Hallgatom Orbán bálványosi mondókáját, és azt kérdezem magamtól, hogy a Kedves Beteg vajon tényleg világtörténelmi léptékű gondolkodónak képzeli-e már magát, vagy csak a választóit nézi megint teljesen debilnek.

Bizonyára hallották: Orbán éves „hegyi beszéde” alkalmából kinyilatkoztatta: a jelenkor válsága az EU, mint szervezet válsága. Ennek oka pedig jelesül az volna, hogy Brüsszelt zavaros fejű bürokraták irányítják, akiknek a libák lelki boldogsága, a tyúkketrecek mérete, és az uborka görbülete fontosabb, mint az emberek jóléte. Ráadásul, ezek a felelőtlen könyökvédősök nem hogy nem segítik, hanem egyenesen meggátolják Európa nemzeteit abban, hogy megtalálhassák a gödörből kivezető utat. Egységről prédikálnak, pedig az európai népek nem akarnak eggyé válni, hanem meg akarják őrizni önazonosságukat, kulturális és politikai önállóságukat.

Orbán mondandója tartalmi szempontból alapvetően érdektelen – lévén tökéletesen mainstream.  A nacionalista, euroszkeptikus politikusok évtizedek óta papolnak a „nemzetek Európájáról”, különösen ha úgy gondolják, hogy a brüsszeli történések épp nem az ő aktuális érdekeiket szolgálják. Pont, mint Orbán esetében. Ha pedig az illető politikus nem csak nacionalista, hanem populista is, az olyan primitív - és hazug - kliséktől sem riad vissza, mint az uborkagörbület felemlegetése.

Attól persze, hogy valami nem új, még lehetne igaz. Orbán pechjére azonban pont múlt pénteken tették közzé egy friss nemzetközi kutatás (Eurobarometer) eredményét, mely szerint Európa lakóniak 84 – mondom: nyolcvannégy – százaléka úgy gondolja, hogy a válságból kivezető út a még szorosabb integrációban keresendő.

Orbán tehát lelkes erdélyi hallgatóságát avítt közhelyekkel traktálta, amelyek ráadásul nem is vágnak egybe az általa tanúként megidézett európai népek véleményével. Akkor pedig csak két lehetőség marad.

  • A., Hat év miniszterelnökösködés után még mindig nem érti, hogy az EU mi fán terem.
  • B., Manipulálni akar. Azért szidja az Uniót, mert harcban áll vele, és arra van szüksége, hogy választói az egész brüsszeli társaságot, amennyire csak lehet, ostobának, sőt,  a nemzet ellenségének is tartsák.

A döntést minderről a magyar választóknak kell majd előbb-utóbb meghozniuk. Akkor majd ki fog derülni, vajon tényleg sikerül-e Orbánnak Magyarországot újra elidegeníteni a Nyugattól; és a magyarok mekkora része lesz hajlandó megfelejtkezni arról, hogy „kompország” legjobbjai évszázadok óta semmit sem akartak jobban, mint hazánkat egyenrangúként az európai nemzetek közösségéhez kötni. Kiderül az is, hányan hiszik el azt a dajkamesét, hogy a Brüsszelben megszülető jogszabályokhoz (beleértve példának okáért a tyúkketrecekre vonatkozó szabályozást is) a magyar kormánynak, és személyesen Orbán Viktornak semmi köze, és hányan tudják: a FIDESZ által gondosan szétvert állami  költségvetés már régen összeomlott volna anélkül az évi nettó ezer milliárd forint nélkül, mellyel az Unió támogat bennünket. Megtudjuk majd, hányan hajlandóak átvenni minden bornírt baromságot, amivel Orbán a magyarokat az EU ellen próbálja hangolni, csak azért, hogy a hatalmát még egy pár évig megtarthassa. És megtudjuk azt is, hívei közül hányan vallják be maguknak: ha nem lenne az Európai Unió, akkor Orbán Viktor valószínűleg nem járkálhatna rendszeresen és háborítatlanul az erdélyi havasokban, hogy elvesztett itthoni választói helyett újakat toborozzon.

Attól, hogy Orbánt Brüsszelben bárki komolyan vegye, nem kell tartanunk. Azt a tankönyvet, amelybe az európai gondolat megújítójaként ő bekerülhetne, sosem fogják megírni. A bálványosi beszéd így alapvetően nem több mint lábjegyzet, egy kor (vagy: kór) dokumentum a sok közül. Feltéve persze, hogy a magyarok többsége végül nem jut csakugyan arra a következtetésre, hogy itt Európában már megint mindenki hülye - csak mi vagyunk helikopter.

A bejegyzés trackback címe:

https://ghostwriter.blog.hu/api/trackback/id/tr44686963

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Félázsiából származik Orbán Viktor 2012.07.31. 14:30:36

Nyilván ezt bizonyítja a rendszerváltás évében róla, szüleiről és testvéreiről készült archív fotó is. Félázsiai származásával Magyarország miniszterelnöke maga dicsekedett el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) ülésén, ahol ezt ...

Trackback: Paranoid téveszméket feltételez Orbánnál az ex-fideszes Fodor Gábor 2012.07.31. 14:29:31

Képzelt ellenségek, rettegő bizalmasok, az ellenállás megtorlása – a Fidesz alapítói közül nem Orbán az első, akin az elmebaj jeleit véli felfedezni a környezete. Fodor Gábor kijelentéseire azért érdemes odafigyelni, mert a Fidesz alapító tagjaké...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci0011 2012.07.30. 19:31:36

Már csak kevesen hiszik el amit mond,de hát még senki nem távozott idáig korábban a kormányzásból.A sikertelenség nagyon betett neki az biztos,már nem tudja leplezni magát és egyre taszítóbban nyilatkozgat.

utópista 2012.07.30. 20:09:12

A Kedves Beteg titulusból csak a Beteg jelzővel értek egyet! A Nagyon Beteg megjelölés jobban illenne erre a csatornalakó négylábúra!

