, és India árnyékában. És akkor még az arab világról szót sem ejtettünk.

Környezettudatos 2012.07.03. 09:44:21

Kérem! Önök félreértették ezt a dolgot! Itt nem fülke forrdalaom volt, hanem lüke forradalom!

Koky_ 2012.07.03. 09:47:17

@br17: Épp ezt akartam írni. Ezek a kommentek/kommentelők elképesztően primitívek. Zéró intelligencia.

Környezettudatos 2012.07.03. 09:55:57

@Koky_: Ez nem igaz! Mind egyedül ül a WC-n és ez nagy teljesítmény! :)

Unionista_ (törölt) 2012.07.03. 10:00:13

@nemecsek ernő áruló:
így van. megszűnik a konföderáció (tagállami vétó). az amerikai polgárháborúban dél azt akarta, hogy az államok legyenek teljesen szuverének. texas állam legyen teljesen önálló. ezt akarja orbán viktor is. általában a szélsőjobboldal. európán egy konföderációs zászló lengjen.
en.wikipedia.org/wiki/File:Confederate_Rebel_Flag.svg

németország pedig egy ilyet szeretne:
en.wikipedia.org/wiki/File:CSA_FLAG_4.3.1861-21.5.1861.svg
kék alapon sárga csillagokkal vörös, fekete és arany sávokkal. de ez a német dominanciával létrejövő európai föderáció nem lesz tartós. azért, mert nincs mögötte demokratikusan (vagyis a nép által közvetlen választott) parlament. ez a föderáció nem demokratikus. hanem a németek autokratikus eszközökkel kikényszerítenek valamit. a szándék nemes. de ennek nincs demokratikus (parlamentáris) kontrollja.

Mike36 2012.07.03. 10:14:29

szerintem azt a szart ami kiömlik a szájukból már csak nagyon kevesen nyalják be, akik meg igen, azok ezen élnek

ghostwriter.blog.hu 2012.07.03. 10:15:56

@Unionista_: Először is kösz a hosszú kommentet. :-)
A poszt tényleg valami ilyesmiről akart szólni. Amikor az eurót létrehozták, muszájból tették: látni lehetett, hogy a szabad tőkemozgás (a közös piac alapja), a független monetáris politikák és a rögzített árfolyamrendszer külön valutákkal) egyszerre nem működnek. Ezért kiiktatták a külön valutákat. A mostani válság arról szól, hogy ez nem volt elég, a független költségvetési politikákat is ki kell iktatni. (De legalábbis korlátozni kell).
Az EU magországok vezetői ezt megértették, és - mivel a közös költségvetési politikát is alakítani kell tudni - az integrációt új szintre akarják emelni. Magyarán: a kézzel fogható jólétüket az absztrakt szuverenitás elébe helyezik. Mint nagyjából 60 éve folyamatosan.

Nálunk az ellenkezője megy. A FIDESZ - bár viselkedhetne úgy is, mint egy modern konzervartív párt (lol) - szokás szerint a nacionalizmust és a handabandázást választja, és a "szuverenitásról" papol.

Ezzel nekem három bajom van.
1., A nacionalizmust a lehető legkártékonyabb ideológiának tartom.
2., Magyarország szuverenitása gazdasági kérdésekben leginkább jelképes (akkor is az lenne, ha az EU-n kívül állna - sőt).
3., Nem igaz, hogy Magyarországnak az EU útjában áll, amikor versenyképes gazdaságot akar építeni.

Amikor Orbán a "szuverenitást" emlegette, szembeállítva azt az integrációval, jobbára olyan intézkedéseket akart eladni, amelyek tudatosan lábbal tiporták az EU jogot (multiadó, jegybanktörvény, stb.). Ezek nekünk egytől-egyig rosszak. Tessék csak megnézni a befektetési, növekedési, árfolyamszámokat. Csak Orbán rövid távú érdekeit szolgálták.

Hát, ennyit a magyar szuverenitás fontosságáról. Nekem inkább a jó kormányzás fontos. Azt meg sajnos 1000x inkább várhatjuk Brüsszeltől, mint Matolcsyéktól. Miért is lenne gáz, hogy a Gorenje meg az öreg VW Golf mellé egy kis józan észt is importáljunk onnan, ahonnan lehet? :-)

JF 2012.07.03. 10:17:43

Kizártnak tartom, hogy az EU cikra 500 millió polgára vagy azok többsége abba az irányba szeretne menetelni, amit az Európai Tanácsban ülő urak és hölgyek elképzelnek jövőképként.

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.03. 10:21:20

Messziről jött ember azt mond, amit akar. Mondja a mondás, Orbán meg mondja a magáét.
Mi meg nem tudjuk mi az igazság, mert a magyar EP képviselők szarnak a fejünkre, a magyar pártokkal egyetemben. Ők képesek lennének arra, hogy nekünk elmondják azt, ténylegesen mi is hangzik el ott. Vajon miért nem teszik?