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.31. 12:47:02

na, eggyel több nyivákoló blog. legalább jól fizetik? lassan azt kell gondolnom, hogy az orbánsátán fizet titeket.

Muad\\\'Dib 2012.07.31. 12:48:11

Valaki belinkelné az adott felmérést, amire hivatkozik a szerző, mert nem találom (itt néztem: ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm) , persze lehet én vagyok a béna.
thx

2012.07.31. 12:49:44

A blogadmin tényleg komolyan gondolja, hogy a kommentekben szereplő linkszín a fasza dolog ezen a háttéren?

2012.07.31. 12:50:12

@Muad\\\'Dib: Mondjuk a szerző dolga lenne, ha korrekt akar lenni.

kennyking 2012.07.31. 13:06:15

Nem vagyok egy orbán-fan ( nagyon nem), de a blogíró hülye.Nem vitatkozni kívánok, csak ez a véleményem.

Kutchek (törölt) 2012.07.31. 13:24:21

Valóban nagy szám ez a 84%, de még mindig van kb. 80.000.000 ember, aki másképpen gondolja.
Ebből vagyunk mi 13 millióan, Le Pen, Slota, a Nagy Románia párt és a hasonlóak is hoznak pár milliót. És ne feledkezzünk meg a kommunistákról sem.

A kérdés csak az, hogy Orbán azelőtt vagy azután kezd nemzetközi mozgalmat szervezni, hogy kibasszák az Európai Néppártból.

mahet 2012.07.31. 13:27:10

@kennyking: majd szépen lassan eldől, hogy hány % akar nyugathoz tartozni és hány % menne továbbra is kelet felé.

Kellene egy népszavazás, hogy tudjuk, hogy mire számíthatunk. Ha az eredmény szerint a magyarok többsége keletre húz akkor oké, a maradék nyugodt lelkiismerettel elhagyhatja az országot.

Ha győz a liberális Európa eszméje akkor még van remény. Csak döntsük már el végre, hogy "félázsiaik" akarunk lenni vagy "svédek".

Achilles 2012.07.31. 13:30:13

Hát ez szörnyűség, de tudok egy megoldást:

Legyen Magyarország az USA 51. tagállama!

www.facebook.com/Magyarorszag51

nyomj egy like-ot!

mrZ (törölt) 2012.07.31. 13:34:01

A szerző durván hazudik,a tanulmány a szorosabb együttműködést, nem pedig az integrációt említi:
"EU countries will have to work more closely together"
Nagy különbség hogy összedolgoznak, vagy összeolvadnak.

Martian (törölt) 2012.07.31. 13:35:54

"Európa lakóniak 84 százaléka úgy gondolja, hogy a válságból kivezető út a még szorosabb integrációban keresendő."

A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval (Churchill)
:)

Muzsikok közt 2012.07.31. 13:36:51

Atom alacsony színvonalú poszter.

Egyetlen érv sincs, csak a fröcsögés. Az Eurobarometer ritka hiteles, hiszen Eu-pénzből müködik, és az EU további pénzeléséhez szállít érveket.

De bizti ami tuti, link sehol.

Martian (törölt) 2012.07.31. 13:36:59

@mahet: "félázsiaik" akarunk lenni vagy "svédek"."

A svédek köszönik szépen, de nem kérnek az Euroból, a szorosabb integrációból.

kennyking 2012.07.31. 13:38:03

@mahet: És mi van ha Norvégok vagy Izlandiak akarunk lenni.Akkor " mi" vagyunk a nemliberálisok? Nem gondolom, hogy aki nem liberális, az automatikusan ázsiai akar lenni.Nagyon hülye megközelítés ez.De- most nagyon nem leszek liberális- tiszteletben tartom a véleményedet.

Martian (törölt) 2012.07.31. 13:38:23

@mahet: "hány % akar nyugathoz tartozni"

A nyugathoz, de nem egy föderatív, hanem inkább egy konföderatív szövetségi rendszerhez.

Kutchek (törölt) 2012.07.31. 13:40:26

@Zuckerbrot: Igazad van!!!
Én is inkább megvárnék egy Századvág tanulmányt:)))

Martian (törölt) 2012.07.31. 13:42:19

Így kéne Orbánnak fogalmaznia, nem seszínű puhapöcs módon:

www.youtube.com/watch?v=PDNzj9L1ETY

mahet 2012.07.31. 13:46:11

@kennyking: jelenleg a putyini vagy a nyugati demokrácia között "kell választani".

Orbán szerint erős állam kell, mert nálunk a liberális demokrácia nem működhet. Ez számomra elfogadhatatlan.

Az, hogy pontosan mi lesz az EU-ból más kérdés, de ha a mostani irányba haladunk akkor akármilyen lesz az EU mi már nem sokáig leszünk benne.

Martian (törölt) 2012.07.31. 13:56:02

@mahet: "Orbán szerint erős állam kell"

Ez vicces Orbán szájából, a dohány- és kutyáslobbi is simán kifektette a fideszes szavazógépezetet.

lavór 2012.07.31. 14:00:50

@Achilles:

Már több blogban láttam ezt a bejegyzést. Most megkérdezem:
ha megnyomjuk jó sokan a tetszik gombot, akkor felvesz bennünket az Egyesült Államok 51. tagállammá? :D

kennyking 2012.07.31. 14:00:56

@mahet: Nem gondolom, hogy a "putyini" vagy a " nyugati" demokrácia között kell választani.( A " kell"-en van a hangsúly.)
Egyébként, személy szerint, én nem vagyok a liberális demokrácia híve, mert velejéig korrupt és végtelenül igazságtalan, drága és nem hatékony.És EU párti sem vagyok, mert jelenlegi formájában nem működőképes, káros gittegyletnek tarom.De , jelenleg, ( utálom ezt a kiszólást), nincs alternatíva, nem tehetjük meg, hogy kimaradunk.
Két út lehetséges, vagy Egyesült Európai Államok leszünk, vagy amit Orbán vizionál ( és még jónéhány európai vezető), a nemzetek Európája.Mindekettő jelenthet megoldást, de a jelenlegi EU-s rendszer működésképtelen.És ezt tudjék a nagyon demokratikusan és liberálisan meg nem választott Európai Bizottság tagjai ( tagjai? szervezetei? delegáltjai? Azt sem tudjuk, kicsodák) is.

mahet 2012.07.31. 14:07:32

@kennyking: az hogy a liberális demokrácia általában nem működik vagy az EU-ban nem jól működik azért lényeges különbség.

Svédeknél és Kanadában például jól működik, persze kell hozzá az érett és értelmes társadalom, a jólét és a biztonság. (vagy ebből fakad a jólét és a biztonság?)

orient 2012.07.31. 14:10:41

A tyúkketrecekhez hozzátenném. Lehet szarni rá, hogyan tartják a tyúkokat és lehet érdektelennek tűnik a dolog, de tudjuk hogyan megy a 21. termelés. Mindenhol profitmaximalizálást akarnak elérni, magyarul egyre inkább az volt a tendencia hogy kis helyen egyre több állatot összezsúfolni, egészségtelenül, és így tenyészteni őket a saját szarukban.

Nem az állatvédő jön ki belőlem, ez most huszadrangú, hanem tudjuk hogy pl. Ázsiában ahol szintén így tenyésztenek állatokat, higiéniás és egyéb szabályokat figyelmen kívül hagyva, ennek következményeként alakult ki a madárinfluenza amiben sok ember halt meg, és még mindig fenyeget egy komoly járvány amint emberről-emberre terjedő vírus keletkezik, ami több embert ölhet meg mint a régi spanyolnátha. Statisztikák mutatták ki hogy ilyen vírusok mindig is keletkeztek állattartás során, Európában is, csak pont a higiéniás és egyéb szabályok betartása miatt sosem okoz igazi gondot.

Ezt lehet egységesíteni, mert Európa is ment a zsúfolt és igénytelen állattartás felé a profitnövelés miatt, tehát lehet szarni a tyúkketrecre, és ilyen badarságokra okos vezérünk szerint, de azért nem jelentéktelen kérdés.

Muzsikok közt 2012.07.31. 14:11:22

@mahet: Annak nyilván köze nincs a biztonságukhoz, hogy óriási területen óriási ásványkincsbázison kevesen élnek.

Értelmes társadalom ugyan már.

Muzsikok közt 2012.07.31. 14:13:43

@orient: Igen így majd behozzák a kínai csirkét amit 2 cm2-en tartanak és darált patkánnyal etetnek. Már most az élelmiszer nagy része a láncokban kínai. Ez az EU regula lobbik harca, ne legyenek illúzióid.

Makkasz 2012.07.31. 14:14:27

@Zuckerbrot: A beszéd linkek és 84% nélkül (amit én is hitetlenkedve olvasok) is nevetséges. A király meztelen. Az uborkagörbület mag tyúkketrec képes kalendáriumokba való marhaságok, meg akarta fogni hallgatóságot közönséges, durva, buta közhelyekkel, amik szavatossága ráadásul kb. 8 éve lejárt.

Eu egy ótvaros szar, a beszedő, újraelosztó rendszerével, mint ahogy a magyar állam is az a 80%-os adóékével.

mindezek mellet haszonélvezői vagyunk ennek a beteg rendszernek, és két hete nagy Vezéred még azt mondta, ömlik a pénz az EU alapokból az országba. Akkor miért is szarunk a pofájukba? mert egy populista, sikertelen balfasz, eljátszotta vátesz Matolcsyjával az esélyt, félelmében lerombolta a demokráciát, és próbál ilyen beszédekkel híveket toborozni (meg a félázsiaival:))).

Lehet sikeres is lesz, addig változtatgatja a szabályokat, míg győz. Amúgy is sok balfék benyelte a MANYUP hülyeségét is.