Mr. Rustical 2012.07.03. 10:21:28

Előre, egységesülő Európa, nemzetekfölöttiség.

Nem hiszem el, hogy ilyen közhelyes baromságokat emberek saját jószántukból - és nem politikai megrendelésre - képesek papírra vetni. De ha megrendelésre, akkor is erőst zsenáns.
Ember, 2012-t írunk, ez itt nem a bimbózó remények kora.

Ezt sikerült kiolvasni a legutóbbi EU csúcs eredményeiből? Brávó. Fő a pozitív gondolkodás. Holnap azzal jössz, hogy hurrá, az EU a világ legversenyképesebb régiója. Végül is benne van az izé, lisszaboni stratégiában, nem? Az pedig komoly dolog! Olvasgasd szorgosan, csak közben ki ne nézz az ablakon.

Amikor az utolsó brüsszeli semmittevő ráteszi a rozsdás lakatot az ajtóra, akkor is az európai egyesült államok végső sikeréről fogtok írkálni. Nem baj, hogy az EU csúcson semmilyen egységesülésről nincs határozat, még egy nyavalyás bankfelügyeletet sem bírnak létrehozni, még a már meglévő szerződéseket (Lisszabon, Maastricht, görög mentőcsomag, stb.) sem tudják kikényszeríteni a tagállamoktól?

Ott tartunk, hogy az _index és társai erőforrásokat feccölnek ilyen avítt baromságok létrehozásába és publikálásába.

Lassan olyan lesz ez a blogfolyam, mint a Pravda a nyocvanas években. gyanús nekem, hogy te írtad az utolsó vezércikkeket 85-ben, a szocializmus küszöbön álló végső győzelméről.

Mondjuk Bajnai is leginkább az ágyba vizelő Csernyenkóra hasonlít, csak nemtom hogy bírt idejutni ilyen fiatalon . Alzheimer?

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.03. 10:29:03

@ghostwriter.blog.hu:
Azért a németek cska-csak tudnak valamit a gazdaságról, nem gondolod?

töreki 2012.07.03. 10:52:51

Teljesen mindegy, hogy mit mondott az orsós likud vitya brüsszelben a tény az tény marad, vagyis neki volt igaza különben nem szabadították volna a fel a zsidó nyomásra zárolt pénzeket!

Unionista_ (törölt) 2012.07.03. 10:56:45

@ghostwriter.blog.hu:
szerintem az európai szuverenitás abban áll, hogy a nemzetiségek a közös normákban megegyeznek a szomszédaikkal. és ezeket a közös normákat rögzítik egy alapokmányban. a szuverenitás egy kölcsönösen előnyös megegyezést jelent, és nem azt, hogy "mi nem egyezünk meg", "nekünk ne diktáljanak", "tanulják meg, hogy velünk ne akaszthatnak tengelyt", stb.

orbán viktor azt mondja, hogy a közösség pénze kell, de a normák már nem kellenek hozzá. az ő hívei ezt (egyébként jogosan) nem fogadják el a putris cigányoktól. mert azt gondolják (egyébként jogosan), hogy így a romák nem fognak felzárkózni. legfeljebb egyes maffiózó cigányok jól meggazdagodnak. akkor ez talán igaz a magyarokra is itt a balkánon. ezen a magyar jobboldali választóknak el kellene gondolkodni. helyes-e ez az ökölrázás.

a baloldalnak meg azon, hogy lehet-e tartós egy olyan föderáció, ami mögött nincs demokratikus (a nép által közvetlen választott) parlament.

szóval itt unió is kellene. ami az alapnormákat, és a sarokszámokat rögzíti. ezt brüsszel dolga de úgy hogy a döntés mögött ott egy MEGYEI alapon szerveződő parlament.

és kellenek államszövetségek (föderációk), amik kidolgoznak valamilyen konkrét makrogazdasági növekedési tervet. kell egy skandináv, egy atlanti, egy mediterrán, egy középeurópai föderáció, és egy balkán konföderáció. balkáni országok akarnak teljesen önállóak lenni. akkor ezt meg kell engedni.

véleményem szerint egy középeurópa részévé kellene válni. középeurópai szövetségi kormány kellene úgy, hogy német dominanciával működik egy középeurópai felsőház. ez rövid távon azt jelentené, hogy magyarország német protektorátus, nagy-német gyarmat. de ez még mindig jobb, mint a balkán.

azzal egyetértek, hogy kell egy uniós egység. de véleményem szerint ez a válságból való kilábalásnak egy szükséges, de nem elegendő feltétele. szerintem európai unió kell. és azon belül egy középeurópai föderáció. egy olyan bundesrepublik, amiben magyarország ugyanolyan szabadállam, mint ausztria, vagy bajorország.

riverman 2012.07.03. 11:22:54

@marosy: takarmány vissza a vlachokhoz. pereputtyal.
süti beállítások módosítása