Sajnos Viktor elbukott, csúnyán.

mahet 2012.07.31. 14:15:30

@Zuckerbrot: szerinted nincs különbség az egyes országokban élő emberek mentalitása között?
Korrupció minimális, magas jólét és átlagéletkor, alacsony bűnözés stb

De mint mondtam: tyúk vagy a tojás... azért fejlett a társadalom mert jólétben élnek vagy azért élnek jólétben, mert értelmesek.

kennyking 2012.07.31. 14:16:58

@mahet: Nem fakad belőle jólét és biztonság.Legalább is automatikusan nem.Azért bizony küzdeni kell, nagyon keményen és nap , mint nap.Inkább az érett és értelmes társadalom az alap.Ettől viszont nagyon messze vagyunk és erre nem gyógyszer a demokrácia.Sajnos.A probléma összetettebb, mint ahogy a megoldás is.Önmagában a demokrácia nem gyógyszer a bajokra, az csak egy társadalmi berendezkedés.Egyébként, szintén csak személyes véleményem, de ha a demokrácia szó elé teszünk egy jelzőt, akkor az már nem demokrácia.Tehát a demokrácia és a liberális demokrácia között elég nagy különbség van.A liberális demokrácia a liberálisok demokráciája, én pedig ebből nem szívesen kérnék, mert a liberálisok ( tapasztalataim - és nem előitéletem-szerint) a legkirekesztőbbek, a legantitoleránsabbak.Nekem jó lenne egy szimpla, kis csendes, normális demokrácia, ahol a többség döntése lenne a mérvadó és nem különböző kicsi , de hangos kisebbségek diktátumai.

orient 2012.07.31. 14:18:47

@Zuckerbrot: Ha te tescoban veszel csirkét vagy a CBA-ban akkor talán, és meg is érdemled. Én ismert hentesnél veszem régóta, saját házi árú, igaz drágább mint a közértes szar, de legalább friss és jó árú.

Szerinted akkor a megoldás hogy vegyük fel a versenyt az olcsó kínai szarral és mi is termeljünk zsúfoltan szarul állatot ezzel fertőzve magunkat? Egyébként eléggé lehetetlen és nem is gazdaságos kínából csirkét importálni, úgyhogy kétlem, hogy az európai piac kínai állatokkal lenne tele, ez csak a te félelmed, nem mellesleg örülnöd kéne neki, hisz a keleti felemelkedéssel ez is együtt jár nem? A kínai akkor sokkal jobb mint a szar bukott nyugati rendszer terméke, hisz mi is ázsiaiak vagyunk, együnk ázsiai szart nem?

Muzsikok közt 2012.07.31. 14:19:20

@Makkasz: Nem szarunk a pofájukba. Nem a szemükbe mondta Viktor, hogy hülyék. Ahogy angolosan kéne: www.youtube.com/watch?v=PDNzj9L1ETY

Azt mondta, hogy reméli nem kell lecserélni a demokratikus rendszert. Mert ha az EU úgy folytatja a válságkezelést mint eddig akkor nem lesz tere a demokráciának. És ebben teljesen igaza van.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2012.07.31. 14:20:52

Tehát 84% sötét birka lenne még az EU-ban? Reméljük az a 16 % meg tudja akadályozni.

mahet 2012.07.31. 14:21:23

@kennyking: hát.. szerintem azért fontos lökést ad a jólét hiszen ha nem kell a napi betevő miatt aggódnod akkor többet tudsz (és akarsz) foglalkozni mások problémáival. Ha neked is gondjaid vannak akkor nem ez a helyzet, legalábbis sokkal nehezebb.

Mi az, hogy liberálisok? Emberekről beszélsz és nem az eszméről. Nem hiszem, hogy találkoztunk már tiszta liberalizmussal egyáltalán itt Európában. Legalábbis én nem.

Muzsikok közt 2012.07.31. 14:22:25

@mahet: Van különbség a mentalitásban, és nem jó a magyar mentalitás, aláírom. Főként mert abszolút pesszimista.

De az hogy Kanada szért él jól, mert ott értelmesek az emberek, mosolyra fakaszt, és megkérdezném erről mondjuk Manitu szellemét is.

mahet 2012.07.31. 14:25:05

@Zuckerbrot: még szerencse, hogy én ilyet nem mondtam.

Szerintem inkább fordítva van és a jólét a katalizátor. Kell egy bizonyos fokú jólét ahhoz kialakuljon egy értelmes/empatikus társadalom ami aztán optimalizálni tudja a jólétet.

Muzsikok közt 2012.07.31. 14:26:35

@orient: Fogalmam nincs a csirkepiacról a fokhagymánk 100% kínai mindenhol. Az hogy te jobbat veszel, nagyszerü, de a többség nem. És ezért a láncoknak sokkal-sokkal több pénze van, mint a hentesednek. És az EU-t a láncok lobbistái irányítják, nem a kishentesek.

kennyking 2012.07.31. 14:29:12

@mahet: Szerencsére , valóban nem találkoztunk tiszta liberalizmussal, de azért volt aki megpróbálta.( SZDSZ):)
A jólét valóban tud nagy lökést adni, csak nálunk nincs jólét és nem is lesz.Amikor liberálisokról beszélek, akkor az eszmétől átitatott és elvakult emberekről beszélek.A liberalizmus már szinte egy vallás.Az Abszolút Igazság és Minden Tudás Tudatú hívők vallása.

mahet 2012.07.31. 14:29:38

@Zuckerbrot: már nem keltünk ma fel hiába :)

Szevasztok 2012.07.31. 14:30:29

@kennyking: "(...) a nagyon demokratikusan és liberálisan meg nem választott Európai Bizottság tagjai (...)"

A mondandód többi részét nem érintve megjegyezném, hogy a jelenlegi Orbán kormány tagjait se választotta senki.

kennyking 2012.07.31. 14:31:59

@mahet: Így van, egyetértek.Csak egy egyszerű példa.Ahol rosszlét van, ott megszorítások vannak.Megszorítani csak az állami ellátásokon lehet, tehát az oktatáson.Rosszul fizetett, nem motivált tanárok buta gyerkeket képeznek.Ettől nyilván nem lesz értelmes a társadalom.Ahol jólét van, ott az oktatást hosszútávú befektetésnek tekintik, ahol az okos, gondolkodó embereket képeznek.Nyilván ez egy értelmes társadalommá válik.

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 14:34:02

@Muad\\\'Dib:

Az Eurobarometer 2012 tavaszi felméréséről van szó, most jöttek ki az eredmények.

Konkrétan az 5. pont alatti számról van szó.

europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/857&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en

Természetesen az Eurobarometert tényleg az Eu fizeti. De azért írtam oda, hogy honnan való az adat. Így mindneki élhet a forráskritika eszközével.

kennyking 2012.07.31. 14:34:04

@Szevasztok: Melyik kormánynak választják meg a tagjait.Egyébként rossz hasonlat, mert a választók a fideszre szavaztak és a fidesz alakított kormányt.Egyébként értem mire célzol.Sajnos a demokráciában nem a szavazó választ, hanem aki a jelölteket állítja.Nem mindegy.

mahet 2012.07.31. 14:34:29

@kennyking: ez valami (kelet-)európai sajátosság lesz. Mint látod máshol működik, bár kétségtelenül vannak hiányosságai... például nem tud mit kezdeni azokkal akik nem liberálisak, pl vallásos bevándorlók, nacionalisták stb.

Nincs tökéletes megoldás.

orient 2012.07.31. 14:34:31

@Zuckerbrot: hát a kishentes sosem panaszkodik és estére elfogy az árúja. Mellesleg be sem lehet férni akkora a sor nála általában. Túlzásokba esel, mint az orbánék és csak fekete-fehérben látod a világot. A hipermarketek óriási profitja nem a csirkéből, húsárúból keletkezik hanem általános közért, csomagolt termékekből. Azt én is ott veszem. De csak kevés hülye vesz húsárút ilyen helyekről, mert a többség tudja, hogy nem friss és nem minőségi árú. De most tudom te majd jössz azzal "túlzás" nélkül megint hogy a csirkeipar a tesco kezében van 99%-ban...etc.

mahet 2012.07.31. 14:39:27

@kennyking: a - kezdeti - jólétért viszont meg kell dolgozni vagy lehet importálni (hitel, multik stb) :)

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 14:39:49

@mrZ: Nem mondtam, hogy össze akarnak olvadni. Azt mondtam, hogy szorosabb együttműködés, ez pedig nem tud más lenni, mint a szorosabb integráció.

Mert hogy már így is szorosan integrálódva vannak, és az is vili, hogy amit az Eu tagok tesznek, az az EU szerveken keresztül fog történni. Nincs ellentmondás, szerintem.

Szevasztok 2012.07.31. 14:40:07

@kennyking: "A liberalizmus már szinte egy vallás.Az Abszolút Igazság és Minden Tudás Tudatú hívők vallása. "

És ez elmondható ugyanúgy a baloldaliakról és a konzervatívokról egyaránt.

Nyugodtan hívjuk őket egységesen szélsőségeseknek...

Szevasztok 2012.07.31. 14:42:30

@kennyking: "Melyik kormánynak választják meg a tagjait."

Mivel az EB az megfelel a nemzeti kormányoknak, ezért sem értem a felvetésedet.

"Sajnos a demokráciában nem a szavazó választ, hanem aki a jelölteket állítja.Nem mindegy. "

Akkor miért is baj, hogy az EB-t nem úgy "választották"?

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 14:44:16

@Zuckerbrot: Azért, ha azt mondom a cikkben, hogy Eurobarométer, és múlt péntek, akkor azért megtalálható, kb fél perc alatt.

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 14:50:53

@Zuckerbrot: Az EU keményen védi a piacát az olyan termékek ellen, amelyek az EU-n kívülről érkeznek, és pl. azért olcsóbbak, mert nem tartják be ugyanazokat az előírásokat, mint amik az EU-n belül érvényesek.

Az EU-n belüli termelőkre vonatkozó állat- és növényegészségügyi előírások a közösségi joganyag egyik legkeményebb fejezetét jelentik, és igencsak keményen ellenőrzik őket.

Az meg egyébként, hogy a magyar termék mindig, mindenben jobb, hatalmas baromság. Majd egyszer lesz belőle poszt, azt hiszem. Szívesen veszek magyar terméket, ha nem durván drágább, mint a többi. És ilyenkor ahhoz sem ragaszkodom, hogy jobb legyen. Csak ne legyen durván rosszabb. Ha az, akkor nem veszem meg. Se nekem nem jó, se az országnak.

Muzsikok közt 2012.07.31. 14:50:56

@ghostwriter.blog.hu: Kösz hogy belinkelted, így kényelmesebb. Szolgáltató-iparban dolgozol vagy mifene...:)

bebe tv 2012.07.31. 14:52:33

@Kutchek: A kérdés csak az, hogy Orbán azelőtt vagy azután kezd nemzetközi mozgalmat szervezni, hogy kibasszák az Európai Néppártból.

A helyzet ennél is elszomorítóbb. A kilépést az EU-ból nem meri meglépni, tehát arra játszik hogy kirúgjanak onnan.
Akkor aztán végképp meglesz neki az ellenségkép.Ne feledd, hogy ő és a hibbant mamelukjai hosszú távra akarnak a kormányzásra berendezkedni. Ebben az EU a legnagyobb akadály.Ha kirúgnak akkor le is vették rólunk a kezüket és Orbánék onnantól kezdve olyan rendszert építenek ki, amilyet akarnak.
Ennek a lehetősége nagyon is reális, mert egy olyan hatalomsóvár ember mint ő
mindenre képes, és semmi sem drága neki.

Muzsikok közt 2012.07.31. 14:57:21

@ghostwriter.blog.hu: Az EU-n belüli termelőkre vonatkozó állat- és növényegészségügyi előírások a közösségi joganyag egyik legkeményebb fejezetét jelentik, és igencsak keményen ellenőrzik őket.

- Hogy jön ez a kérdéshez? Mondom a Tesco kínai fokhagymát árul, és a többi lánc is, holott hazai is van. De nem vk élelmiszeripari guru.

Az EU keményen védi a piacát az olyan termékek ellen, amelyek az EU-n kívülről érkeznek, és pl. azért olcsóbbak, mert nem tartják be ugyanazokat az előírásokat

- Igen betiltották a komplett fehér és fekete elektronika forgalmazását, és a láncok nem-élelmiszeripari árujának 80%-át. A Wall-Mart 100% kínai árut forgalmaz, a 6 örökös vagyona = alsó 130 millió amerikai vagyona(Ez USA példa, ott már rosszabb a helyzet).

- A magyar termék nem mindig jobb, és igen, legyen róla poszt.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.31. 14:59:16

Szavazatokat szeretnék látni akárhány %-ról, nem fölméréseket, de az EU nagyon fél a szavazataktól. Ritkén ad módod polgáraianka véleménynyilvánításra, pedig nem nagy a kockézat. Amikor nem tetszik az EU-nak egy népszavazás kimenetele, addig szavaztat újra és újra, amíg meg nem kaőja a nem választott hatalmi központban megkívánt eredményt. Az újra szavaztatásokat kísérő fenyegetések és zsarolások eredményhez szoktak vezetni. Össze fog omlani az egész, a Nyugattól mélyen idegen ázsiai típusú konstrukció.
Minél előbb, annál jobb

Muzsikok közt 2012.07.31. 15:02:21

@bebe tv: Jaja, még soha senkit nem rúgtak ki az EUból de mind1.

Az EU nálunk sokkal nagyobb problémákkal küszködik: Gör(eddig 15x annyi pénz folyt bele mint Mo. tervezett IMF-EU hitele), Olasz., Spa(önmagában 20x annyi pénz kell a konszolidációjához, mint a magyar IMF-EU hitel), Belgium, Irország, NBr.

mrZ (törölt) 2012.07.31. 15:07:52

@ghostwriter.blog.hu:
Idézem:
>>....százaléka úgy gondolja, hogy a válságból kivezető
>>út a még szorosabb integrációban keresendő..
az integráció nem szorosabb együttműködést jelent hanem:
"beolvasztás, becsatolás, összevonás"

Nincs itt baj, HA CSAK félreértettél valamit.
>>Mert hogy már így is szorosan integrálódva vannak, és az is vili, hogy amit az Eu tagok tesznek, az az EU szerveken keresztül fog történni<<
Egy kis része. A nagyobb rész továbbra is az államok két(több)oldalú kapcsolatain alakul. Az eu még nem működőképes(egyre kevésbé az), pont a nemzeti önrendelkezés megtartása miatt. És semmi jele hogy akár egyetlen tagállam is fel akarná adni. Ez nem populizmus/nacionalizmus hanem csak a helyi és az eu bürokraták ellenérdekeltsége.

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 15:11:02

@Zuckerbrot:

Az élelmiszeregészségügyi előírásokra azért utaltam, mert ami azon átmegy, az biztonságos. Akkor is, ha külföldi. Tehát: nyugodtan meg lehet venni a szlovák sonkát, a lengyel tejet, satöbbi. Annak, hogy egy szállítmány nem felel meg az előírásoknak, pont akkora az esélye, hogy ha külföldi, mint ha magyar.

A kínai árut teljesen kitiltani nem lehet, mert van WTO is a világon. És az EU-nak (így nekünk is), pl. érdeke, hogy a mi árunk is kijusson oda.

Arról tényleg lehet vitatkozni, hogy kell-e nekünk kínai foghamgyma, ha egyébként az ugyanaz a növény, mint ami itthon is elérhető. Szerintem pl. nem. Ezért nem is veszek, ha van más lehetőségem. De ettől függetlenül - és itt indulhatna egy zaftos kis globalizációs vita - szerintem: a szabadkereskedelem jobb, mint a magas vámok. Az EU-n belül mindenképpen, de azon kívül is inkább jobb, mint rossz.

Ezért idegesít, mikor csak azért uszítanak egy áru ellen, mert az külföldi. (Aki meg árulja, az ugye szemét spekuláns). A múltkori dinnyeügyet megírták mások. Az is mindenkinek jó volt, csak a termelőknek meg a fogyasztónak nem. Egyébként meg nettó jogtiprás volt az egész. Szóval, hagyjuk csak a közös piacot szépen működni.

Lez · http://lezlands.blog.hu 2012.07.31. 15:13:28

@ghostwriter.blog.hu: ebből én egyáltalán nem úgy látom, hogy az EU nagyon el lenne kötelezve az európai piacok megvédése mellett. euroszkeptikus.blog.hu/2012/04/21/az_unio_marhai

Szóval egyetértek az összes fikázással is, de miért ne lehetne ebben igaza Orbánnak? Azért, mert 84% nem úgy gondolja? Erős lenne azt állítani, hogy nincs válság az EU vezetésében.

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 15:16:29

@mrZ: Az integráció - ha már le kell fordítani - inkább összefogás, mint összeolvadás.

Gyakori tévhit, hogy ami Brüsszelből jön, azt az "EU bürokraták" találják ki. A szabályozás döntő többsége tagállami szavazatokon múlik. Ezért igazságtalan a bürokratákat anyázni - hacsak bele nem értjük a sajátjainkat is.

Nem igaz egyébként az sem, hogy ne lehetne tudni, hogy egy intézkedésért ki felelős. Már a jogszabály címében benne van. De az tény, hogy a rendszer túl bonyolult, és nem is elég hatékony.

Ha engem kérdezel, legalább a gazdaságpolitikában, külpolitikában, én csökkenteném a nemzeti kormányok befolyását. Az növelné a hatékonyságot, és az átláthatóságot is. Az EU-nak van még hová fejlődnie.

Martian (törölt) 2012.07.31. 15:16:43

@ghostwriter.blog.hu: "csak azért uszítanak egy áru ellen, mert az külföldi"

Ehhez tegyük hozzá, hogy a külföldi sok esetben azért olcsóbb, mert egy keményen szubvencionált mezőgazdaságból kerül ki... ahol a parasztot nem érdekli, hogy megél-e pusztán a terményeladásból, mert úgyis tömik pénzzel.

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 15:24:43

@Lez: Mercosur ügyben (linkelt cikked) nem ismerem a részleteket, de biztos, hogy ez is kőkemény cserealapon megy. Nem biztos, hogy mezőgazdasági területen, hanem máshol - de lesz ellentételezés. Biztosan emlékszel arra, hogy milyen volt, mikor az EU-n kívülről próbáltunk bejutni a magyar termékekkel a közös piacra. A dél-amerikaiak biztos, hogy nincsenek jobb helyzetben, mint mi akkor voltunk. Sőt.

Felvethető természetesen, hogy dél-amerika a portugáloknak speciel fontosabb, mint nekünk (lehet, de nem biztos). Majd lesz olyan terület, ahol meg majd nekünk lesz jobb. Ez így működik.

Az állategészségügyi előírásokat bizony, érdemes lenne komolyabban vennünk. Nem vagyok sötétzöld, igazából világoszöld se, de azért, amit az állatokkal művelünk - kül- és belföldön - az tényleg barbárság. És nem tudok örülni annak, hogy Ovi ebben ilyen cinikus mondatokat mond.

Muad\\\'Dib 2012.07.31. 15:29:43

@ghostwriter.blog.hu:
Hát, azért így már árnyaltabb a kép. A többség szorosabb együttműködést szeretne (ez természetes éa logikus), de arra a kérdésre, hogy közelebb érzi e magát az unió többi polgárához (azaz mennyire jó ötlet a "valódi" integráció)már a többség nemmel válaszolt.

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 15:31:49

@Zuckerbrot: Igazából, elég sokáig vesződtem azzal is, hogy még megjelenés előtt betegyem egy rejtett linkbe, de - szégyen - eddig még nem sikerült rájönnöm a hogyanra, és a "segítség blog" se segített. Találok valami maestrot, aki ért hozzá.
:-)

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 15:34:39

@Muad\\\'Dib: igen, ez tényleg érdekes.

De nem rossz a hatos ábra sem. Én nem emlékszem semmilyen felmérésre, kérdésre, amelyre egy ország poltárainak 100%-a egyformán válaszolt volna.

A görögöknek most sikerült. Atyaég... :-)

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 15:36:28

@Martian: Az EU-n belülről jövő termékekre ez nem biztosan nem lehet igaz. Az EU-n kívüliekre meg a kőkemény külső agrár-védővámok miatt nem nagyon tud igaz lenni.

Szóval, elvben igaz lehetne, amit írsz, de az európai gyakorlatban ez nem így van.

abaka 2012.07.31. 15:39:51

"mely szerint Európa lakóniak 84 – mondom: nyolcvannégy – százaléka úgy gondolja, hogy a válságból kivezető út a még szorosabb integrációban keresendő."

A problema viszont az, hogy pl a nemetek 51%-ka a Bild felmerese szerint viszont ugy gondolja, Nementorszagnak ki kellene lepnie az eurozonabol. Ez pedig az EU veget jelentene.

nemsirunk 2012.07.31. 15:52:52

"akiknek a libák lelki boldogsága, a tyúkketrecek mérete, és az uborka görbülete fontosabb, mint az emberek jóléte."

Ha sikerülne leráznunk magunkról az EU „béklyót”, akkor hamarosan „jogunk lesz” majd a gyermekmunkára is, meg mindenféle környezetszennyező technológia meghonosítására a Szent Versenyképesség javítása okán. Az EU „béklyó” az egyetlen, ami visszatarthatja a gátlástalan politikusainkat attól, hogy helyi hatalmi pozíciójuk megtartásáért cserébe belekergessék az országot egy önmegsemmisítő spirálba az újabb és újabb engedményekkel munkajogok, munkakörülmények, bérek stb terén.

mrZ (törölt) 2012.07.31. 16:05:44

@ghostwriter.blog.hu:
Először lefordítod az angol szorosabb együttműködést integrációra, aztán magyarázod az integrációt
"inkább összefogás"
Nem nem nem. Nem összefogás sem mert akkor az eredeti a collaboration-t használta volna, és nem az mert magyarban az integració:
idegen-szavak.hu/integr%C3%A1ci%C3%B3
Egyre rosszabb nem veszed észre? Eleinte még mondhattad volna hogy bocs, mellényűltam. Mostmár....

>>Ha engem kérdezel, legalább a gazdaságpolitikában, külpolitikában, én csökkenteném a nemzeti kormányok befolyását. Az növelné a hatékonyságot, és az átláthatóságot is.<<
Ilyen álláspont mellett érthető a félrefordításos belemagyarázás.
Tények? Ugyan már!

Martian (törölt) 2012.07.31. 16:06:36

@ghostwriter.blog.hu: "Az EU-n belülről jövő termékekre ez nem biztosan nem lehet igaz."

Hmmm... átlagosan mekkora mezőgazd. támogatást kap egy német, illetve magyar paraszt?

Martian (törölt) 2012.07.31. 16:10:22

@ghostwriter.blog.hu: az állategészségügyi előírások jók pl. a szalmonella megelőzésére... de törvénytisztelő ember továbbra se firtassa, mi kerül valójában a felvágottakba. :)

Martian (törölt) 2012.07.31. 16:12:38

@mahet: "Kell egy bizonyos fokú jólét ahhoz kialakuljon egy értelmes/empatikus társadalom"

Ahogy a zen mester mondá, könnyű erényesnek lenni az imaházban... de próbáld meg ugyanezt a kuplerájban! :)

béla a görög (törölt) 2012.07.31. 16:16:17

hol húzódik a határ a szorosabb együttműködés és az integráció között?

hány magyarnak kell még ahhoz külföldön bankszámlát nyitnia hogy kuss legyen nacionalizmusilag a pénz a gazdasági érdek az elsődleges.
a nacionalizmus meg akárcsak a vallás szabadidős tevékenység.

Muzsikok közt 2012.07.31. 16:20:24

@nemsirunk: Helyes. Inkább éljünk hitelből mint az EU. Ez olyasmi mint a maszop-fidesz dilemma. Szép az amit az EU akar csak versenyképesség növelés nélkül nem megy. Az természetesen munkajog korlátozást jelent munkavállalói oldalon. Alternatíva sehol, annyit lehet eldönteni, hogy most lépünk vagy 10 év múlva 200%-os eladósodottságnál még mindig a demokrácia/nekem velemszületett emberi jogaim vannak mantránál tartunk.

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 16:55:08

@mrZ:

Na, hogy adjak erre valami rövid, de tartalmi választ... :-)

Legegyszerűbben az integráció az EU-ban arról szól, hogy a tagállamok új, rendszeres együttműködési formákat alakítanak ki. Ez az együttműködés az EU-ban elvezetett közös - ráadásul nemzetek feletti - intézmények és közös, kikényszeríthető jogrendszer kiépítéséhez is.

Látod, benne van az együttműködés, és nem hajánál fogva került oda. Az összefogás nálam az együttműködéshez hasonló tartalommal bír. Angolul inkább joining forces, collaboration az szó szerint együttműködés.

A lényeg az, hogy nincs, és nem is szükséges az egybeolvadás. Az EU-ban nagyon sokan - és meggyőződéssel - mondják, hogy a diverzitás erőt ad. Főzzenek a franciák, dizájnoljanak az olaszok, és építsenek autót a németek. :-)

Valahogy így.

Closer links between EU member states and citizens through shared aims and common laws and regulations

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 16:57:41

@Martian: A támgoatási plafon ugyanakkora. A most futó költségvetési időszak első felében az EU a kelet-európai parasztoknak nem adtam meg ugyanazt a támogatást, amit a nyugatiaknak, mert "nem volt rá pénz". (Azt hiszem, tényleg nem volt). És igen, ez volt az egyik legkeményebb ügy a csatlakozási tárgyalásokon.

Ugyanakkor, a kisebb összegű EU-támgoatást a tagállamok - így mi is - nemzeti forrásból kiegészítettük. Így a versenyhátrány a termelő szemszögéből nézve valamivel kisebb volt. Mostanra a szinte egyébként nagyjából kiegynelítődtek.

ghostwriter.blog.hu 2012.07.31. 17:01:30

@Martian: Én perverz módon megnéztem egy-két kisfilmet arról (Discovery, stb). hogy hogyan készül pl. egy jófajta német Wurst. Nincs azzal semmi gond. Ha az átlag magyar termelő ugyanazt a technológiát használja - és láttam olyan üzemet, amelyik igen - akkor nyugodtan meg lehet enni azt a felvágottat.

Ettől persze még vannak egészségesebb kaják. :-)

mrZ (törölt) 2012.07.31. 17:13:30

@ghostwriter.blog.hu:
>>Legegyszerűbben az integráció az EU-ban arról szól, hogy a tagállamok új, rendszeres együttműködési formákat alakítanak ki.<<
Az bizony koóperáció nem integráció.

kennyking 2012.07.31. 18:47:19

@Szevasztok: Az EB nem felel meg nemzeti kormánynak.De ha annak felelne meg, akkor sem lenne sok köze a demokráciához.És nem állítottam, hogy bármi köze lenne a demokráciához az, hogy szavazunk A-ra, B-re, netán C-re.

kennyking 2012.07.31. 18:53:08

@Szevasztok: Valamint az a baj az EB-vel, hogy , miután nem választották, ezért nem is kell megfelelnie semmilyen választónak, kizárólag csak annak a szervezetnek, vállalatnak aki oda " avanzsálta".Tehát, nem az emberek jóléte a cél, hanem a különböző vállallatok, konszernek érdekének képviselete.Ami éppen eshet egybe a " nép" érdekeivel, de szerintem ez ritka.Az EB, az valami olyasmi, mint a KGST csúcsszerve volt, csak nem egy ideológiát kell kiszolgálnia, hanem a profitéhséget.Az EB az EU koporsójába egy baromi nagy szög.Európa demokratikusabb oldalán nehezen nyelik le az EB döntéseit.Nagyon túlzó az a 84 %, bár elhiszem, hogy mértek annyit.
süti beállítások módosítása